Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Carlanderskatöserna del 19

Härligt! Vi har precis kommit från sista utredningssamtalet....

• Happiness
    mulan skrev 2010-05-04 12:51:09 följande:
    Hade jag inte testat 8 gånger hade jag nog inte gissat att jag var gravid om man säger så . Ok mensen har inte kommit så då hade jag anat. Annars lite molnvärk i magen, hård i magen (jag som alltid annars är tvärtom) och lite yr om jag reser mig fort. Blir hungrig fortare. Men inget illamående eller ömma bröst. Skönt !!!! När får ni starta tror du??
    Åh det blir redan runt den 7 maj...vad blir det? Fredag....jag och mannen ska ta en snack till hemma ikväll. Vi har inte rikitgt bestämt oss än. De inte inget fel på oss (förutom TSH) annars var allt fint. Vad tycker ni ska vi starta? Som sagt jag är 39,5 och jaaa tiden rinner ut. har ni fått några siffror på hur stor chans det är att lyckas själva kontra IVF?
  • Happiness
    Fylgja skrev 2010-05-05 07:03:42 följande:
    Grattis Calcaneus - det är inte alltid det stämmer det där med ålder och äggproduktion   Jag var också oväntat lättstimulerad.Fick mitt förväntade minus på stickan idag så nu gör vi en paus med det här över sommaren. Det var nog klokt att bestämma det innan, för i besvikelsen blir jag ju alltid lite panikslagen och vill sätta igång igen. Och jag orkar faktiskt inte det just nu.Tar nog en liten paus från FL också men tittar säkert in då och då och ser hur det går för er, och håller förstås tummarna för er allihop!!
    Önskar dig massor av Lycka till!!!! hoppas att vi ses här snart igen och att det kommer gå vägen för oss båda även om det ser mörkt ut. Idag fick jag rejält dropp på tempen så jag tror det betyder att miss red is on her way. Kram till dig!
  • Happiness

Liten rapport från mig: Väntar på mens är på dag 24..vet ej hur lång cykeln är. Har känt dragningar och molvärk i livmoder och ljumskar. Brösten har spänt men jag tycker ändå att symtomen börjar klinga av. Ska ringa till CA så fort mensen kommer...HATAR denna väntan..KRAM!!

• Happiness
    mulan skrev 2010-05-08 12:04:09 följande:
    Spännande ! Var det långa eller korta metoden du skulle göra??
    Korta metoden blev det. Kan inte så mycket om detta eftersom det är första gången, men eftersom läkaren rek. det så antar jag att det är den bästa metoden.
  • Happiness
    sydney skrev 2010-05-10 07:57:42 följande:
    Så var jag sprayare! tog första dosen imorse. Vet inte om det blev riktigt rätt, känner någon äcklig smak i halsen. Mulan: bra tips att ha en almanacka och skriva upp allt i. Skall jag införskaffa under veckan också så att jag har koll på läget.
    Japp då startar jag också idag. Ikväll med spruta....Håller tummarna för oss!
    Har varit på akupunktur idag. Shit det gjorde faktiskt lite ont, men det är det ju värt
  • Happiness

Ojoj nu börjar magen svälla rejält . ser ut som jag är i nionde månaden. Jag har ju ÄL väldigt nära mens. kan man ha ÄL naturligt samtidigt som man tar Gonal-F?

Har varit hos akupunktören idag. skönt! Hoppas det fungerar.

Ska mäta äggen på lördag. Ska jag fortsätta med Gonal-F och samtidigt ta vad heter den nu igen Orgalutranen? (stavning?)

• Happiness

Har gjort mätning av blåsor. Sprutdag 6. Har 7 blåsor, 8-14 millimeter. Börjar med Organ. idag. Endometriet var på 8 mm.

Har ingen aning om dessa siffror är bra eller dåliga...Vill gärna ha era synpunkter på siffrorna. Ska in på tisdag igen för mätning.

Hade GW för första gången han var suverän

• Happiness
    calcaneus skrev 2010-05-16 13:23:28 följande:
    De ringde idag igen. Nu på dag 6 har de fryst FYRA blastocyster till! Så nu har vi TOLV i frysen! Jag är nästan lite vimmelkantig.
    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower} GRATTIS!!!{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19