Moyo: Bra lösning att mannen är hemma från Juli. Angående Sep-Okt för vår del funderar vi om dottern kan gå på dagis halvtid och maken är föräldrarledig på halvtid. Alternativt att vi har make och dotter hemma båda två på heltid... Vi har inte riktigt landat i vad som som vi tror blir bäst även om det lutar åt dagisvarianten...
Loris: Med dottern har jag aldrig varit på öppna förskolan. Har varit alldelens för nojig med smittor: influensa, RS och magsjuka...men här framåt sommaren så brukar ju epidemierna lugna sig så det är ju en jättebra idé
. Har du utforskat öppna förskolemarknaden något? Tips på bra ställe?
Starla: Härligt att få köpa barnvagn! Angående mjuklift har jag använt det då jag kört kombinationen av enbart sittvagn och lift vilket var otroligt smidigt då jag med sonen bodde i lägenhet 3 trappor upp utan hiss! Med dottern har jag dragit med hela vagnen in på folks altaner och hallar dvs varit en mer besvärlig gäst...Vi bor nu i lägenhet med hiss så jag har inte haft behov av liften på samma sätt....
Lillebror: En barnmorska med det bemötandet som du beskriver skulle jag absolut inte vilja ha. Att vara gravid kan vara omgärdat med en hel del oro och då är det superviktigt att bli bemött respektfullt och att man känner förtroende för barnmorskan. Mitt råd är byt! Har ingen personlig erfarenhet av att byta men i kontakt med all sjukvård gäller att du har rätt att byta. Jag skulle inte lida om jag vore du!
Det här med graviditeter kan verkligen vara så olika och jag känner precis igen mig i det här med kopplingen att inte må bra/ha ont/vara mindre aktiv och besöka kylskåpet/frysen/skafferiet allt mer frekvent...Där ligger förklaringen till min viktuppgång vid de tidigare graviditeterna.
Klaveret: Jag tycker det här med barnvagnar är superkul. Har inte haft en bugaboo själv men jag har ändå några tankar...Buggan tycker jag är snygg och lättkörd ffa sommartid och med vinterhjulen fungerar det även vintertid. Tycker att liggdelen ligger lite långt ner för min smak vilket gör att varukorgen blir svårare att nå . Eftersom jag använder vagnen även som inhandlingsfordon så fällde det avgörandet för mig. Alla våras behov är ju olika...Kvalitetsmässigt är de kompisar som har bugaboon nöjda. Det fanns något chassifel som kunder förekomma före 2009, men det drabbar ju inte dig om du köper nytt