Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Dags för en fikalista kanske? Jag föreslår tisdag den 6/7 kl.19:00. Träff utanför Åhléns?
Dags för en fikalista kanske? Jag föreslår tisdag den 6/7 kl.19:00. Träff utanför Åhléns?
HannaMaria - Jag var på gravidmassage för 2 veckor sen. Det var jätteskönt, inge besvärligt. Jag var hos Ann på Umeå rygg och led klinink. Hon har en massagebänk med ett "hål" för magen. Det var visserligen dyrt, men värt det för mig i alla fall.
Li81 - Så skönt att värdena vänt. Jag blev igångsatt med andra barnet, en vecka före BF. Hann med 3 igångsättningar och många pinvärkar innan han föddes på BF+1. Så det var lite jobbigt, men ändå är den förlossningen mer positiv för mig än förlossningen med första barnet var.
vägen till tre - Skönt att bebben verkar må bra trots vikten, och att de nu håller mer koll på er bebbe.
Moyo - Ojdå Grattis till lillkillen och skönt att allt gått bra.
Fikalista för tisdag den 3/8 klockan 19:00 utanför Åhléns.
Klaveret
Pencil
LindaMattias
HannaMaria84 , troligast, jobbar natt
Syster Maria
Andrenna
Lisabettan
Jeanyn
Den här gången ska jag med försöka orka mig med på fikat.
Lysa - Jag ska på Aurora-samtal och diskutera ev. snitt. Jag har fött vaginalt båda gångerna men funderade på snitt med tvåan då första förlossningen (och en lång tid efter) inte var så positiv. Andra förlossningen gick mycket bättre. Men jag överväger ändå snitt nu av olika anledningar. Du som gjort en av varje, hur tänker och känner du inför snitt/vaginal förlossning?
Li81 - Men så spännande Då har du snart din lilla hos dig. Hoppas det lyckas på första försöket med igånsättningen.
Välkomna ni nya!
Ett tillägg till BB-väskan som i alla fall jag tar med är en toarulle lite mjukare papper, det på sjukhuset är ju så hårt/vasst. Speciellt när man är öm efter förlossningen.
Tack för en trevlig fikastund i tisdags. Får boka in en ny snart igen. Det är väl många som är lediga dagtid nu, kanske kan ta en lunch/fika på dagen så finns det fler ställen att välja på
Ang. hallonbladste så drack jag det sista tiden med Vincent i magen, om det gjorde till eller fån vet jag inte. Jag köpte det på hälsokosten i Kungspassagen (har jag för mig).
Li81 - Massa grattis till dig och din familj. Skönt att lille pojken mår bra och hoppas att även du mår bättre nu.
Kan tipsa er som har lite längre kvar att det börjar en grupp Gravidyoga på onsdag 18/8, kl.16.45-18.45. Jag anmälde mig igår och det var inte full grupp än. http://www.sys.se/umea/kurser?start=5
Pencil - Med första barnet tog jag studieuppehåll redan 3 månader innan BF, kunde varken sitta, ligga, stå eller gå utan att få hemskt ont i ryggen. Sov inte på natten heller. Med andra barnet pluggade jag fram till sommarlovet och sen är han född 3 veckor efter det.
Spännande för er som det är på gång för nu Lycka till!