Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-04-28 18:26:11 följande:
    Inte jag heller. Jag har ju problem bara de ska ta ett cellprov på mig. Men jag berättade om min rädsla direkt när jag kom till CA och de tog mig verkligen på allvar och det ska inte göra ont att göra ett ÄP. Vill du så kan du få lugnande innan, sen får man även morfin och en bedövningsspruta i slidan. När vi har gjort ÄP i Linköping har man inte fått den sprutan innan men det gjorde stor skillnad kan jag säga. och sen är läkarna kanon duktiga på CA. Jag plockades ändå på hela 25 blåsor men det gick kanon. Men berätta hur du känner så kan du diskuterar alternativ med läkaren. Det kommer gå bra
    Gjorde det inte ont att få en bedövningsspruta i slidan då? Låter inte så skönt. Ska försöka att få narkos om det går. Det är nog det enda jag kan tänka mig. Tyvärr har det nog inte så mycket med läkarnas skicklighet att göra.{#lang_emotions_wink}
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-28 20:44:22 följande:
    jag var livrädd för sprutan, men fick en dos morfin innan de la den och då kändes det inte alls.
    Vad bra! Var det "sprutmorfin" eller tablett? Du kände alltså inget av ÄP efter du fått "slidbedövningen". Haha vilket utryck!
  • Happiness
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-04-29 18:22:28 följande:
    Jag har fått klart från Margareta att börja spreja på första mensdagen nu när den kommer, det innebär att vi kommer hinna med ett försök till innan dom stänger för sommaren
    Åh vad roligt grattis får man väl säga. jag skulle också vilja göra ett försök innan sommaren. Verkade det som om det var svårt att få tid?
  • Happiness
    sydney skrev 2010-04-29 12:52:12 följande:
    happiness; ska du påbörja IVF eller har du börjat redan?Intressant att läsa om hur ÄP upplevs. Ni som har kört långa metoden, hur har er "tidsplan" sett ut?jag börjar spraya 10 maj, jag är lite nyfiken på när ÄP kan tänkas bli.Har fått svar från CA nu, ska betala 20 000 kr till dem och 5000 kr till distanskliniken = 25000 kr för ett försök. Bättre än 30000 kr som jag var inställd på, men ändå mycket pengar.
    Vi ska på det sista samtalet om vad som ska ske ibörjan av maj. Jag hoppas vi ska få klartecken att försöka innan sommaren. Hur kom det sig att ni tog den långa metoden.

Ja visst är det mycket pengar det handlar om. Bra att ni fick det 5000 kr billigare. Vilken läkare har ni?
  • Happiness
    sydney skrev 2010-04-30 11:11:02 följande:
    Hapiness: vi har ännu inte varit på Carlanderska så jag vet inte vilken läkare det blir, har bara träffat läkaren på distanskliniken. Kommer bara åka till CA för ÄP och ET. Vet inte varför det blev långa, kom inte för mig att fråga läkaren när jag var där i tisdags. Frågar jag nog när jag ringer dit nästa vecka. Om ni gör långa metoden så börjar man spraya på dag 21 och för att hinna med ett försök innan de stänger i sommar så skulle sista mensens första dag vara senast 3 maj. För korta metoden vet jag inte vad sista datum var. Annars har de inga väntetider på CA. När jag ringde dem så sa de att det bara var att börja på, enda kruxet är då sommarstängningen.
    Ok jag tror det blir den korta metoden vi ska köra och jag har BIM den 8 maj. När stänger dom?
  • Happiness

Hoppas,hoppas...orkar inte gå och vänta hela sommaren. har dom kommit fram till vad det är för "fel" på er?

Det jag vet inna samtalet nu är att TSH var för högt. FIck levaxin för det och den har gått ner. Men allt annat är OK...Tänk om jag mot all förmodan skulle var gravid nu...Haha då skulle jag köpa kläder för 30.000 (skojar bara). Har ni sparat eller ta ni lån? Vi har lyckats spara ihop..men som sagt jag vet inte rikitigt vad man får för dom där 30.000.

• Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-30 11:23:07 följande:
    Förra året stängde de den 3 Juli så jag tippar på att de stänger 2 Juli(fredag) i år
    Ok va bra. Tror du att jag skulle kunna hinna med den korta metoden då om jag har BIM den 7-8 typ? Man sprayar väl inte med den. utan börjar med sprutor eller?
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-30 11:42:45 följande:
    Ja med korta metoden börjar du ju på menscykeldag 2 eller 3 så det hinner du ju lugnt Man tar sprutor i ca 8-10 dagar sen dags för ÄP
    Ok...ja då verkar det lugnt. Vad bra!!! GLAD!
  • Happiness
    sydney skrev 2010-04-30 12:08:16 följande:
    hapiness: min man har för få spermier. Så jag förmodar att det blir ICSI för vår del. De har inte hittat något på mig, så jag hoppas att det är ok. Vi har ju en dotter som blir 4 nästa vecka, och henne hade vi inga problem att tillverka.Det var kanske en lyckoträff. Vi har sparade pengar så vi behöver inte heller låna. Men man kunde ju använda dem pengarna till nåt annat, men får vi ett barn på detta sätt så är det värt alla pengar.
    ABSOLUT!!!! Värt varenda krona. Vilken lyckoträff ni hade. Skönt att det inte är något med dig utan att allt funkar där. Ja och det här med förfå spermier måste ju vara ett förhållandevis litet problem då det finns ICSI. Tror det kommer gå jätte bra för dig. Ett stort LYCKA TILL med lyckospark i rumpan.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19