• mulan

Carlanderskatöserna del 19

mmiaa skrev 2012-05-12 23:53:21 följande:
    Mulan: javisst var det jag nästa gång du ser mig får du hojta till!
    Tack goa du, har konstant hugg och molande i ryggen. Det har jag inte haft vid tidigare ruvningar. De tidigare ruvningarna har ju gått åt skogen så allt som är annorlunda tolkar jag som positivt än så länge... tänk om det kunde få bli 6e gången gillt... Tänk om!
    Jaaa jag visste väl att det var du . Känner igen dig från din blogg. Jag satt vid det stora sällskapet vid långbordet.
    En fråga, tar du vaggisar eller crinone?? Annars är du nog allt GRAVID . De kan ju annars ge falska gravidsymptom. Jag tar vaggisarna och känner ju det du känner, men vet ju att jag är gravid ändå iofs
    När ska du testa????. Kramar och fortsätter hålla tummarna!!!
    ♥ Ebba ♥ Pamse BF 4/1-13 ♥
  • mulan
    mmiaa skrev 2012-05-13 20:28:35 följande:
    Jag tar crinone och det har jag gjort de andra gångerna också. Men den här känslan känner jag inte igen, sen är det väl så att kroppen kan lura en rätt bra också... Testdag 22 maj, jag har ju aldrig kunnat hålla mig till testdag, får se hur det blir denna gången. I vilket fall är det ju för tidigt ännu.

När har du tid för vul? Kram
    Har du inte kännt så innan så är det ju något som händer i kroppen . Jag har kännt båda mina senaste graviditeter att något händer . Mest som stickningar på ett ställe i magen. Gissar att det är där som ägget fäst.

Så nu viskar jag g r a t t i s !!!!

Var det blastocyster du ruvade på?? isf kan du testa långt tidigare . Jag ruvade på 6 dagars blasto och testade på RD 7 båda gångerna. CB testet som man får från CA visar väldigt svagt den dagen men om man tar billiga teststickor så syns resultatet bättre . LYCKA TILL!!

Jag ska till J på VUL på din testdag
  • mulan

Lycka till alla som är på G med ÄP/ET/FET!!!!!

• mulan
    mmiaa skrev 2012-05-16 17:11:02 följande:
    Idag kunde vi inte hålla oss längre från att testa. Det blev PLUS!!! Dessutom ett riktigt och inte bara ett svagt som vi sett ett par andra gånger. Det är stort och en aning märkligt att få skriva det här efter 6 insättningar och 4,5 års väntan. nu bara hoppas vi att det ska gå hela vägen. Stor kram!
    JAAAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Åh vad glad jag blir . Måste vara mina gravidbaciller du fick i lördags

Så vad tror du?? Är det en eller båda som fäst??

Kramar!!!
  • mulan
    majsanna skrev 2012-05-16 11:41:01 följande:
    Datorn i soffan låter ju i och för sig inte helt fel.... Vad skönt att du fick en tid på CA och skönt att du känner dig något bättre.

Ego: Idag är det exakt ett år sedan vi satte vår fot på förlossningen för att avbryta vår graviditet med Dutt. I natt kl 00.24 kommer vi släppa upp rislyktor till hans minne. Sedan i morgon kommer vi äta tårta hos honom i minneslunden och sedan åka iväg till havet och äta picknick.

Jag har sedan hans födelse haft som mål att jag skulle vara gravid eller till och med redan fått ett barn när hans ettårsdag var, men så blev inte fallet. Hade jag inte fått MA i oktober så hade vi varit tre på kyrkogården i morgon, men världen ville annorlunda... 
    Kramar till er idag ♥
  • mulan
    Love is everything skrev 2012-05-16 17:58:17 följande:
    Visste jag väl mmia!!! Gud vad glad jag blir för din skull!! Nu får du komma över till andra tråden snart! (När du känner dig redo - vet själv att det är stort steg att ta!) Grattis än en gång!
    En fråga. Finns det en gravidtråd för CA töserna eller är det en helt annan tråd?
  • mulan
    mumwannaB skrev 2012-05-16 21:31:55 följande:
    Hoppas det är ok att att jag slänger in en fråga här till er som håller till på Carlanderska.
    Vi har gjort en full ivf-omgång på SU. Pga de långa väntetiderna funderar vi nu på att vända oss till CA under tiden vi väntar. Tillkommer det mycket kostnader om man tar en engångsbehandling för 32000? Är det bara ET som ingår då, alltså inga FET?
    Lycka till alla!!
    Hejsan!

