Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Carlanderskatöserna del 19

Behöver lite hjälp!!! Är rädd för att jag gjort något dumt. Sprutade Organultranen först och sen Gonal-F:n men jag satte stickstället bara en cm ifrån varandra. Läste att man inte skulle ha samma stickställe. Vad kan hända och var det för tätt? Svider lite..

Rädd...

• Happiness
    mulan skrev 2010-05-16 20:02:12 följande:
    Kan jag inte tänka mig är någon fara. Vet inte vad som skulle kunna gå fel? Det är nog bra det att magen behöver "vila lite" just där du precis stuckit
    Usch jag vet inte varför dom säger så men det måste ju finnas någon orsak...{#lang_emotions_innocent}
    Min man var inne på att det ena preparaten kanske tar ut det andra liksom....suck det låter ju inte bra. Men det kan ju vara som du skriver också att det bara är för att området ska vila. Men egentligen vad betyder "samma stickställe" är det exakt i samma hål eller?

Får väl ringa och fråga imorgon.
  • Happiness
    Resande skrev 2010-05-16 20:07:43 följande:
    Tror inte heller det är någon fara. Det kan svida av Orgalutranen så jag tror inte det har med stickstället att göra. Medicinen sprids ju ut var du än sätter det. Kram! Mirakelbarn- klart tummarna är hårt knipna!
    Vad bra...börjar känna mig lite lugnare Har blivit röd på huden där det kliar...jaja det går väl över. Läste någonstans att man kan få en allergisk reaktion.
  • Happiness

Ska ju göra ÄP på fredag. var och mätte dom igår. Då var många bara 12 mm. Hinner dom växa till tills på fredag. Förstår inte varför dom lagt ÄP så tidigt. Svårt att tänka mig att dom hinner mogna. Eller är det så att dom växer extra när man tagit Ovitrellen?

(stäälde frågan i IVF-tråden också)

• Happiness

Hallåh hallå!!!! Jag har skrivit fel sorry,sorry. Gjorde en extra koll och blåsorna på vänster var 15 mm i tisdags. Falskt alarm ...Haha jag är väl så stressad antagligen nu att jag fått fel på hörseln...

• Happiness
    mulan skrev 2010-05-20 11:30:54 följande:
    Vilken tur Lycka till i morgon!!
    Vad du är gullig. Tack så mycket. Pratade med BM på CA precis. Hon är så himla gullig. Hon försökte trösta mig så gott det går

Som jag sa till henne...Ni skulle ju aldrig gjort detta väl om folk dog av smärta...Haha!!!!

Det är ju självklart två saker ( och det vet ju redan ni som gjort det). Dels hur många ägg man faktiskt får ut och dels själva ingreppet i sig. Gör det ont osv. Men det är ju för jag aldrig har gjort det förr ooch vet inte rikigt vad som kommer att hända. Det kanske visar sig vara en peace of cake.
  • Happiness
    mulan skrev 2010-05-20 11:47:46 följande:
    Jag kan bara tal för min egen del men jag har inte haft ont vid ÄP. Men det är olika från till person till person. Försök att slappna av så tror jag det gör mindre ont. Och på CA är du i goda händer . Dom är varsamma.Jag har även varit på en annan klinik. Där mådde jag dåligt efter ÄP men det var för att de fick ge mig dubbla doser smärtstillande. ÄP:et tog längre tid så jag behövde en extra dos för att inte få ont.
    Kommer du ihåg vem som utförde ditt ÄP på CA?

Precis...jag tror det är mycket upp till hur läkaren hanterar situationen baserat på kunskap och handlag
  • Happiness

Grattis Mulan!!!

Allt gick bra idag. Fick ut 5 ägg och det får man vara glad över. ska tillbaka på söndag. Detta var inte det minsta läskigt!!

• Happiness
    mulan skrev 2010-05-21 15:10:10 följande:
    Grattis grattis Se där det var inte så mycket att oroa sig för ju . Vad tyckte du om dom?? Vem hade du på ÄP??Kramar och tack så mycket!
    Hade MW...Skitsnabb!!! Sen var narkos ssk så himla gullig. Hon som va i uppvaket var väl Ok...Iof jag hade ju bara 5 men ändå kändes som det tog max 5 minuter. Tror MW är troligt snabb.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19