• didda

Carlanderskatöserna del 19

Grattis till 34:an och calcaneus!

akita06: det borde väl inte vara någon risk att man ägglossar? Det borde väl vara så att man liksom bromsar med med god marginal med hjälp av sprayen? 

Läste med "bestörtning" det ni skrev om vagiatorer kontra gelé! på båda mina förra  ivf:er har jag tagit vaggisar men den här gången har jag fått recept på (och hämtat ut) gelén. Är den alltså sämre? Då vill jag ju inte ta den! Får prata med min läkare om det nsäat gång jag träffar henne.

• didda

Fru Naftra: Det var min distansläkare som gav mig recept på gelén och hon sa att jag skulle ta det morgon och kväll. CA har jag ju ännu inte pratat med en enda gång. Vi har tid för vul hos distansläkaren den 14/10 och då ska jag ta upp detta med gelé kontra vaggisar med henne. Man vill ju ta det som är bäst helt enkelt!

släggan: ja, nu börjar det dra ihop sig. Jag har lyckligtvis inga problem med sprutor så det är ju skönt.

cotton: *kramar om*

• didda

34:an: stort grattis till ruvningen och till eskimån! Vad roligt!

Lilla fröet: tog du också första sprutan igår alltså? Vad festligt, då började du, jag och släggan på exakt samma dag!

akita06: åhhh, grattis! Vad kul! Hahah, det blir till att ställa om fokus till måndag istället då!

dalls: välkommen! Jag är också ny i tråden men känner mig redan jättehemma här i tråden så du kommer helt säkert också att finna dig väl tillrätta Jag tycker jag känner igen dig från någon annan tråd sen förr....gjorde du ivf på RMC i Linköping förut? Jag tnkte om det är från den gamla tråden jag känner igen dig?

Jag är på sprutdag 2 idag! Känner ingenting än men det är väl inte så konstigt å andra sidan...kommer inte ens ihåg om jag kände något öht förra gången...vi får väl se vad som händer!

• didda

Kramar om Kryddan71 och Mirakelbarn (och håller också med om alla BLÄ) och håller tummarna för sushikatten och akita06 på måndag!

• didda
    Släggan skrev 2010-10-08 22:55:56 följande:
    Precis kommit hem från en nykter AW...så blir det när man bor på landet...då får man välja sina taxikvällar väl :) Visst är det skönt att avreagera sig med att spy lite galla åt alla hurtfriska som tycker vi ska slappna av så kommer allt ordna sig... Denna IVF omgång har vi inte pratat med någon. Vi var väldigt öppna de första gångerna, men nu orkar vi bara inte med alla kommentarer.

Va kul att vi  är 3 som sprutar på samma dagar. När har ni tid för VUL för koll? och på vilken dag har ni tidigare fått åka på ÄP? Jag har tid för check sprutdag 8 sedan  kunde det bli äggplock allt från sprutdag 10-14. (under förutsättning att det finns 3 eller fler äggblåsor)

Välkommen Dallas
    Jag har vul-koll torsdag den 14/10, dvs sprutdag 9 och jag har fått preliminärt ÄP någon gång under vecka 42, förmodligen i början av veckan (om allt ser bra ut är väl bäst att lägga till).

Vid mina tidigare ivf:er har jag gjort lite fler vul- jag tror att jag gjort något på dag 6 och sedan ett till dag 9 eller så. ÄP båda gångerna på dag 14 (om jag läste rätt i mina anteckningar- minnet har jag helt slutat att förlita mig på)

Känner ni av något i äggstockarna ännu? Jag känner ingenting alls.....kommer inte ihåg hur det har varit de båda tidigare gångerna.

Kram till alla!
  • didda
    Lalie skrev 2010-10-09 09:30:14 följande:

Har ni/ska ni bara göra UL på ca dag 9? Är det nytt eller olika från person till person? När vi gjorde förra försöket var det dag 6 och 9, och det är ju så himla struligt att åka en massa mil för en undersökning som tar en liten stund.

När jag gjorde miina 2 landstingsfinansierade försök så gjorde jag vul på dag 6 och dag 9 men nu när jag går privat så har jag bara ett vul (dag 9) När jag kommenterade det för min läkare sa hon att det måste ju vara smidigt också men om jag hade velat hade jag fått komma på ett till (dag 6) men vi har en bit att åka så detta var helt klart bättre.
  • didda
    Lilla fröet skrev 2010-10-10 10:53:05 följande:
    Håller med er alla om detta med att folk verkligen inte förstår...den stora klyshan brukar ju vara "TÄNK INTE PÅ DET, SÅ SKA DU SE ATTD ET BLIR" det e d värsta jag vet...

Idag ska jag börja med den andra sprutan, orgalutran..tycker att jag har haft ont i huvet o mera dragningar o spänningar i äggstockarna o ryggen..e det vanligt? I mon ska jag på vul 8:45 (sprutdag 6) o se vad dom säger, hur går det för er andra som började samtidigt? o alla andra självklart
    Lycka till imorgon! Själv känner jag inte ett dugg, är nästan lite nervös för att det inte ska vara någon aktivitet alls i mina äggstockar. Om jag ändå kunde komma ihåg hur det kändes förra gången...tänk att man glömmer så fort! Nå på torsdag ska jag ju på vul så då lär man väl få veta.
  • didda

Fru Naftra: men skit också! Att et alltid ska strula när man minst av allt vill det! Hoppas det löser sig med barnpass osv imorgon!

Kryddan71: ha det så bra på landet!

Jag har precis varit och tränat. Jag är sjukt stark just nu Vet fasen inte vad det är i mitt spray för jag tycker att sedan jag började med det så har träningen gått sjukt bra! Någon annan som märkt samma? Nu pratar jag om styrketräning, konditionen tränar jag inte så där vet jag inte om det är någon skillnad.

• didda

Förbannade skit! Nu har jag suttit och läst och kommenterat precis alla och så förvinner inläggshelvetet precis när jag ska skicka iväg det! Vad FAN! Orkar inte börja om igen men jag tänker på er alla!

• didda

Släggan: håller tummarna för dig idag! Jag började faktiskt också känna lite mensliknande molvärk igår! Haha, skojigt att det är så lika! Jag ska på vul imorgon så jag får vänta ytterligare ett dygn!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19