• jeanyn

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Hej!
    Jag hoppar in här jag med. Har läst tråden ett tag men velat avvakta, nu är jag ändå i ca v.16 så det känns ok.

Jag bor på Rödäng med min man och våra 2 söner (apr-05 & juni-07) och väntar vårt tredje barn i mitten av oktober.

Jeanyn, 3:e barnet, BF mitten oktober

Vincent 2005 & Vilgot 2007
  • jeanyn

Här köpte jag mitt stödbälte för många år sen,
    http://www.gulare.com/shop/index.php

Beroende på ork och så så bestämmer jag imorgon om jag följer med på fikat

sofia76 - Jag ska också på RUL den 19/5 Spännande!

Vincent 2005 & Vilgot 2007 & "hoppsan" i magen
  • jeanyn

Med 1:a barnet var vi mycket på ÖF, främst på Ålidhems (personalen där är supertrevliga och mysiga, stora bra lokaler) och Tegs (mycket populärt ställe). Var på Mariehems ÖF typ en gång men dissade det sen. Var även på Backen nån gång, trevlig personal och fina lokaler där med, men kändes för långt bort då.
    Med 2:a barnet tror jag bara vi gick 2 gånger på ÖF, det hanns verkligen inte med.

När jag skaffade mitt stödbälte 2005 så var det sjukgymnasten som sa att jag skulle beställa på Gularehab (länken i mitt förra inlägg). Vet ju inte hur det är nu.

Lillebror & Moyo - Tråkigt att ni har problem med era barnmorskor Vilken Mvc går ni på? Jag har samma Bm nu som med förra barnet och det funkar bra med henne, även om den gamla kvinnan jag hade med första barnet var bäst. Men hon är pensionerad nu.

Såg att ni skrivit om blodvärde tidigare, jag har bra nu ca 132 men måste ändå äta Niferex då mitt järnvärde är toklågt (själva depåerna är uttömda).

Vincent 2005 & Vilgot 2007 & "hoppsan" i magen
  • jeanyn

Har inte skrivit här på ett tag. Tiden och orken räcker inte till.

Håller med om att vi haft underbart väder, men känner att värmen är lite jobbig. Så hur ska det inte bli i sommar?!
    LindaMattias - Om man har lift i vagnen så kan det ju räcka med nån fleecefilt till en början på hösten. Sen fårskinn+filtar beroende på hur kallt det är, eller någon åkpåse som är fodrad med t.ex. fleece.
    Välkomna ni nya
    Vincent 2005, Vilgot 2007 & "Hoppsan" Bf okt
  • jeanyn

Knyttet och K - Vi ska också på RUL imorgon Vilken tid ska ni dit? Det ska bli så spännande att se vem som döljer sig i magen.

Jag har haft lite sammandragningar till och från sen v.15-16 och det är ju väl tidigt...
    Skriver upp mig på fikat, tror det kan gå bra.

FIKA Måndag 7 juni kl 19.00. Vi ses vid Åhlens.
    LindaMattias
    Moyo
    Jeanyn
    Vincent 2005, Vilgot 2007 & "Hoppsan" Bf okt
  • jeanyn

Loris - Allt gick bra på RUL idag, det är troligast en pojke till i magen. Jag hade hoppats på en flicka då detta är sista barnet för oss, men 3 pojkar ska väl gå bra det med.

Lysa - Jag fick nästan samma BF som dig, den 20 oktober. Blev flyttad från barnmorskans tolfte till tjugonde (men här på FL var BF 18/10 och två dar är ju inte så stor skillnad).
    Vincent 2005, Vilgot 2007 & "Hoppsan" Bf 18okt
  • jeanyn

Lysa - Nej det kan bli jobbigt med väntan i slutet för oss som är sist på listan, men vi kan ju ändå hinna få före en del av de innan oss på listan Eller så får vi starta en höst/vinter-tråd där vi är bland de första.

Tröttheten har inte lämnat mig heller. Jag är sjukskriven 50%, jobbar 2 eller 3 dagar i veckan och sover några timmar de dagar jag inte jobbar.
    Ang smärtlindring så har jag under båda förlossningarna använt mig av andning så länge det gått, lustgas, TENS-apparat och tillsist har jag tagit EDA (epidural). Jag hade gärna fått ta den tidigare med andra barnet men de trodde att förlossningen skulle stanna upp. Båda gångerna har det blivit tvärtom, efter EDA:n har det startat på riktigt, från öppen 4cm till barn på drygt 2 timmar...
    Vet inte än hur jag kommer göra vid nästa förlossning, ev blir det planerat snitt. Ska prata med en Aurora-barnmorska. 
    Loris - Alldeles säkert kommer barnen ha superroligt som 3 brorsor (om nu UL stämde). Min femåring tyckte dock att det räcker med 2 pojkar i familjen och frågade varför det kanske är en pojke till
    Vincent 2005, Vilgot 2007 & "Hoppsan" Bf 20okt
  • jeanyn

Lysa - Var det du som skrev att ni försökte hyra ut nån lägenhet? Vad och var är det för lägenhet? Har nämligen lite släkt som är på väg att flytta till Umeå och letar lägenhet.

• jeanyn

Det blir inge fika för mig ikväll, har åkt på nått magvirus. Jag hoppas bara att jag slipper hamna på infektion med dropp som sist för några veckor sen.

Ha det så trevligt ikväll ni som fikar  

• jeanyn

LindaMattias - Usch för magsjuka, lider verkligen med dig. Jag har åkt på det några gånger senaste månaderna.

Tuds - Vi har haft en Baby Björn (med extra ryggskena) till båda barnen, men det är mest maken som burit i dem. Min rygg och axlar pallar inte. Till andra barnet hade jag först en trikåsjal och  vid halvåret köpte jag en Ergo som jag burit mycket och länge i och varit nöjd med. Nu funderar jag om jag ska köpa en spädbarnsinsats till Ergo eller en sjal igen till första tiden.

Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)