Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Carlanderskatöserna del 19

Hej tjejer!

vet inte om jag hamnat i rätt tråd. Hoppas det! Ska börja med ivf-behandling på Carlanderska. Har också tid till IVf-kliniken. Vet någon här vilken som är bäst? Har bara min magkäsnla att gå på och då blir det nog Carlanderska. Många säger att dom är mycket dyrare. Men lyckas det så är det ju värt varje krona. Ska träffa en läkare som heter maragreta Wood. Någon som känner till henne?

Första intrycket av dom var att det var full fart från början. Ska lämna sperma prov samma dag som vi skrivs in och det är ju jätte skönt att dom har en såm snabb uppstart. Vad tycker ni? segar dom eller driver dom på?

Fick tid i slutet av mars. Hoppas att vi kan få till start och avslut innan semestern.
    Ska säga att jag är väl ganska gammal 39 och 3 månader. har en son sen innan född -03. Men nu är det väl åldern som tar ut sin rätt. Finns det någon mer "äldre" på tråden. Hoppas mina frågor är OK och jag inte trampat någon på tårna. Kram!

• Happiness

Brydis: Vad kul att du tycker hon är bra. Vad glad jag blev för att få en liten referens! Har du träffat henne eller går du hos henne?

Glittran: ok...då känner jag mig mindre ensam{#lang_emotions_laughing}.

Börjar bli riktigt nojig och nervös inför första besöket. "spermaburken" har inte kommit än men det gör den väl snart. Hugaliga vad det här kommer bli spännande. jag kan absolut inget om detta så jag hoppas det är ok om jag ställer en fråga då och då.
    Kram i {#lang_emotions_sunny}-iga Göteborg.

• Happiness
    Strawberry3 skrev 2010-03-04 19:01:47 följande:
    "Efter som CA (tyvärr) blivit lite av mitt andra hem har jag träffat samtliga läkare ett antal gånger. Och alla är bra! Paradiset jämfört med SU!MW: kan vara lite tystare och nästan verka grinig ibland (särskillt om hon är koncentrerad) men hon är jättebra! De är olika personligheter allihopa. GW: Pratar alltid väldigt mycket och det kan ibland vara svårt att få en syl i vädret TH: är min favvo, så otroligt duktig och pratar och förklarar på ett sätt som jag tycker mycket om, passar mig helt enkelt. Även "vikarien" Susanne är mycket trevlig och gullig tjej men jag tror hon bara gör ÄP och ET, har ej några samtal."
    jag ville ha en kvinna och då sa dom att hon var den enda. Så jag antar att både GW och TH är män{#lang_emotions_wink}.
    Tack för infon!{#lang_emotions_flower}
  • Happiness

Hello ladies...idag kom "starten". Brev med spermiebehållaren.*svettas*
    Dom ville att vi skulle komma med det innan första läkarbesöket, men jag vet inte hur långt innan vi skulle komma med det. Säger "vi" men ni förstår att jag menar min man{#lang_emotions_laughing}. Får ringa och höra om det imorgon.

Brådis: Vad glad jag blir att hon verkar så duktig MW! Jag är så nervös själv så jag behöver verkligen någon lugn lite tystlåten som kan hålla kvar mig på jorden. Sen att du fått pluss...vad härligt! Hur många barn har du? Haha nu blev jag nyfiken.

• Happiness

Nu kommer jag dragandes med en liten fråga......

Gör dom den kort nedregleringen eller protokollet på CA? Kan jag be om det?

Tack för ev.svar{#lang_emotions_flower}

• Happiness

Längtar efter att få starta nu. 30 mars...Vill lämna över detta till några andra. Har precis haft ÄL men jag tror absolut inte på att det tagit sig. Känner mig jätte{#lang_emotions_cry}idag. måste ändå vara hormoner som spökar.

• Happiness
    Släggan skrev 2010-03-22 11:14:03 följande:
    Hej Calcaneus -Hälbenet :) vilket roligt namnVi går på CA på distans. Har ett barn sedan innan och eftersom vi inte får till 2:an så rekommenderade vår gynekolog Göteborg. Vi gjorde IVF under hösten, vilket tyvärr slutade i MA. Upplevde det som väldigt smidigt att sköta rutinkontroller, VUL och liknande hemma och sedan åka till Göteborg vid två tillfällen.  Äggplock och återförande.( vi har ca 15 mil att åka) Det gick fort med kommunikationen mellan vår gynekolog och CA och de var bra pålästa när vi kom till CA. Körde korta programmet i höstas och så även nu....Tog min äggmognadsspruta igår kväll så nu hoppas jag det blir lite aktivitet i magen :)
    Håller tummarna för dig!!!
  • Happiness
    Släggan skrev 2010-03-24 12:53:09 följande:
    Suck!Äggplock igår och av de 4 äggblåsorna fick de fram 2 ägg. Åkte därifrån med en positiv känsla och hoppades på det bästa.För ca 30 minuter sedan ringde Göran och meddelade att inget av äggen såg bra ut.Just nu känns allt så meningslöst.tar nog en paus från FL ett tag.Lycka till ni tappra tjejer.
    Åååå vad sorgligt. Sitter med tårar i ögonen.. Ge inte upp!!!!
  • Happiness
    Fylgja skrev 2010-03-29 12:12:06 följande:
    Två dagar kvar till testdag. Tänk att tiden kan snigla fram så Har lovat mig själv att inte tjuvtesta, men det är så svårt. Analyserar hela tiden kroppen trots att jag försöker låta bli.  Det känns som att jag borde känna något mer om det nu är +,  men nää. Pytteömma bröst, lite dragningar i magen och lite mensvärksmol. Men allt det där beror väl förmdoligen på hormonbehandlingen. Tack och lov ska jag vara ledig på onsdag när det är dags.
    Håller tummarna stenhårt för dig!!!!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19