• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Finns ingen ledig signatur: hoppas det gått bra idag, jag håller fortfarande tummarna...

sushikatten: Är det dags för dig att göra FET nu efter sommaren? har du gjort FET tidigare på CA? vad är det för skillnad på stimulerat eller ostimulerat? är det ena bättre eller sämre? jag går ju hos distansläkare, får se om jag kan prata lite med honom om det redan på måndag. Men någon blödning har inte kommit ännu så det dröjer ju. Har förstått att det kan vara en utdragen process efter MA och sedan ska jag invänta en riktig mens innan det är aktuellt för FET. Jag gillar inte ordet vänta... gör inget annat än att vänta känns det som.

• sydney

Finns ingen ledig signatur: Grattis! Vilka glada nyheter. Och vad kul att du får se dem igen om bara 2 veckor.
    Hoppas du är lugnare nu och kan njuta av att DU FAKTISKT ÄR GRAVID!

Jag hoppas jag snart börjar blöda på riktigt. jag har haft röda flytningar några dagar och nyss var det klarrött blod på pappret. Det är väl enda gången man går och väntar på en blödning...

• sydney

kan inte jobba idag, har börjat blöda kraftigt. Hoppas jag får tag på MVC om en stund, funderar på om detta är normalt?? Får byta binda stup i kvarten. Mannen är i Kina på jobbresa och lämna dottern på dagis var ett projekt i sig...

• sydney

Fiji, ja det är efter MA.

Nu är det över, vilken dag jag haft. Började imorse och det blödde konstant, bytte bindor hela tiden. Så mycket blod och klumpar. Har haft lite ont i magen emellanåt också. När jag skulle åka till gynmottagningen fick jag ta en av dotterns gamla blöjor, att jag inte kom på det tidigare, helt klart bästa skyddet. Kom in till gynmottagningen före lunch, där svimmade jag nästan, blev dropp.Men HB var ändå hyfsat tyckte de, 105.... knaprar järntabletter nu. VUL visade att allt i princip är borta och läkaren trodde att jag inte skulle blöda mycket mer nu. Det kommer väldigt lite.... återbesök på måndag hos min distansläkare.... Hoppas nu vanliga mensen kommer om 4 veckor eller så.

• sydney

Sushikatten. jag är yr och mör, har lite ont i magen. Ska vara hemma från jobbet imorgon också. På torsdag behöver  jag nog jobba och sedan på fredag ska jag vara ledig. Vi ska till Sthlm i helgen, jag har precis blivit moster till en liten kille som vi måste hälsa på.
    Hur mår du? Är det dags för FET snart?

• sydney

Det märks att sommarstängningen är över och det börjar hända lite i tråden igen.

Längtans stina: Grattis till ruvarstatus! Hoppas det går bra denna gången. VÄntan är ju så jobbig bara.

Calcaneus: Lycka till, ja om du har 12 i frysen så lär det gå vägen!

Sushikatten: har du gjort FET ännu?

• sydney

Var hos distansläkaren idag, och inget kvar av MA. nu får jag vänta in nästa mens som han trodde skulle komma om 3-4 veckor och sedan blir det FET efter den. CA ordinerar om det blir ostimulerat eller stimulerat så får se vad de säger. HB fortfarande lite lågt så jag fortsätter knapra järntabletter och hoppas det blir bättre snart.

cotton. Spännande med RUL. Förstår din oro men det går säkert bra, du har ju kommit en bra bit på vägen!

• sydney

Kryddan71: Nej, fy vad orättvist att ni ska behöva vänta några månader bara för att medicinen är slut. Gör du FET i stimulerad cykel eller varför används pergotime? Jag är ny när det gäller FET. Förstår att du är frustrerad över att vänta ytterligare för att komma igång, det är ju en enda evig lång väntan det här.

Sushikatten: Vet du när FET blir nu? Jag ska invänta mensen som borde komma om 3-4 veckor sen gör jag FET på ÄL som förhoppningsvis kommer. Vet ju inte när mensen kommer efter MA men hoppas att den inte börjar strula och bli väldigt försenad.

• sydney

sushikatten: grattis till ruvning! Ska hålla tummarna. Och det låter ju kanon med en toppen blastis. när är testdag?

Vädur & FruNaftra: kul att vara på gång/ha planer på syskon. Förstår er att ni sätter fart ganska fort efter nr 1 eftersom man aldrig vet hur lång tid det tar... men hoppas ni lyckas direkt! Håller med FruNaftra, inte ofta man vill att mensen ska dyka upp, jag väntar också på min inför FET men det tar nog säkert 3 veckor till.

• sydney

sushikatten: spännande! Förstår att du är sugen att testa, vänta några dagar till så. Symtomen verkar komma och gå, jag var helt säker på att mensen skulle komma, hade några spottar på RD 7 eller nåt och trodde det var kört. Sedan var det svårt att veta vad var symtom och vad som berodde på vaggisarna. Tar du såna nu efter FET?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19