Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Carlanderskatöserna del 19

mulan skrev 2010-05-23 21:53:01 följande:
    Grattis till ruvningen . Visst är det häftigt att ha ett foto av den blivande bebisen . Jag har tagit kort varje gång vi varit på ET/FET. Inte alla som kan visa sina barn bilder på när dom var några få celler gamla
    Haha nä det är bara vi IVF:are som kan det. Super häftigt!!!! Tack så jätte mycket för grattiset!!!!! Som sagt jag är väldigt realistisk kring detta och förstår trots allt att chansen är litet. Jag är därför oerhört glad att vi fick två att odla på Så funkar det inte nu så kanske det kan funka sen.
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-05-24 11:17:48 följande:
    Happiness: Grattis till ruvning!
    Gulliga du tack!!!!!*blomma*

Du kan jag ut och gå fort idag lite powerwalking aktigt?

Kan jag sexa idag?
    Haha kan ingen få stopp på tanten med frågorna..haha
  • Happiness
    mulan skrev 2010-05-23 21:47:12 följande:
    Jag har faktiskt köpt lite mammakläder idag när jag var i Ullared . Hittade dock inga byxor. Blev leggins och några överdelar.Håller tummarna för ett fin fint plus på TD!! Kramar!
    OK har dom fått in det nu...det har ju varit väldigt dåligt med mammakläder där tidigare. Kul!!!
  • Happiness

Nu är testoholic i farten . Testade igår och idag med gravstickor (dom små). Haha jag är så fläng. Menmen nu kommer jag ju iallafall vara förberedd på TD. Bägge visade svaga streck...men det kan ju lika gärna vara Ovitrellen. Är jag gravid kommer väl strecken bli starkare antar jag. Har beställt fler idag. har ska doppas i kiss

• Happiness
    mulan skrev 2010-05-26 12:49:22 följande:
    *viskar grattis grattis garttis*
    Vad du bara är super gullig *kramar om* alltid lika stöttande.

Ja jag kommer nog att avlägga en daglig doppnings rapport här.

Svagare/Starkare det är det som är frågan..HAHA!!
  • Happiness
    ceropegia skrev 2010-05-26 21:36:04 följande:
    Inte tittat in på några dagar...I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :(Happiness: Håller tummarna!!
    Får verkligen en läkare säga så (han på SU)? Ja menar det måste ju vara tjänstefel. Tänk om du börjar ta starka mediciner och du fått MF av det som du skrev. Helt vansinnigt. Jag tycker du ska ringa (im du orkar) till patientombudsmannen och berätta detta. Så får man ju bara inte göra. Blir så förbaskad.
  • Happiness

Fick inget till frysen {#lang_emotions_cry} så nu hänger det på det lilla livet jag har i magen. Pratade precis med mannen och vi kommer inte göra något mer försök (än på naturlig väg).

• Happiness
    Resande skrev 2010-05-29 07:49:05 följande:
    Jag har testat minus idag så det fungerade inte med stimulerat FET heller. Fjärde försöket åt pipsvängen. Kunde ju aldrig tro att det inte skulle bli ett enda syskon av 8 fina blastocyston men så är det... Vi lägger ner nu så jag lämnar tråden. Kommer säkert tjuvkika någon gång för att se hur det går för er andra. Lycka till!
    Nä vad sorgligt!!!!. Jag beklagar å det varmaste. Tänker på dig!!!!!
  • Happiness

Ska försöka vara saklig när jag skriver men det är svårt. Jag tror absolut detta har gått åt fanders!!!!!

Den här väntan tar knäcken på mig. Den här väntat har varit det absolut värsta med IVF. Allt annat har gått hur bra som helst. Idag är jag på RD 6. Är det progesteron vaggisarna som håller mensen borta? ( om man inte är gravid så att säga)

Tog ett CB idag för nu tänker jag att hCG är ute ur kroppen. Och jag fick ett svagt streck på CB stickan....undrar jag om embryot utsöndrar hCG utan att sitta fast i endometiet tro? Har läst någonstans att det är möjligt. För om jag får ett svagt utslag på stickan så är det ju något som producerar hCG liksom...Undrar vad som händer om det är lika svagt på TD. Räknas de som pluss då tro? Någon som vet? Tog en bild men väldigt svårt att se...andetags tunt.

• Happiness
    Glittran skrev 2010-05-30 22:45:29 följande:
    Happiness - det låter ju mer som att du skulle vara gravid än att du inte är det! Är inte dag 6 VÄLDIGT tidigt att testa? Jag tjuvtestade en gång när jag fick plus, men det var typ på RD 15... (SU har 18 dgar innan test). Om du är gravid så bör embryot ha fäst nu, så visst kan du testa svagt positivt. Mensen kommer oftast igång om man testar negativt runtomkring testdagen, men den kan också försenas lite av progesteronet. Eller inte komma förrän man slutar med vaggisarna.
    Jovisst är det tidigt. Haha! Idag är det RD 7 och jag som lovat mig själv att INTE testa kunde ju självklart inte hålla mig. Strecket var så svagt så jag fick både kisa och använda min fantasi. Testade med sånna där småstickor.

Testade du innan dag 15 någonting? CA har ju 16 dgar efter ET som testdag så jag har ju 1 vecka kvar. Snacka om att man blir idiot.. Just nu längtar jag efter att detta ska vara över pratade med mannen idag om jag ska lägga ner vaggisarna men det tyckte han var en dålig idé. Det spänner något grymt i tuttarna av dom där vaggisarna. Ok så mensen KAN komma även om man tar vaggisarna? Jag trodde man tog vaggisarna för att mensen inte skulle komma.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19