Carlanderskatöserna del 19
Idag SKITER jag i allt. Ska trots fertilitetsgudarna och tugga NIKOTINTUGGUMMI!!!!! Så det så...*trotsar med armarna i kors*
Idag SKITER jag i allt. Ska trots fertilitetsgudarna och tugga NIKOTINTUGGUMMI!!!!! Så det så...*trotsar med armarna i kors*
Ett stort GRATTIS till alla pluss!
Själv är jag väl ganska bitter eftersom man ska ha under 1 när man startar IVF. Det hade inte jag, men ändå valde dom att starta. Jag bad om ett blodprov till och blev nekad. var ny insatt på Levaxin och dom gick inte in och höjde dosen eller kollade så jag låg för högt.
Klart jag fick missfall när mitt TSH värde låg förhögt. Dåligt att dom inte kollade upp det bättre. Självklart kommer jag inte rekommendera Carlanderska till någon. På många sjukhus i landet tar dom blodprov under IVF behandlingen för att kolla så att TSH inte drar iväg. Varför CA väljer att göra på detta viset vet jag inte....men uppenbarligen är deras tillvägagångsätt felaktigt eftersom dom flesta IVF läkare är mycket nogranna att kontrollera värdet eftersom det leder till MF. Tycker det är så grymt dåligt av CA att inte erbjuda oss något....
Hur många andra har dom behandlat på samma sätt måntro? Vill verkligen att detta ska uppmärksammas eftersom dom inte kollar värdena och optimerar för en IVF behandling. Med andra ord pengarna rakt i sjön...vi hade aldrig en chans att lyckas.
Vet ni vad!?! Ett mirakel har inträffat. Jag har PLUSSAT!Helt spontant av mig själv. HAha! Vad är oddsen för detta då? Dag 11 i ÄL och dag 20 i cykeln. Bild finns i galleriet!
Jag är helt chockad. Lova nu att ni håller tummarna så jag inte får ett MF till.
Ännu en dag och ingen blödning i sikte. Man får vara tacksam . Allt gick så fort så jag är inte "psykiskt" gravid än. Tog test idag igen och det visar lite starkare så jag hoppas att det går åt rätt håll. Är på BIM -1 idag. ÄL +13. Kan fortfarande inte fatta det. Har höjt Levaxin dosen nu för att försöka förhindra MF. Det ska inte bli som förra gången. Har fått en tid till MVC redan den 13 juli för att dom ska kolla mina värden.
Ja livet är bra underligt ibland. Tacksam och lycklig just nu! Men självklart inte mot Carlanderska dom måste ju behandla sina patienter som ska genom gå en IVF med hypo på ett adekvat sätt för att minska missfallsrisken och för att optimera chanserna till en graviditet. Synd att patienter måste lida både känslomässigt och ekonomiskt för deras okunskap inom ämnet. Detta är riktat direkt till Carlanderska.
Är glad..har fått det där FET blå plusset på CB nu...så det pumpar ut massor av HCG. Starkare än när jag blev gravid med IVF:n.(bild finns i galleriet) Känns skönt, ett steg till bort från ett MF. Har höjt dosen Levaxin enligt VC läkare. SKa till MVC på tisdag. BF 14 mars.
Jag håller tummarna för oss Finns ingen ledig signatur. När var det du hade BF nu igen? Tror vi ligger ohyggligt nära i tid. Kram
Sydney: Beklagar å det djupaste. Hoppas du hittar kraften till hösten igen
Mulan: Grattis till lyckat RUL! Kunde du se om det är en pojke eller flicka?
Finns ingen ledig: Wow ska du ha tvillingar? Vad häftigt!
Ego: Allt flyter på bra. Jag mår riktigt illa. Äter Lergigane Comp. var på VUL för 2 veckor sen ovh såg ett hjärta picka. Går snart in i vecka i vecka 9. Kram
Hej tjejer! Det var jätte länge sen jag skrev härinne. Hoppas många har blivit gravida och att det fötts barn .
Jag har glömt lite om vad som hände under IVF-behandlingen...
Hur var det nu igen? Börjar man med proggisar när vi fick tillbaka embryot...men hur länge skulle man hålla på? Hur många dagar efter man plussat skulle man hålla på med progesteronet?
Det var väl inte så länge va? Har för mig Margareta sa att det inte var bra att forsatta ta dem när man blivit gravid...men vad var orsaken? Vet ju att slemhinnan blir tjockare och det var just något med det ihop med embryot. Har fått teflonminne.
Tacksam för hjälpen. Önskar alla som kämpar ett stort LYCKA TILL!