Inlägg från: ceropegia |Visa alla inlägg
  • ceropegia

Carlanderskatöserna del 19

Happiness: Det låter jättelite..skumt.. Vem gjorde undersökningen? Torbjörn? Frågade du nått ang detta? Vad var svaret? Ring och hör med dem igen, jag fick ett extra VUL när jag var orolig.

• ceropegia

Inte tittat in på några dagar...
    I måndags förmiddags började jag störtblöda..... Åkte in till Sahlgrenska akut, fick ligga på en brits i korridoren i 3h och grina...sen blev jag undersökt. De såg ett hjärta, men sa att det slog för långsamt..att jag bara kunnde åka hem och vänta på ett fullständigt missfall.... grinade lite till, körde hem och kröp ner under täcket.. Då ringde min man till Carlanderska.. Fick en akuttid dagen efteråt... Torbjörn som undersökte mig sa att allt såg jättebra ut..och att "Liten" vuxit så det knakat sen vi såg den på VUL förra veckan...från 8mm till 16mm..och hjärtat slog jättefint... Så han beklagade att läkaren på Sahlgrenska skrämt ihjäl mig så.. Vad blödningen berott på vet de dock ej... Men han tror att det kommer gå vägen, iaf om jag vilar mkt...så denna veckan är jag soffliggande konstant... Detta var helt vidrigt att vara med om, hoppas ni slipper! Man blir ju skitskraj! :(

Happiness: Håller tummarna!!

• ceropegia

mulan: Det har varit en riktig mardröm.. Sahlgrenska kunnde inte säga nått alls om hjärtat med sin uråldriga apparat... Är så förbannad att läkaren där inte ens sa att det kanske var så..utan att det var ett missfall... Hon tyckte jag kunnde ta starka tabletter att sova på..eftersom det ändå var kört med graviditeten..tänk om jag lyssnat på henne! :( Min man ringde ju Torbjörn på hans jour..han var så förstående och tyckte inte jag skulle lyssna så SU innan han undersökt mig..han tyckte inte ens jag borde åkt till SU utan direkt till dem... Gillar T skarpt, han är bra! Fick ännu en tid nästa onsdag för att jag skall känna mig lugnare.. Det var ganska stor skillnad på vad som var OK med hjärtljud! Kram! Hoppas du mår OK med din graviditet :)

• ceropegia

Filji: Ush..va ledsen jag blir för er skull :( Sån otur med så många blastosar :( Kram!

Happiness: Håller tummarna stenhårt för att det embryot du fick tillbaka biter sig fast ordentligt! Det går säkert vägen skall du se!

Tack för all stöttning ang vad som hände mig i förra veckan. Men jag vågar fortfarande inte tro att Liten lever... Så sent som i morse kom levrat blod ut... och jag har väldigt mkt stickningar i livmodern.....vill bara att det skall bli onsdag... Kram på er!

• ceropegia

Happiness: Åhh...det där låter som du fått ett positivt besked! Grattis! Jag tycker det låter som du lyckats! På RD6 är det väl säkert att testa..iaf som jag förstått det..?

mulan: Tack! Håll tummarna! :) Kram!

Sushikatten: Tack.. Jo jag funderar på att ringa och fråga om jag kan komma på tis, på månd jobbar inte Thorbjörn..och han ville gärna följa upp detta...fast tis eller ons..det kanske kvittar (men just nu känns dagarna vääldigt långa) Jaja..jag får se om det lugnar sig..känns bara så omöjligt just nu..

• ceropegia

Hoppet är nog ute nu...blöder ganska mkt igen... Har fått en ny tid 08.30 imorgon på CA....men nu känns allt bara svart och deppigt... Liten verkar vara påväg att lämna oss...

• ceropegia

Jag kan ställa upp som levande bevis på att man aldrig skall ge upp, att mirakel faktiskt sker.... Blodet har forsat längs mina ben...stora klumpar har kommit ut..jag har haft skitont...ändå levde den lilla rackaren där inne när vi var på VUL imorse..och verkade må bra........ Thorbjörn tror att graviditeten kommer gå vägen.... Jag är lycklig, med chockad... och nervositeten kommer inte lägga sig för ens jag slutat blöda o slutar ha ont.....

• ceropegia

Cotton: STORT grattis!!! :) Jättekul med plus i tråden!!

TACK alla ni som tänkt på mig och hållt tummarna! *KRAAMAR* JAg trodde aldrig att pyret skulle överleva detta..peppar peppar..det är ännu långt kvar..men som sagt vad..man får hoppas och tro...

Kryddan: Nu skall jag läsa din länkade artikel! Tack! :)

Längtans Stina: Grattis till lyckat ÄP! Håller tummarna för att de inte hör av sig utan att det blir ET på måndag! :)

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19