• didda

Carlanderskatöserna del 19

Jag har börjat få rejält med mens/molvärk! Sprutdag 8 idag och imorgon ska vi på första vul:et för att kolla äggstatus, lär väl få veta tid för ÄP imorgon em/kväll (om allt ser bra ut vill säga). Usch, jag har börjat oroa mig för både överstimulering och för tidig ägglossning! Kan inte minnas att det kändes såhär mycket förra gången.... å andra sidna minns jag ju inte ett dugg från tidigare gånger så det behöver ju inte betyda något att jag inte minns att jag hade ont ;) Tänk att man alltid ska oroa sig för något!

• didda
    calcaneus skrev 2010-10-13 21:00:10 följande:
    mom 70: inte behöver du väl få för tidig ägglossning bara för att du är överstimulerad om du nu är det? Detta löser sig!

Jag "borde" fått mens igår eller idag och än har jag inte fått det! Tänk om det har funkat? Om jag vågar kanske jag tjuvtestar på fredag när jag är ledig. Riktiga testdagen är på tisdag. 
    Hahah, nej jag är säkert inte överstimulerad och jag får säkert inte för tidig ägglossning...jag bara nojjar rent allmänt Man får ju för sig att allt som kan gå fel kommer att gå fel!

Åhhh, vad spännande! Hoppas, hoppas att dte har funkat!

Vädur 78: tack
  • didda

Då har jag fått besked om ÄP! Det blir på tisdag nästa vecka (19/10) Puhhh, nu kan jag börja bli nervös på riktigt

Var ju och gjorde vul idag och jag tror jag hade sammanlagt 30-32 blåsor varav ca 5-6 st var runt 15 mm, ca 15 runt 10mm och resten mindre (jag är inte helt säker på antal och strl men det spelar ju å andra sidan mindre roll). Jag ska fortsätta med samma dos (112.5 enheter) gonal-f tills på lördag och sen inget mer. Min distansläkare sa att vi vill ju verkligen inte att alla blåsor ska växa sig stora (risk för överstimulering antar jag?) så jag hoppas att dom vet vad dom gör nu. Känns ju bra att jag har många äggblåsor (sen vet man ju inte om dte är ägg i alla) så vi förhoppningsvis kan odla i 5 dagar. Dessvärre får vi ju inte frysa så det kvittar ju för oss om vi får fler än 1 av toppkvalitet. Nu håller vi tummarna för att det ska flyta på framöver!

Kramar till alla i tråden!

• didda

Vädur78: tack

FruNaftra: precis, lagom är bäst! Jo, man får frysa när man går på distans men min sambo har en liten defekt som gör att det inte går att frysa så det är därför.

Kom förresten på att jag ju frågade min läkare om det där med vagiatorer kontra gelé och hon sa att det fanns studier både som visade att gelén var bättre och andra som visade att vagiatorerna var bättre så summan var väl att dte inte är någon skillnad (inte som man vet än iaf). Hon hade skrivit recpet åt mig på gelén för att hon tänkte det skulle vara smidigare för mig som småbarnsförälder att slippa ligga stilla 30 minuter som man ska göra med vagiatorer men hon sa att jag själv fick bestämma om jag ville ha vagiatorer istället och jag valde faktiskt det. Det kändes bättre på något sätt. Jag älskar min läkare som är så himla lyhörd för vad jag känner.

34an: massor av kramar till dig!

AnnikaMa: grattis till lyckat ÄP och håller tummarna för lyckat ET imorgon!

• didda

akita06: åhh, vad spännande! Lycka till!

Sitter här och tittar efter hotellrum i närheten av carlanderska. Det finns ju några hotell som rekommenderas på deras hemsida (CA´s), någon här som har sovit på något av dem och kan rekommendera något?

Har en fråga till- om man får tillbaka ett 5-dagars när har man då testdag? Är det 2 veckor efter ET som när man får tillbaka ett 2-darags? Eller är det kortare tid mellan ET och TD vid 5-dagarsodling?

• didda

Väder78: tack för tipset! Funderade just på det där med fasta innan ÄP....jag fick order att bara äta flytande fram till 1 timma innan ÄP men varför ska man egentligen göra det? Man ska jui nte sövas...jag som bara älskar hotellfrulle...det är ju inte så jätteofta man får tillfälle att sova på hotell och så när man väl får det så får man inte äta frukost *tjuter* vad är det som gör att man inte ska äta tror ni? Äventyrar man ÄP på något sätt?

Vad bra att TD räknas från ÄP och inte från ET!

Släggan: åhhh finast, om jag bara kunde så skulle jag så gärna dela med mig! Usch, det är så orättvist! Men vi håller ju tummarna för att dina är av god kvalitet (ja, mina också förstås) så att det blir något riktigt guldägg!. Det hade verkligen varit skoj att vara på CA samtidigt men det hade ju nästan varit för bra för att vara sant.

• didda
    calcaneus skrev 2010-10-15 09:52:01 följande:
    Jag har inte läst ikapp, men jag har tjuvtestat Plus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WWOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWW! GRATTIS!!!!!!!!!
  • didda

Skrippo: åhhh, vad jobbigt! Håller också tummar och tår för att det ska se bra ut imorgon! KRAMAR I MASSOR

• didda

34an: vad tråkigt men som sagt- det finns ju fortfarande hopp om ett positivt besked. Det finns väl ändå en anledning till att man får ett testdatum liksom.....det är väl det som är det första datumet som man helt säkert kan veta....annars hade de väl satt TD tidigare tänker jag.

fruNaftra: Äntligen!!!

Skrippo: håller tummarnan så hårt jag kan!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19