Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

42an skrev 2010-10-12 18:05:21 följande:
    Hej, på er. Testade - idag, vad jag nu skulle testa för, lika dum varje gång. Kollade efteråt, istället för innanCool, att jag testat + på 8:e dagen efter ET de andra gångerna. Får väl vänta 2 dagar till då, seeeeeeeeeeeeegt! Kram på er!!
    hoppas på plus om 2 dagar dåGlad
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-12 22:16:59 följande:
    har nu verkligen ett oroande problem...har en puregonampull på 900 enheter, jag har tagit min 7 spruta idag på den o det e fortfarande en del kvar i den...enligt min dos på 150 så stämmer juinte det alls...hjälp, hur blir detta nu då, barnmorskan sa ju att det alltid skulle vara lite kvar..mend et kan väl inte va såhär mycket?????

Nu känner jag mer verkligen stressad över att vi har tagit en spruta eller 2 utan innehållet??
    Det är ju alltid lite extra i dem. En med 900 enheter räcker till 6 sprutor om man tar 150ie och sen är det lite kvar men bättre att börja på en ny då
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-13 10:19:28 följande:
    Släggan, hoppas på att ni hittar finfina ägg på VUL idag.

Blev ingen stegring idag heller. Är på dag 19.
    Vad segt detta är.....
    Nej vad jobbigt, hoppas det kommer snart
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2010-10-13 12:10:51 följande:
    Hej ni tappra kvinnor!{#emotions_dlg.flower}

Har ett par frågor jag skulle vilja ha svar på, hoppas ni vill och kan svara!
    * Fördelar/nackdelar med just denna klinik? Någon som har erfarenheter från annan klinik?
    * Någon annan som har PCO-S, är ung, testat Pergotime och/eller Puregon och fått fina ägg och ägglossningar men ej blivit gravid?
    * Hur många ägg har ni med PCO-S fått ut och hur många har blivit befruktade av dom? Hur stor dos har ni tagit /dag?

Ska testa IVF för första gången i januari, alltså 2 lågdosstimuleringar först! Går privat hos en läkare och ska göra IVF på Carlanderska via honom. Återkommer alltså kanske senare!

Ha det fint!
    /Annelie
    Hej!

Finns bara fördelar med Carlanderska de är otroligt duktiga där
    Har även gjort IVF i Linköping och där finns det bara nackdelar
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-13 19:56:29 följande:
    Avlägg en statusrapport, tack!

Det är så himlans tyst här inne
    Ja verkligen jättetyst..... jag väntar på mens är på dag 27 idag, så borde komma innan söndag i alla fall
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    didda skrev 2010-10-13 20:06:18 följande:
    Jag har börjat få rejält med mens/molvärk! Sprutdag 8 idag och imorgon ska vi på första vul:et för att kolla äggstatus, lär väl få veta tid för ÄP imorgon em/kväll (om allt ser bra ut vill säga). Usch, jag har börjat oroa mig för både överstimulering och för tidig ägglossning! Kan inte minnas att det kändes såhär mycket förra gången.... å andra sidna minns jag ju inte ett dugg från tidigare gånger så det behöver ju inte betyda något att jag inte minns att jag hade ont ;) Tänk att man alltid ska oroa sig för något!
    Lycka till i morgon
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-10-13 21:00:10 följande:
    mom 70: inte behöver du väl få för tidig ägglossning bara för att du är överstimulerad om du nu är det? Detta löser sig!

Jag "borde" fått mens igår eller idag och än har jag inte fått det! Tänk om det har funkat? Om jag vågar kanske jag tjuvtestar på fredag när jag är ledig. Riktiga testdagen är på tisdag. 
    Å vad spännande! Vilken RD är du på?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-13 23:37:38 följande:
    Tjejer, kvalitet är allt! Det räcker med ett guldägg! Men jag förstår er frustration., Det känns ju tryggare med ett fotnbollslag i frysen.

Idag var vi på Östra och träffade ansvarig barnläkare för att höra om eventuella orsaker till Cornelius död. Och ja, vi fick svar att det egentligen inte finns något svar. Men det är ju ett svar det med. Det var en liten pojke med perfekt kromosomuppsättning och jag hade inga infektioner i kroppen. Moderkakan var jättefin också. Suck, så vad säger man, vi hade osannolik otur...  Men vi har blivit lovade fullt stöd under nästa (vågar man tänka så?) graviditet. Det känns otroligt skönt och viktigt.

Sedan utförde läkaren en undersökning på mig och hon var den mest hänsynsfulla och försiktiga undersökare "där nere" jag någonsin varit med om. Otroligt varsam. Hon var även väldigt noggrann och tittade på livmodern, kände, gjorde VUL och tittade på livmodern och på äggstockarna. Och då såg hon en slemhinna under uppbyggnad och att ett ägg höll på att mogna på höger äggstock. Så hon trodde på ÄL om några dagar och alltså mens (om vi inte lyckas själva då... om lite mer än två veckor. OM jag inte skulle få mens om två, tre veckor och inte var gravid, skulle jag ringa och så skulle jag få hormoner som satte igång min mens.

Jag är jättetrött nu och jag orkar inte läsa ikapp, men jag har läst om ert VUL Släggan och jag håller tummarna. Som 34an skriver, kvalieten är allt. Och 34an, jag håller alla tummar och tår och mina katters klor för att du får ett stort fett plus och en bebis som kikar ut sommaren 2011!!
    Bra att ni kommer få extra stöd nästa graviditet... o ja man får säga det Klart du ska bli gravid
    Hoppas mensen kommer som den ska då om några veckor! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Min mens kom idag, så ska ringa till CA sen Trodde den skulle komma lite senare eftersom ägglossningen var lite senare.... är det normalt med en lutealfas på 11 dagar???

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    cotton skrev 2010-10-14 08:46:23 följande:
    Lutealfasen är ju individuell, även om det vanligaste är 14 dagar. Men allt över 10 dagar är tydligen okej.

Grattis till din mens!!! Å vad härligt, om några veckor får du status ruvare.
    Googlade innan och såg att det är normalt mellan 10-16 dagar, har för mig att jag har haft 12 dagar innan.
    Ja jag hoppas verkligen att jag får bli ruvare, har ju bara 1 i frysen! Ska ringa till CA nu vid 10 och boka vul
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19