Någon i Umeå som har BF augusti 2010? =)
Vi har också äntligen varit och tittat på barnvagn. Provkörde ett antal olika. Var inne på att jag ville ha barnen mot mig men dottern är redan nu inte långt ifrån att ta med huvudet i sufletten. Så Emmaljunga syskonvagn gick bort och så även Teutonian dvs barnvagnarna då jag kan ha dem mot mig. Kvar fanns Babytraveln och Urban Jungle som hade en leveranstid på 6 månader! Kände mer för Urban Junglen då den upplevdes mer lätthanterbar men ett antal tusenlappar dyrare. Vet inte riktigt om jag kan motivera det...Min filosofi är att försöka ha möjlighet att vara hemma mycket med barnen och det gör ju inte plånboken fetare. Tyvärr krockar mina konsumtionstendenser ganska ofta med detta....Sedan var det ju det här med leveranstider, men jag hittade ett alternativ på nätet med kortare leveranstid så det kanske löser sig...Klaveret hur gick det med med barnvagnsbeslutet? Knyttet och K härligt att redan ha ett stabilt och kärleksfullt förhållande till några barnvagnar! Jag lider själv av syndromet "gräset är grönare på andra sidan" när det gäller barnvagnar.
Tuds:
Så bra med en större lägenhet och på det området ni vill bo! Förstår att flytten inte ligger optimalt i tiden, men det ni skulle kunna överväga är att överlappa lägenheterna en månad för att minska stressen om ni inte har möjlighet att anlita släkt och vänner till flytten. Jag har flyttat rätt mycket. Sonen som är 10 år konstaterade att han flyttat 6 gånger. Det jag skulle göra om jag hade resurser är att packa lådorna innan och markera med det rum det ska till samt innehåll på sådan där täcktejp (man kan lätt dra bort den textade tejpen då kartongen är tömd). Använda riktiga flyttkartonger och leja en flyttfirma för transport av hela bohaget. Vi bor också i en 4:a vilket har gjort att jag nu köpt "Rensa i röran med feng shui" för att bli motiverad att röja för just nu finns det inte riktigt plats för en trebarns-familj...
Loris:
Trist med sjukdomar och bristande sömn. Jag fixar inte sömnbrist för närvarande så maken får ta det mesta nattetid. Hoppas du håller dig frisk till på Måndag....