• jeanyn

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Sofia76 - Jag tänkte också att det är skillnad därför, men 2007 hade inte Carema tagit över och det var samma då som nu.

Jag har inte vågat prova spikmatta. Naprapaten som utförde gravidmassagen på mig sa att för dem som är van och bara fortsätter går det nog bra. Men om man aldrig provat förut så kan det vara dumt att testa just under graviditeten första gången.  

• jeanyn

Knyttet - Jag börjar också vara riktigt less nu... Så då är vi 2

Grattis ni som fått era små nyligen! 

• jeanyn

Pencil - Inte roligt med inköpsproblemen. Jag gissar att det är Barnens hus ni varit på. Jag har alltid gillat Babyproffsen bättre, de är så mycket trevligare och hjälpsammare där. Har haft en del problem med Barnens hus och fått väldigt konstiga svar.

Andrenna - Lät inte alls trevligt med dina problem, hoppas det läker ihop snabbt och rätt nu.

Måste "springa" och hämta barnen nu. 

Vincent 2005, Vilgot 2007 & "Hoppsan" Bf 20okt
  • jeanyn

Andrenna - Vår första son var en som somnade så nöjt i vår famn men det gick aldrig att lägga ner honom. Han sov små kvartar åt gången. Nu är det ju några år sen så jag kommer inte ihåg hur länge det höll i sig. Jag vet att han sov längre stunder när jag tog promenader med vagnen. Har du testat bärsele eller sjal? Vi hade honom rätt mycket i sele i början. Med tvåan hade jag sjal istället, vilket jag ansåg mycket bekvämare.
    Hoppas verkligen pencillinet börjar verka och att du slipper operation. Man vill slippa tänka på sånt och bara kunna koncentrera sig på det nya lilla livet.
    Och det som behöver göras hemma kan gott vänta  

Vincent 2005, Vilgot 2007 och "hoppsan" i magen
  • jeanyn

Andrenna - Bärsele kan man använda från nyfödd och även till förtidigt födda. Likaså med sjal. Även Lilla mirakel har bärsjalar, de har öppet torsdagar ca 10-17 på Västerslätt. Jag köpte av henne första gången och de kan även visa hur man knyter. Annars som sagt Blocket och Tradera och sjalbarn.com om man vill köpa begagnat.

Inge fika för mig heller imorgon.

Klaveret - Vet inte heller hur det är med laktulos så tidigt, men hör med Bvc.

Nu måste jag skynda till yogan, är ju sån bilkö över E4:an...  

• jeanyn

oxytocin - Jag har precis alla problem som du på natten. Hur ska man orka sen liksom, när man är helt kosmiskt trött redan nu... När var det du skulle snittas?

Jag har börjat packa väskan lite, köpt blöjor men inte amningskupor.

Nu ska jag försöka sova nån timme så jag orkar sista yogan ikväll. 

• jeanyn

Sofia76 - Jag får som il/hugg ibland vid blygdbenet, underlivet. Jag har antagit att det är när bebin kilar fast sig i bäckenet som det hugger och ilar. Det är himla obehagligt och gör ju ont.

oxytocin - Då blir du snittad ungefär samtidigt som jag blir igångsatt. Jag vet inte exakt datum än, men mellan 7-11okt blir det. Vi ska också lämna bort barnen innan så man får sova någorlunda och slippa gå upp på morgon.

• jeanyn

Vi har haft TH sen Vincent föddes. När Vilgot kom funderade vi på att byta till Länsförsäkringar där vi hade flest försäkringar då. Men eftersom Vince hade haft öroninflammationer och lite blöjeksem så skulle försäkringen från Länsförsäkringar inte täcka detta. Vi bytte inte. Alla i familjen har TH och även bebin kommer vi försäkra där.

Var hos BM idag. Bebben verkar ha sjunkit ner och huvudet var inte så rörligt. Nu får han gärna komma ut även om det är nån vecka kvar. Men jag är såå less på att inte sova på natten, på halsbrännan, foglossning, ryggont och allt annat. På torsdag ska jag på SpecMVC för bedömning. 

Vincent 2005, Vilgot 2007 & "Hoppsan" Bf 20okt
  • jeanyn

Knyttet och k - Grattis till pojken, verkar som det gått fort även denna gång.

Längtar efter min plutt nu. Blir försök till igångsättning på torsdag nästa vecka. Men tappen var inte påverkad än, så det kunde ta lång tid. Känner inte att jag orkar med en utdragen förlossning, varken fysiskt eller psykiskt. Kanske det hade varit bättre att stå på sig om planerat snitt. Fast snitt å andra sidan känns skrämmande... Jag är lite ambivalent just nu. 

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)