Inlägg från: FruNaftra |Visa alla inlägg
  • FruNaftra

Carlanderskatöserna del 19

sushikatten skrev 2010-08-29 17:12:22 följande:
    Vädur78: Jag håller med dig men tyvärr så gör det inte det. Fakturan kommer som vanligt. Jag tyckte att det var skit konstigt men kliniken sa aldrig rent ut att det var så. Dock kunde jag räkna ut att det var så. Varje gång jag har plockat ut så har alla äggen blivit befruktade men andra gången var det endast ett av sju som blev det. Läkaren nämnde i förbifarten att det kunde vara så att äggen inte var mogna. Jag bytte kliniken och varit mycket mer på allerten när det gäller vul inför äggplock.
    Jag ska ha detta i åtanke och fråga om jag får komma in på fler VUL om det känns som det kan behövas. Tycker 2 känns lite för lite VUL (tror de sa sist att det är så många som göra i regel). FY vad surt att få en faktura på 30 när man kanske inte har fått ett enda befruktat ägg på grund av en miss. Då är det ju oftast inte på tal om att kasta sig in i ett nytt försök utan då får man leva på ärtsoppa och blodpudding ett bra tag så man får in nya pengar. Urs.....
  • FruNaftra
    Kulan10 skrev 2010-08-29 18:07:15 följande:

Tackar för det varma välkomnandet. Det låter som en bra idé att be om flera VUL. Får se om jag vågar...

I vårt fall var det den mänskliga faktorn som orsakde det för tidiga ägguttaget. De var rädda att jag skulle bli överstimulerad. Dock tog läkaren på sig hela ansvaret och hela kostnaden så vi ska få göra ett extra försök på klinikens bekostnad. I vanlig fall brukar man dela 50/50 på kostnaden om man inte kommer till ET (i alla fall på Carlanderska).

Men gud så bra att det ordnade sig
  • FruNaftra

Själv har jag fått en liten blödning/spottings precis innan  jag tjuvtestat positivt. Kroppen fattade väl inte rikitgt att den var gravid :)  Jag hade mensaningar (molande värk i tjejmagen och ryggen) precis innan...därför trodde jag det var kört. Men sånna där klassiska gravsymptom kan jag inte säga att jag kände. Jag var övertygad om att försöket hade misslyckats, igen. Men tjiiiiii fick jag

Vädur, tummarna hålls för dej, det vet du!
    ...och för oss alla andra också såklart

• FruNaftra

FAN vad less jag är på min helvetesPMS!!
    Idag funderade jag ärligt på om jag inte bara skulle ta och slå min man på käften. Samma tanke slog mig igår och i förrgår också.....

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-31 12:56:39 följande:
    Med blasto har man ju hört många som plussat runt RD 7 och även lite tidigare
    Håller tummarna hårt
    Jupp, jag testade positivt på RD 7 med en blastocyst!
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-31 13:06:11 följande:
    När började du testa föresten??
    Jag testade ju på eftermiddagen på RD8 men borde ju blivit plus någon dag tidigare oxå..... Nästa gång kommer man ju tjuva ännu tidgare
    Jag testade på förmiddagen på RD 7 eftersom jag började småblöda i samma veva. Ville testa så jag kunde konstatera att det hade misslyckats. Jag testade med ett skräptest dessutom...kostade inte på mig något fint   Och det visade klart och tydligt positivt
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-31 13:07:36 följande:
    Vad jobbigt PMS är inget roligt...... Men förhoppningsvis slipper du det snart
    Hoppas verkligen det. Är så less....
  • FruNaftra
    sushikatten skrev 2010-08-31 16:27:13 följande:
    Ni skriver att ni testade från ruv 7 och fick positivt men hade ni testat innan och fått negativt?
    Nej jag testade aldrig innan men jag är övertygad om att jag hade fått positivt även på RD 6 eftersom strecket var så starkt.
  • FruNaftra
    mulan skrev 2010-08-31 22:28:40 följande:
    Det är samma gyn . Ni kan ha trådfika i väntrummet .
    Håller tummarna nu!!!
    Kramar!
    hihihi
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-08-31 13:20:57 följande:
    Klart du kommer Nu måste vi tänka positivt
    Jo jag försöker tänka positivt men PMSen är verkligen förjävlig. Ryggen har värkt konstant i en vecka nu så jag orkar knappt bära lillan. Kan böla för minsta lilla (vilket inte alls är likt mig) och jag känner mig aggressiv (fast utan våld då såklart). Jag har aldrig varit såhär...inte ens när jag sprayade. Jag vill gå ut i skogen och bara vråla just nu men det går ju inte för då hade jag skrämt slag på lilltjejen.....

Positiva klubben!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19