Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Carlanderskatöserna del 19

Fylgja skrev 2010-04-22 17:33:35 följande:
    Ja de kollar dig med jämna mellanrum. ÄP görs inte om inte äggblåsorna utvecklats tillräckligt. Däremot går det ju inte att garantera att blåsorna innehåller ägg, eller att äggen blir befruktade osv osv.Nånstans tycker ändå jag det är rimligt att de tar betalt för arbetet de gör, oavsett om det leder till ett ET.
    Åh vad bra. Det var väl egentligen detta jag ville höra. tack!!!! Vet du ungefär vad som är en rimlig mängd för att initiera ett ÄP? Räcker det med två eller hur många behöver man?
    ursäkta att jag ställer lite kämpiga frågor men jag känner en total förvirring ang. detta. vi kommer säkert att få svar vart det lider. men det är ju inte dumt att vara lite förberedd. Hela IVF branchn är helt ny för mig. Självklart ska man ha betalt för arbete, men som kund vill man ju också veta vad det är man betalar för.
  • Happiness

Ojoj vet inte om jag ska vara glad...Vädur jag tror du får hjälpa mig. Ringde CA . Fick ut provsvaren. TSH 1,02 och T4 11. Är det bra. Tror du dom går med på behadling nu? Vad var det det skulle ner under. Detta är goda nyhter va? Blir så osäker: Tänk om vi kan göra ett försök innan sommaren. Gud vad härligt i så fall.

• Happiness
    mulan skrev 2010-04-27 10:15:58 följande:
    ME 2!!!!!!!!!!!!!!!!JAG HAR TESTAT !!!!!!!!!!Mirakelbarn: Nu kan vi ha gravidfika . Ska bli kul att förhoppningsvis får se våra magar växa ikapp med varandra  
    Åh vad härligt. Ett stort GRATTIS från mig{#lang_emotions_flower}
  • Happiness
    sydney skrev 2010-04-27 13:46:52 följande:
    GRATTIS TILL ALLA PLUSSARE!!Kul att läsa att CA är så poppis och duktiga. jag ska snart påbörja mitt första försök, som nog blir ett ICSI. Jag var hos min distansläkare idag, gjorde en spolning "för skojs skull" och han sa att äggledaren såg ut att tillhöra en 20 åring... kul att höra (jag fyller 33 år i år). I alla fall, så har jag tagit de blodprov som CA kräver och de skickar remissen idag. Det blir den långa metoden, ska börja spraya 10 maj och sedan besök på distanskliniken 25 maj. Distanskliniken tar 5000 kr och de trodde att CA tar 25000 kr så det blir sammanlagt 30000 kr, får se om jag ringer CA och dubbelkollar, har läst lite andra belopp här i tråden. Om detta inte lyckas hoppas jag på ägg till frysen så jag kan göra FET nästa gång vilken blir lite lättare och inte lika lång process.
    Undrar bara...Vad är det som avgör om man ska ha den långa eller korta metoden?
  • Happiness
    mulan skrev 2010-04-28 18:20:36 följande:
    Ingen aning. Vet inte om jag läst att nån blivit det. Är du orolig för ÄP???
    Ja mycket. Tål inte smärta så bra..
  • Happiness
    Vädur 78 skrev 2010-04-28 18:21:43 följande:
    Jag vet inte faktiskt. Är du orolig för ÄP? Kan bara säga att de är grymt duktiga på att göra ÄP på CA Tala om för dem att du är orolig så kommer de hjälpa dig på bästa sätt.
    verkligen rädd för smärtan eftersom jag vet bestämt att jag har låg smärttröskel. Hur tyckte ni andra att det var? Och vad får man för smärtlindring?
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19