• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Vad det händer massa i tråden nu, kul! Grattis till alla som ruvar och för er som är på gång!

Jag har äntligen fått mensen, idag blir dag 1. Har pratat med distanskliniken nu på morgonen, det blir FET i ostimulerad cykel, blir första VUL på  fredag, dag 9, sedan ska jag börja ägglossningstesta. Hoppas att kroppen inte strular en massa, året innan IVF:n hade jag cykler på 28-32 dagar, får se vad det blir denna gång. Så jag kan inte veta vilken dag ev. FET blir. Mannen är självklart iväg några dagar under tiden, får se om det infaller när det är dags, hoppas inte. Kan ju åka själv, men tänkte det var skönt att han är hemma och kan hämta/lämna på dagis och ev vabba om det behövs. Men får fixa en backup, det löser sig på nåt sätt.

• sydney
    Vädur 78 skrev 2010-09-30 16:05:17 följande:
    Hon sa även att man fick ägglossningsstickor av dem.... jag som beställde hem egna...typiskt
    jag som går via distansgyn får väl köpa egna... vet inte var jag ska beställa? Kör ni med billiga stickor eller CB? Måste beställa hem så jag har hemma.

Ni som har gjort ostimulerat på CA, har ni tagit någon medicin för slemhinnan, när i så fall? Har ni tagit progesteron efter FET?
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-09-30 17:47:08 följande:
    Idag var jag på RUL , kul att få se dom små liven där inne, allt såg bra ut och nu är det bara att luta sig tillbaka och åka med
    Stort grattis! Har du börjat förstå nu att du ska bli tvillingmamma? Ska ni ta reda på könen?
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2010-10-01 08:09:43 följande:
    Jag brukar beställa på www.billigatester.se. Jag kör alltid med CB för de kan man inte misstolka, tycker de billiga är svåra att avgöra med...
    då ska jag nog beställa därifrån. testar man en eller två ggr om dagen?
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2010-10-01 08:11:30 följande:
    Om man gör ägglossningstest mitt på dagen hur många timmar är det som man inte ska ha kissat på? 3? eller är det 4?
    Är på dag 15 idag men fortfarande inget utslag men känns som det är på g.......
    Har för mig att det står 4 timmar på mina CB jag hade innan.
  • sydney
    danei skrev 2010-10-01 09:49:51 följande:
    Jag fick ingen medicin när jag gjorde FET. Frågade ifall man behövde ta vaggisar men de sa att de inte hade sett nått bättre resultat av det.
    Kul att läsa att någon som gjort FET plussar, nu när man själv är på gång!
    hade du 2 dagars eller 5 dagars odlat embyro? Mina är 2 dagars... När började du ÄL testa?
    När gjorde du VUL? Många frågor...
  • sydney

släggan: härligt att det snart är dags för sprutdags! jag hade menopur, 150-225. tyckte det var lite meckigt att blanda ihop det men det gick ju. lyckades också sticka mig lite här och var innan jag fick tiIl det, hade 2 plåster på fingrarna kommer jag ihåg. det går nog bra för dig!

Lilla fröet: start redan på onsdag, det var snabbt, Men skönt att komma igång antar jag.
    Vi kör via distansläkare, köpte 1 försök först, och ska nu göra FET, vet inte hur det funkar med 3 pack.

Shit vad jag tappar mycket hår alltså. Det är inte alls kul, vet inte vad jag ska ta mig till? Jag har snart inget hår kvar, gråter. köpte berocca på apoteket, med massa b vitaminer som skall vara bra för håret. antar att det beror på stress och psykisk ohälsa efter MA. Eller om det är hormoner som har att göra med den lilla graviditeten som jag gick igenom. nån här som tappat hår efter MA/MF? Kommer ihåg att jag tappade en massa hår efter/under amning. Vet inte om det är så bra att ta något annat än vitamintillskott (om det ens är bra?) eftersom jag snart ska göra FET (hoppas jag ju)...

nu har jag beställt massa ÄL tester från billiga tester, samt ett par grav tester, fattig blev jag i alla fall!
    Men snart ska det börja ÄL testas ju...

• sydney

akita06: jag har för mig att jag hade så under sprutor/spray tiden också, men det gick bra ändå!

Grattis Calanceus till ruvning!! Klart ni ska använda flera av era blastisar!
    själv blir jag mer än nöjd om jag får 1 barn till...

kryddan: hoppas att dina menskänningar är grav symtom. så var det för mig när jag ruvade...

Inte alls kul att tappa hår.jag ser för jäklig ut. Tänkte kontakta min VC när jag kommer hem så de kan ta prover så jag inte har någon brist av nåt slag. Tror inte de kommer ha tid med det hos gynläkaren när jag ska dit på fredag, de är alltid såååå stressade. Jag är i Oslo och har varit på apotek och hälsokost affär här idag, tänkte att de kanske har nåt annat att rekommendera än det i sverige. Men icke, det är b vitamin som gäller här också. köpte silicea, säkert nåt liknande än det jag redan har, vet inte. står inget om man jag kan ta dem om (när) jag blir gravid. Det fanns n¨åt shampoo också för hair loss men förpackningen var för stor, kan inte ta den i handbaggaget så får köpa nåt hemma. vågar knappt tvätta håret längre, då försvinner ju ännu mer.

• sydney

FruNaftra: hoppas på utslag snart! Har du varit och gjort VUL?

jag ska till distansläkaren imorgon bitti, på dag 9. Får se hur det går, efter det får jag väl börja ÄL testa också.

Cotton: Hoppas mensen snart dyker upp, jag vet hur segt det är att vänta på det. svårt att säga hur lång tid det tar, det är så olika och du har ju varit med om en förlossning. Förstår att du måste ha många mörka stunden när sorgen blir svår, men skönt att höra av du ser positivt framåt!! Tyvärr är det ju så, det blir inte lättare för att man stannar av och längtan efter en bebis är så stor!

34an: grattis till ruvning. Låter ju toppen med 2 kanonägg!

Släggan: skönt att det gick bra med menopuren i alla fall. jag hade 2-3 flaskor att blanda och tyckte det var rätt körigt, blev inte alltid så lyckat. Jag tyckte inte heller att nålen  var kuslig, hade förväntat mig att det skulle vara värre med att ge sig själv sprutor än vad det var.

• sydney

Jag var på VUL idag, bara dag 9 och det var nog lite för tidigt. Jag har cykel mellan 28-32 dagar så jag får komma tillbaka i början på nästa vecka. Men det bör inte bli några problem, jag får säkert ÄL senare, dag 16 eller nåt kanske. Äggblåsorna var lite för små tyckte läkaren. Så det får bli 1 VUL till innan för att se när ÄL inträffar.
    hoppas nu bara jag får ÄL och att inte kroppen hoppar över just denna månad, kan ju hända.

FruNaftra: vilken dag är du på nu? Hur lång cykel har du? ÄL måste ju inte ske på dag14.

Cotton: det är bra att du passar på att måla nu innan du blir gravid! Det borde jag med göra, annars får mannen fixa det själv. Vi ska måla dotterns rum, men har inte kommit till skott ännu.

Dallas: välommen till CA!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19