• Loris

Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)

Tack för tipset Lisabettan! Jag får se om jag "törs" snurra runt i holmsund, jag hittar vansinnigt dåligt där faktiskt hehe.
    Sist jag skjutsade hem en arbetskollega så snurrade jag runt i holmsund säkert 20 minuter (23:00 på kvällen) innan jag såg en bil som jag valde att följa, i hopp om att han/hon skulle mot Umeå eller Lövön. Jag hade tur den gången! haha..
    Iofs har min sambo ett rätt bra lokalsinne!

• Loris

Tjenare tjejer :) vad tyst det har varit, hur mår alla? För våran del vart det inget besök på badhuset i helgen, istället åkte vi ut till syrran och grillade :) det enda som saknades var sol och värme, då hade det varit perfekt. Attans för att det ska bli så kallt emellan, hade verkligen hoppats på riktig vårvärme. CH77, hur gick det för sonen? Hade han öroninflammation? Hoppas de gick bra hos läkaren.

• Loris

Välkomen alla nya

Elfvina självklart är det okej att ansluta sig till tråden, desto fler desto roligare! Tror dock du är den första med BF runt november! Eller så har jag helt och hållet missat någon!

Tuds Grattis till pojken Vad skoj att de kunde se vad det var. Visst är det mysigt då man vet att man kan köpa något "könsinspirerat" med "gott samvete",. med dottern så gjorde vi precis samma sak, vi åkte direkt in till stan och handlade tjejkläder

Li81 visst är norrlandskliniken det som har öppnat i umeå? Utför de Könsul?
    Jag kommer nog vilja göra ett könsUL om bebisen inte vill visa sig nästa vecka, hoppas mest bara att man inte ska behöva åka så långt för att få veta könet!
    Med lillan var vi småsugna på ett extra ultraljud, vi hittade en kvinna som hade en privat klinik i övik, men då jag ringde henne vart hon väldigt stött då jag frågade om de svarade på vad barnet hade för kön hehe..
    Skönt att allt såg bra ut med bebisen iallafall Har du haft någon känsla av vad det kan vara? Känns graviditeten väldigt annorlunda än din förra? (Mer/mindre illamående eller så)

Nu ska jag ta och njuta av att se på tv och dricka lite te, förkylning nummer 2000 den här vintern på gång, med massa halsont och hosta!
    Urs för dagisförkylningar, de biter ju till och med hårt på vuxna som ska ha "bra" immunförsvar!!!

• Loris
    Pencil Vad fantastiskt Grattis till dom goda nyheterna!!

Li81 det låter verkligen kanonbra, men om de inte ser könet på första försöket - får man då gå andra gången gratis eller måste man betala för båda? Vore verkligen kanontrevligt om man visste att man definitivt kommer att få veta!!!
    Jag har väl varit väldigt inställd på en flicka, det känns som denna graviditet påminner väldigt mycket om min förra, men det är lite otäckt, jag har nu haft två drömmar om att jag är på förlossningen och får en pojke, haha... Är väldigt spänd nu inför RUL på onsdag!

Någon som har gjort något skoj i helgen?
    Vi har passat på att stanna inne med det "härliga" vädret, det blev att bjuda in min bror och hans fru på gofika, hah, det är verkligen otroligt vad snabbt småttingar lär sig vart de ska gå för att få något, lillan gick rundgång runt bordet - hoppade upp i allas knä och försökte tigga till sig maränger eftersom det har blivit den nya favoriten haha, brorsan vart det mest utsatta offret
  • Loris

Elfvina, urs vad tråkigt att höra :( Ni får ursäkta om detta inlägg blir lite rörigt, jag sitter på mobilen. På ultraljudet gick det jättebra ;) bebisen mådde bra och det var bara en! *phew* (började fundera på hur livet vore med två små och en vild storasyster på två år där hemma! Hehe ), men bebisen vägrade att visa sig, lite synd, navelsträngen låg precis mitt mellan benen. Nu tycker dessutom sambon att vi ska vänta tills förlossningen, för den där överrasknings effekten, medan jag vill åka på privat ultraljud, så vi får se vem som får sin vilja igenom ;) Jag vart tillbakaflyttad 5 dagar också, så bf blir 29 augusti :) lillebror, vad kul att gå på bio, var filmen bra? Jag tycker den verkar jätte bra så jag funderar på att se den, jag älskar animerade filmer ;) Någon som har några roliga planer för påsk? :) ha det så bra tjejer, och glad påsk.

• Loris
    Lillebror Ja just det, busplaneten skulle ju öppna i mars! Det hade jag helt och hållet glömt bort, det har varit så mkt annat nu inför påsk och så.
    Du får gärna berätta hur de var om du bestämer dig föratt åka dit!

För våran del blir det nog en ganska lugn påsk, hoppas jag.. Imorgon är vi bjudna på påskmiddag, tanken var att vi på dagen ska ta och börja påskpynta lite med fjädrar, måla ägg och lite sånt smått och gott.
    Vi ska försöka följa både de traditioner sambon är uppvuxen med och de som jag är uppvuxen med.
    Han tycker det är helsnurrigt att vi ger barnen ett godisfyllt ägg (han kommer från tyskland) medan jag inte kan förstå tjusningen i att gömma och äta helt vanliga ägg som visst är målade men.. så gott är ägg väl ändå inte? haha, eller så är man bara för bortskämd med godis *gottegris*
    Nu kommer väl iofs inte lillan få supermkt godis med lite smått och gott blir det ändå i ägget.

