Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-09-01 09:08:28 följande:
    Men fy vad jobbigt. Sån var jag innan de hittade min underfunktion av sköldkörteln, jag var GALEN så fort jag skulle ha mens, sen när jag fick Levaxin försvann det
    Önskar det fanns någon vettig förklaring till varför det var sådär....vill inte ha så i fortsättningen, varje månad....blä.
    Men nu börjar det rätta till sig och jag börjar känna igen mig själv. Det är mycket nytt efter en förlossning. Som att man lär känna sig kropp igen.

Mina spottings börjar komma igång så smått så snart kommer jag börja injicera.
  • FruNaftra

Måste damma av mina ÄL kunskaper. Är det när blåsorna är 22 som ÄP sker?

Kom igen tjejer, nu ska vi baka bäbisar....massa massa bäbisar!!!! 

• FruNaftra

Vädur, konstigt hur kroppen kan ställa om sig. På sätt och vis föredrar jag att ha spottings för då får man en förvarning innan helvetet bryter lös   Vad duktig du är som bara har 3 kilo kvar. Jag måste erkänna att jg inte ens har ställt mig på vågen sedan jag gick på kontrollen hos BM i v 39.....jag orkar inte bry mig om vikten. Har ändå inga viktproblem direkt. Har haft ganska hög ämnesomsättning så det brukar räcka med att tänka på vad jag stoppar i mig för att kroppen ska må bra. Annat är det för min stackars man som måste ut och springa för att lyckas få bort sina sympatigraviditetskilon

Mulan, nä just det...nu när du säger det så låter det ju logiskt. Tänk vad hemskt om man hinner ägglossa innan ÄP...hua!  Undra om man måste betala en del av IVF,en ändå??  Förvånad

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-02 10:28:42 följande:
    Japp..... BAKA BAKA BAKA!!!

Har du gått ner till din normal vikt efter graviditeten? Jag har ca 3 kg kvar till min inskrivningsvikt, hade hoppats gå ner dem innan ny start men känns som det står helt stilla på vågen nu
    Föresten, hur mycket gick du upp?
    Jag gick ju upp 20 +
    Brydde mig nada om det då men nu i efterhand kom jag på att man kanske skulle ha tänk mer på vad man satte i sig. Det rinner ju inte av en i första taget om man säger så. AAAHHHH....orkar inte bry mig....kanske får ta tag i det när jag har börjat jobba eller nått   Kan ju inte komma tillbaka till kontoret och se ut som en blobb liksom
  • FruNaftra

Mulan, men gud så underbart Jag bölade varje gång jag hörde hjärtljudet hos min BM...man vänjer sig aldrig riktigt.

Vädur, 12 kilo är ganska bra!
    Jag gick också upp den del under sista IVF...4 kilo tror jag. Vi får se till att försöka vara duktiga nu fram tills vi är preggosar igen

• FruNaftra

Calcaneus, men oj oj vilken tur att det gick att lösa ändå. Det är inte lätt att hålla ordning på allt...speciellt inte när det inte är nedskrivet. Förstår att du fick hjärtat i halsgropen ett tag där...hua.

Skrippo, varför är det så brådis med att få ÄL? Hoppas du får omslag snart så du kan bli ruvare

Sushikatten, eftersom jag hade precis som vanliga menskänningar och noll gravsymptomer när jag ruvade sist så känner jag fortfarande lite hopp för dig. Håller tummarna till tusen. Kram!

Jag har inte fått min mens än, men mina spottings håller i sig. Maken börjar få falska förhoppningar. Önskar mensen kunde komma nu så att man kan få börja injicera Jag trodde den skulle komma i helgen på grund av all PMS men icke......ryggen värker fortfarande åt hellskotta mycket. Om mensen bara kunde komma så skulle alla besvär släppa. GAAAAAHHHHH.....

• FruNaftra

Sushikatten, jag håller med om att det blir ett väldigt bytande mellan läkare hela tiden. Man får ta den de har till förfogande. Men de verkar ändå vara väl införstådda i min situation så det känns OK. TUR att det bara finns 3 läkare, annars hade jag säkert tyckt det varit mycket jobbigare :)  Det lustiga är att det var Torbjörn som gjorde mina 2 första återföringar, och det blev ingen graviditet av dem (som resulterade i bebis). Men när Margaretha gjorde en återföring så lyckades det. Kanske ska försöka pricka in ET en helg då hon jobbar

• FruNaftra

Det häftiga är att den blastocysten ni har i frysen eller ruvar på eller ska baka ihop kommer resultera i det finaste i världen...

Hoppas vi kan baka ihop massor av sånna här sötingar nu under hösten. Världens sötaste baby boom ska det bli i denna tråd. Eller vad säger ni tjejer?

(hoppas ni inte misstycker att jag lade upp bilder på Ella)
    Jag irriterar andra, alltså finns jag
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-03 10:14:54 följande:
    Fru Naftra: Vilken sötnos Är det din blastocyst(Ella) på bilden?
    Japp, det är hon även som blastocyst  
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-03 10:20:23 följande:
    HÄFTIGT
    Jag tog ju aldrig något foto på vårt embryo eftersom jag var så negativ innan vi åkte till CA hade inte med mig kamera Ångrar det nu Men nån sa att de fotar och har bild på det i våra journaler så ska fråga om de kan skriva ut det nästa gång vi är där Vore lite häftigt att ha faktiskt!!!
    Ja gör det! Tänk vad häftigt att få visa det för barnet senare i livet. Sååå fräckt

Vi tog bilden från vår journal. De visade bilden i samband med återföringen bara för att visa vilket fint skick blastocysten var i (eftersom väggen hade spruckit och skulle ta tag i livmoderväggen rätt så omgående efter återföringen). Min man tog fram mobilen och fotade direkt.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19