Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Släggan skrev 2010-09-14 21:39:30 följande:
    ÅÅÅGrattis Längtans Stina, ett litet pickande hjärta är ju vad vi alla drömmer om. Idag har jag fått klartecken att infektionsproverna var ok, dvs grönt att köra igång. Jag har ju tidigare kört den korta metoden, får så fruktansvärt få ägg....1:a gången kom vi aldrig till ÄP, 2:a gången 4 ägg 1 guldägg vi fick tillbaks - MA v.7, inget till frys, 3:e gången 3 ägg - inget blev befruktat. suck! Nu blir det ett test att köra den långa metoden för att se ifall min kropp svarar bättre på den. Hoppas nu inte det är så att den långa metoden med spray, att det ger sämre kvalitet på äggen. Min distansläkare pratade om ngn studie att en "POOR RESPONDER" som jag är kan få bättre resultat av att köra den långa metoden. Tror även att jag skulle byta från Puregon till Menopur. Vill komma igång NU!
    Hoppas det blir bättre resultat med den långa! Håller tummarna! KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Känns som min mens redan är på väg, är på dag 24 idag, bör mensen vara regelbunden inför FET eller är det viktiga att man har ägglossning någon som vet????
    Hade 30 dagar sist. Innan jag blev gravid var det på 26-28 dagar med undantag efter IVF behandlingar då det kunde vara uppåt 29-32 dagar ibland.....

Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-09-14 22:29:12 följande:
    Den bör väl vara hyfsat regelbunden vid otimmulerad FET men är du osäker så kolla med CA. Min har varit hyfsat regelbunden men de har varierat några dagar. ca 22-27 dagar
    oki Får väl se om den dyker upp eller om det bara känns så.... man vet ju aldrig....Drömmer
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-14 22:37:01 följande:

Nu håller vi tummarna för att min mens INTE kommer imorgon, eller torsdag ( har BIM någon av de dagarna ) ja eller någon annan dag heller på mins 9 månader.

Kram på er!!

Tummarna hålls hårt.... hoppas zuuuper blaston har fäst nu istället
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 22:46:32 följande:
    Söta ni är!!!! 

Jag har inte så många som växt till sig...kanske 7 stycken eller nått, 13 cm något sånt låg nog en del på. Såååå seeeegt alltså. Baaaah.

Jag har bara 112 enheter nu när jag sprutar. Som jag förstår det är det väldigt lågt. Någon annna här inne som kör/har kört med samma låga dos? Undra varför jag får så låg dos medan andra får så hög.

Skrippo, självklart hålls tummarna stenhårt för dig. Jag kräver en daglig rapportering från dig. Vi ska följa din väg mot plusset   

Puss och kram på er era galenpannor!
    Men det är ju lagom antal Kommer nog bli kanon och fin kvalité
    Du är väl lättstimulerad eftersom du behöver så låg dos
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 23:03:02 följande:
    Herre gud vilka gigantägg det hade blivit om det var sant att de var 13 CM. MM låter mer troligt hihihi

Jag som satsade på att få minst 1 fotbollslag...7 ägg räcker ju inte så jag hoppas fler  växer till sig.
    Ha ha 13 cm det vore något och ett gäng med sådana
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-15 07:53:47 följande:
    Hej på er

Rd 4 iadg och än så länge inget blod eller rosa....

Lever på hoppet men fy fasen så långsamt tiden går....
    Härligt härligt!!! Fortsätter hålla tummarna hårt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-15 20:13:32 följande:
    Glöm det...kan konstatera att min huvudräkning är värdelös för det var 12 dagar mellan sprutstart och ÄP sist, inte 10. Inte så stor skillnad mellan IVF,erna med andra ord....max 3 dagars skillnad typ. Inte så farligt   Det finns hopp för mina äggstockar, tjejer!!!!
    Ha ha du härlig
    För mig var det 8 sprutor med korta och 11 eller 12 med den långa.
    Kan ju vara att det har hänt lite med din kropp sen sist, var ju någon annan som gjorde syskonförsök här för ett tag sen och hon märkte ju oxå stor skillnad på behandlingen....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    calcaneus skrev 2010-09-15 21:54:54 följande:
    Jag fick mens idag, precis på BIM. Jaja, så kan det gå, jag väntar och testar på onsdag och försöker igen direkt. Vi kan ju hålla på ett år på det viset (intalar jag mig själv)
    Nej Vad tråkigt! Men skönt att du har ett förråd i frysen i alla fall och kan starta om snabbt
    Kram kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Kändes precis som mensen var på väg igår kväll men den har inte dykt upp idag och i morgon är det dag 26 så då borde det ju vara hyfsat regelbundet i alla fall...... skönt!

Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19