Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2010-10-03 17:05:57 följande:
    Vädur78, skönt med utslag på stickan, härligt! Det spelar ingen roll denna månad som du säger, men du vet du lite mer vad du har att förvänta dig inför nästa månad och den "riktiga" om gången!

Danei, det är SÅÅÅ roligt att du plussat! Du skänker oss andra FETARE stort hopp.
    Ja men så är det ju Skönt att ha lite koll när mensen ska komma osv
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-03 20:53:21 följande:
    Phu...nu ska vi se om jag får med alla.

Danei: GRATTIS till ditt plus!! Underbart
    Finns ingen ledig signatur: Grattis! Shit vad häftigt att få se dina bebisar på riktigt
    34,an: Lycka till i morgon!!
    Cotton: förstår att det är både glada och ledsamma känslor när du ser att gravhormonet lämnat kroppen. Men att kroppen hämtar sig snabbt betyder att Cornelius snart kan få ett syskon Hoppas du mår bra!
    Släggan: Hoppas det snart går bättre med huvudet. Det är jobbigt när kroppen strular.
    Och Vädur och Mom70: GRATTIS....vad skönt att det lossnade för er! 

Har jag glömt något så förlåt förlåt förlåt. Jag har försökt läsa ikapp de dagarna jag har varit borta men det gör man inte på en kafferast direkt. Har varit och hälsat på släkten i Värmland. Trevligt att träffa alla och vääääldigt skönt att komma hem igen där det är lugnt och skönt.

I morgon är det dags att ÄL-testa. Hoppas inte kroppen strular nu.
    Förhopptningsvis får jag utlslag någonstans dag 12-14. I morgon är det dag 10.

Kram till er alla!
    Spännande, då är du ju snart på g ju
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-03 20:59:32 följande:
    i mon ska jag o min man äntligen till carlanderska..ska man betala för besöket då eller får man en faktura?
    Vad är det för besök?
    Vårt besök innan start var gratis eller ingick i paketet vi köpte
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-10-04 13:33:33 följande:
    Hej på er, tummhållningen funkade! 3 ägg från 4 äggblåsor. Nu ligger de och gottar sig efter ICSI hoppas jag. Allt gick otroligt smidigt, Dr Wood är suverän! Får besked imorgon efter 10. Det känns som en evighet tills dess, om allt går väl blir det ET på onsd em. Kram och stort tack för att ni finns!
    Grattis vad roligt Nu håller vi tummarna för fina embryo Ta hand om dig nu vännen
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    MajochJuni skrev 2010-10-04 20:26:28 följande:

En liten fråga till er på Carlanderska, får man välja om man vill göra korta eller långa metoden?

Hej du Läkaren säger säkert vad han tycker, men de lyssnar ju mycket på patienten oxå.
    Tror de helst gör korta metoden har jag fått en känsla av....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Släggan skrev 2010-10-04 20:26:03 följande:
    34:an - gott mos! 3 ägg från 4 äggblåsor e ju kanon! Håller nu tummarna hårt för er.

jag har pustat ut lite....stimmade upp mej igår och fick för mej att allt inte stod rätt till men efter besök hos distansgym idag så fick jag lugnande besked. Allt går enl. plan så här långt och det blir sprutstart på onsdag kväll. Fick en demonstration av hur jag ska blanda ihop  Menopur, lyckade även skära mej på den lilla glasflaskan ( trots plasthjälphatten....hmmm)
    Blir lite pyssel när man ska blanda ihop 5 flaskor....( 375 enheter tror jag de sa- gasa på för fullt eftersom jag e SÅ svårstimulerad.)

Noblepris till grundaren av IVF!! Me like :)
    Härligt
    Hoppas det går bra att blanda
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-04 21:13:03 följande:
    sådärja..då har man vart på första besöket på carlanderska..Torbjörn tyckte IVF så det kör vi på, börjar redan på onsdag :-0..
    tusen frågor..shit va spännande o oroligt!! Har ni alla som kör IVF tagit 3 paketet för 60000? Han pratade om det att frysa embryon o sen använda dom om man inte lyckades med ivf, nån som har koll på om det va 2 försök för 30000 då? Med frysta alltså?
    Vad bra att det gick bra idag och härligt att det blir start så fort
    Vi köpte ett 3 pack. Gör du ett FET med fryst embryo så är det som ett halvt försök tror jag.
    Blir det korta metoden?
    Lycka till nu
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-04 21:25:22 följande:
    jag vet inte riktigt om det blir korta eller inte, ska tillbaka på måndag på ultraljd, först ville han vänta tills nästa mån eftersom jag redan har fått min mens, fick den i lördags, men han såg fina blåsor..så han tyckte vi kunde köra..han nämde aldrig några några biverkningar av alla sprutor o sånt?
    Är nog väldigt  olika hur det är med biverkningar. Om du vet vad du ska spruta med så kan du in och läsa på www.fass.se om läkemedlet................... Fast oftast blir man bara tokig av att läsa om det Drömmer
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lilla fröet skrev 2010-10-05 08:50:53 följande:
    ok, vad menas med nedreglering? Jag ska bara ha olika sprutor, varför har man nässpray? Vet att han nämde nåt om det, att man behövde hålla på i några veckor till innan..
    Man sprayar i ca 2 veckor för att bli nedreglerad(komma i klimakteriet) och sen kör man igång med sprutor.
    De kör nog mer och mer korta metoden den är mer skonsam för kroppen men sen kan det ju vara så att det finns de som får bättre resultat med långa metoden
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-10-05 10:48:54 följande:
    Kryddan: Det är väl lite bitterljuvt att känna sådana symptom eftersom det lika gärna kan tyda på ett plus   Jag håller tummarna stenhårt för dig. Lång tid kvar till TD. Var det blasto du fick tillbaka? Då kanske det är BIM-dags snart?

Apropå det där med att tappa håret så låter det logiskt att det både hänger ihop med stress och hormoner (även om jag tror att stress och hormoner är tämligen förenat med varandra). Många tappar håret några månader efter förlossning. För mig dröjde det 7 månader efter förlossning - när jag hade börjat spruta. Kanske var det hela IVF-starten som utlöste det hela hos mig. Det är så individuellt. Snart korkar jag väl igen hela avloppssystemet här i hyreshuset   Mitt håååååååååår. Kom tillbaka!!!!!!

Får jag ställa en födelsedagsrelaterad fråga?
    Min man fyller år på torsdag och i morgon måste jag fixa allt och komma fram till vad jag ska laga för middag på kvällen. Det blir bara vi två av ren tradition. Har ni några tips på vad man kan bjuda på för gott som inte tar för lång tid att laga och sin inte är snordyrt? Gärna något med ost.....han älskar ost Jag har så dålig fantasi
    Jag tappar oxå väldigt mycket hår nu
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19