Ha det så bra tjejer
  • Loris

Hej hej tjejer :) ett till lite rörigt inlägg. Hoppas ni kan ha överseende! Annma, välkommen till tråden :) vad roligt med en egen liten bebis, vart bodde du innan du flyttade till umeå? :) Lillebror, vad tråkigt att han skulle göra illa sig sådär på en gång, Stackarn :/ iofs har leos bättre möjligheter till stora lokaler men hade ändå hoppats att det skulle vara något likvärdigt, såg du möjligtvis om det fanns något som en tvååring skulle kunna sysselsätta sig med där eller om det är mer inriktat på större barn? Har ju fortfarande tänkt mig dit någon gång, men tiden räcker aldrig riktigt till på något vänster. LisaBettan, oj 70 mil är en bra bit, vart har ni stuga? :)

• Loris

Li81, vad kul med ultraljud snart, vi har nu också bokat in ett privat ultraljud, lustigt nog på samma datum som er, eftersom lillans farmor är här och hälsar på då blev det perfekt, hon flyger över från tyskland så det blev att passa in det så att hon får chansen att följa med, sambon gav med sig med det som argument Haha :) skönt också att de hade rätt sena tider att välja mellan så att man slipper att ta ledigt! :)

• Loris
    Moye välkommen till tråden Vilka fina sphynxar du har, är alla i fotoalbumet dina?

Pencil, jag kollade precis gravidkalendern från första graviditeten,  jag kände av dom första buffarna i vecka 17, sambon fick uppleva första sparken i vecka 20.

Tuds, Jag har också problem med sömnen, jag ligger helst på rygg men det blir för tungt och känns inte alls skönt längre :/ Snart blir det väl dags att plocka fram extra kuddar och lägga mellan knäna så att man kan sova skönt på sidan..
    Vad kul att kunna börja handla in lite saker Det är ju rätt smart att passa på när man hittar sånt man ändå kommer  måsta köpa fast till bra priser

Jag sitter just nu och funderar massor på vad man ska köpa, vad som behövs och vad man redan har.. Det är verkligen svårt!
    Någon som har erfarenhet eller hört gott/ont om någon elektrisk bröstpump förressten?
    Jag hade en "manuell" förra gången, den var hemsk!!
    Funderar därför på en enklare elektrisk pump, men är lite kluven.

Li81, Vi ska vara där klockan 17:30! Då kanske vi springer på varandra
    Jag skickade ett e-mail till barnmorskan som utför ultraljudet och frågade om de har någon restriktion på vem som får följa med, eftersom det blir jag, sambon, våran dotter och dessutom våra mammor som gärna vill följa med, men det var inga problem alls Alla som vill får följa med för barnmorskan!
    Oj, det låter som en liten arme när man radar upp alla sådär haha.. Jag tyckte iaf. det var riktigt bra att man får ta med dem man vill dit! (Min mamma är nog nästan mer nyfiken än vad jag är på vad det är för kön på barnet haha )

LindaMattias, vad skönt att allt var bra på ultraljudet!
    Jag tror att foglossningar kan yttra sig lite olika hos olika kvinnor, jag får mest ont kring höfter/bäckenet och det strålar ner mot blygdbenet (När jag går, lyfter tungt, sitter i vissa ställningar eller ibland t.om. från att ligga "fel").
    Ska du till barnmorskan snart så kan det vara värt att fråga henne om det.

BF-lista:
    tuds, 1:a barnet, BF: 20 augusti
    Li81, 2:a barnet BF 23 augusti.
    Loris, 2:a barnet BF 29 augusti
    Moyo, 2:a barnet, BF: månadsskiftet augusti/september
    LindaMattias, 1:a och 2:a barnet BF:6 September
    Pencil, 1:a barnet, BF: månadsskiftet september/oktober
  • Loris
    Moye, Vad mysigt med katter, vi har varit sugna på att skaffa sphynx men det får bli senare, de kostar ju en hel del att köpa in tyvärr.
    Medela swing, det är den lite större modellen? Det kanske är värt att slänga på lite extra bara för att slippa allt rappel och problem med amningen/pumpning.

Vi köpte oss en ny vagn till denna eftersom vi sålde den förra (trodde inte det skulle bli några fler bebisar på många år, tji fick jag herhe), det fick bli en crescent classic (sittvagn med liggläge och sovpåse), tänkte se om det finns någon funktionell ståbräda till dem, men lisabettan varnade tidigare i tråden om att hon haft dåliga erfarenheter av ståbrädor (eftersom man får stå/gå väldigt konstigt) så jag är lite osäker..

Jag funderade också på en enklare modell av syskonvagn, (dottern kommer förressten att vara 2 år och 4 månader då bebisen kommer), men tanken på att styra en sulky med små hjul i snö och slask känns inte heller så lockande.. Hoppas verkligen på en bra funktionell ståbräda..
Svar på tråden Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)