• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Nu har de ringt från CA. Det blir inte 5 dagsodling. 4 av 7 ägg var normalt befruktade. Vilket jag är fullt nöjd med! nu blir det ET imorgon...

Mulan: spännande med NUPP. Gör du det på CA också? Läste nånstans att man inte kan göra KUB om man blir gravid via FET, gäller det IVF också?

Sushikatten: Grattis till blastis till frysis! Hur går det med ruvningen?

• sydney

Nu har jag gjort mitt andra besök på Carlanderska (förhoppningsvis det sista). Har träffat både Göran (ÄP) och Torbjörn (ET) och de är kanon! Torbjörn sa att alla mina 4 ägg var av toppenkvalitet, så det blev ett till mig och 3 till frysen. Vi har goda chanser att lyckas på denna IVF eller FET efter sommaren... Testdag 30 juni, ett tag tills dess.

Mulan: grattis till v 12!

det var på en hemsida för en ultraljudsklinik som jag läste det där med KUB om man gjort FET, men det stod ju inte varför.

• sydney

Så är helgen nästan över och jag är på ruvardag 4. Har lite molvärk och ömma bröst, men det är egentligen för tidigt för att känna efter.

Ni i tråden som blivit gravida efter IVF behandling, vad hade ni för symtom under ruvartiden?

Ceropegia: grattis till v.12! Nu måste det ju gå vägen.

• sydney

Mulan: grattis till lyckat NUP. Skönt att ha ytterligare en milstolpe avklarad. Tiden går så fort, jag tycker det var alldeles nyss som du plussade.

• sydney

sushikatten: har du testat nu?

finnsingen ledig signatur: lycka till om du tjuvtestar! Jag har nästan bestämt mig för att inte tjuvtesta men man vet aldrig...

Jag är på ruvardag  6 idag. Symtom kommer och går. Inatt har jag haft som ilingar/krypningar i ena vaden så jag har inte kunnat sova, men det beror väl på nåt annat. Igår och idag känner jag mig väldigt pessimistisk och tror inte att det har gått vägen. Helt säker på att alla symtom är PMS och tycker tom att det luktar mens.

• sydney

Finns ingen ledig signatur: Grattis till pluss!! Hoppas du slutar blöda och får behålla din lilla plutt.

Jag är på RD 11 idag, tänkte först tjuvtesta imorse men hoppade det, och väntar nog till TD på onsdag om inte mensen kommer före... Jag känner ingenting i brösten längre, har likadan mensvärk som innan mens så vet inte vad jag ska tro. Har även vid ett par tillfällen haft små spottings som innan mens men nu var det någon dag sen sist. Detta är en plågsam väntan.

Sushikatten: verkligen trist att det inte blev något pluss för dig. Nu får ni försöka njuta av sommaren och komma igen efter sommaren. blir det FETdå?

• sydney

Nu kan ni släppa tummarna, det gick vägen: jag testade positivt imorse, HURRA! Plus Det kom snabbt ett tydligt streck på CB.
    Ruvardag 13 idag och imorgon på TD blir det ett nytt test och sedan får jag meddela klinikerna. Vet inte hur det funkar nu med VUL och semesterstängningar. Vill inte vänta till efter sommaren... jag svävar på moln idag!!

Ceropegia. Hur gick det igår?

• sydney

Finns ingen ledig signatur: Tack för grattis & infon! 15/7 låter lite tidigt för min del. Hur tidigt kan man göra VUL om man ska kunna se nåt? Jag TROR att min distansläkare jobbar fram till 16/7 så då kan jag boka tid hemma i Halmstad istället om han har tid. Ska ringa imorgon och höra.

• sydney

Ceropegia: grattis till lyckat KUB!! Hoppas du kan slappna av nu och njuta av sommaren som gravid!

Har fått tid hos distansläkaren 13 juli, då kommer jag bara vara i v.6+1
    Tror väl inte de kommer att se så mycket, hjärtat har kanske inte börjat slå så tidigt.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19