akita06 skrev 2010-10-16 15:28:32 följande:
Vet inte riktigt hur jag ska börja.....
Innan jag blev gravid trodde jag att det räckte med att få ett pluss på stickan så var lyckan gjord, när sedan missfallet kom 2 veckor senare förstod jag att det räcker inte att få ett pluss, så inför denna ivf-behandlingen har jag liksom gaderat mig mot det och skulle inte ta ut något i förtid.
Jag visste oxå att det var lite nervöst dem första dagarna efter äggplock...skulle något ägg ha kvalite'e nog och skulle det bli något befruktat?? Ingen ringde på dag 2 eller 3 så det bådade ju gott. Att det som sedan hände skulle hända hade jag faktist inte alls förberett mig på...det fanns liksom inte med på kartan
Vi bor 8 mil ifrån Carlanderska och skulle vara där 12.45. Jag hoppade upp ur sängen idag, tog en lååång tur med hundarna, städade hela huset och fick min förkylda man att ta sej i kragen o följa med på insättningen. I Mölndal, kl 12.20, fick vi ett samtal av Göran Westlander...(eller vad han nu heter) Har ni åkt? Hur långt har ni kommit,? "Det finns inget embryo som håller tillräckligt god kvalite så det blir inget ET idag". Han sa att detta kan hända och att det oxå kan vara roten till vår barnlöshet men att vi fortfarande var unga..(32 o 31)
Av 8 ägg blev 5 befruktade. På dag 3 var där 2 kvar och det var dessa som nu inte hade god kvalite nog att ens sätta in...
20 min!!!! innan ringer dem o meddelar detta....hur i helvete är dem funtade på det stället??
Fick liksom en chock av samtalet så fick inte ur mig så mycket just då men min man försökte slita telefonen ur näven på mej och säga dem ett o annat..tur att jag höll i.
Någon...? skulle höra av sig om en vecka.
Jag blir så trött, är mest bara helt tom o apatisk nu...hur orkar man?? Är det detta som är vår "akilleshäl"??
Skrippo: Jag sörjer för dej idag, vet hur du har det...Life sucks!!
Beklagar vännen, detta hände oss våran första IVF. Vi trodde allt var klart när de inte ringde dagen efter så vi åkte 15 mil till Linköping när vi kommer dit kommer läkaren och hämtar oss och säger att vi inte få göra ET för de 2 som var befruktade skulle ändå inte haft någon chans pga för mycket fragmentering. Det var bara att vända och åka hem igen och vi var så ledsna
så förstår hur du känner dig idag
Det är ju inte med flit de ringer med så kort varsel men sen sätter de ju inte tillbaka något som ändå inte har en chans.
Men ge inte upp, kan ju vara bättre att göra 2 dagars odling kanske??
En annan tjej som långtidsodlade på CA i våras fick inget tillbaka när de långtidsodlade men de lyckades sen på naturlig väg så behöver inte alls var kört för er.
Ta hand om dig! och läkarn kommer ju ringa upp och prata om era chanser och säkert ha någon idé på hur ni ska gå vidare....