Jag är egentligen fel person att svara på frågan eftersom vi gjort distansbehandling (bor långt från Göteborg). Men nåt FET ingår inte i den summan iaf. Är ni helt färdigutredda så ska ju ingen utredning behövas så då slipper ni ju de summorna.
    Får se om nån annan i tråden kan svara bättre på din fråga
  • mulan

Blöder

• mulan
    Vädur 78 skrev 2012-05-18 16:38:25 följande:
    nej vännen...... är det mycket? Kram å tummar
    Inte extremt (ännu) men med mensvärk Gråter Gråter Gråter. Hoppet är nästan ute helt nu....... FAAAAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2012-05-18 17:31:47 följande:
    Usch nej då Var det på tisdag du hade vul? Kram kram
    Ja det är det och får åka utan sambon . Tur jag har Ebba nu
  • mulan
    mmiaa skrev 2012-05-18 18:19:12 följande:
    Mulan: NEJ!! Förstår att du är orolig men det behöver inte betyda att det är kört! Stor kram
    Nä det behöver inte vara kört men är ganska säker på det. Har ju haft 2 mf förr å de har börjar precis som detta.
    Hoppet nu ligger på kanske 2 %

Tack båda två ♥
  • mulan

Det är kört nu Gråter

Har haft ont hela natten och har än. Klumpar nu med (ursäkta).

Om några år kommer Ebba börja tjata om syskon. Vad säger man då .......

• mulan
    Csillag skrev 2012-05-19 16:48:33 följande:
    Lider me dej gumman, åk in o kolla!!

Jag har blött båda mina graviditeter o du har ju sett både dottern o pojkarna.

Visst låter de inte bra, men de måste inte vara MF.
    Jag har både blött haft ont o klumpar med tvillingarn.

Styrkekramar
    Tack det ger mig faktiskt en gnutta hopp igen.
    Csillag skrev 2012-05-19 16:50:22 följande:
    De känns som de gick käpp rent åt helvete om man får säga så.
    Gick inte riktigt alls som jag hade hoppats på.
    Förklarar mer om en stund,sträng order av läkaren om att gå o lägga mej o vila så bäst ja lyder.
    Har du varit hos J????? Kanske skulle åkt in till honom och kollat idag om jag vetat att han skulle jobba. Skit oxå. Får väl vänta tills min tid på tisdag.
    Gå och lägg dig och berätta mer sen. Kramar!!!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    Resande skrev 2012-05-19 09:48:06 följande:
    Mulan åk ändå in på koll för man vet aldrig även om det låter som ett mf (har en vän som är i v18 som blött hela tiden och även haft mycket klumpar, vet inte om hon haft ont dock). Jag är så himla ledsen för er skull om det verkligen är över. Stor varm kram till dig!!
    Man får ju hoppas att man tillhör den lilla grupp som blöder så det inte är MF.
    Men har såpass mycket mensvärk och det är som magknip stundtals. Precis som vid mina tidigare MF.
    Dock ingen hinnsäck mm ännu

Kram!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan

Csillag: Det går inte bra alls här Gråter. Ont hela tiden och blöder fortfarande med mycket klumpar och nu även "annat" Gråter. Har gett upp helt nu och försöker förstå att vi aldrig kommer få några syskon till Ebba.
    Jag var inne på VUL en lördag inför detta försöket så jag vet att han har öppet då ibland. Men vet ju vad svaret blir på tisdag så jag kan lika gärna vänta tills dess. Han kan ju inte göra nåt ändå. Bättre att jag har koll på vad som kommer ut och förhoppningsvis slippa skrapning.
    Skulle på 75 års fest i em men säger att vi fått förhinder. Orkar inte med släkten som kommer ställa frågor om syskonförsök .
    I morgon fyller svärmor år och vi ska dit. Vet inte om jag orkar det heller.

Beklagar sorgen . Hörde detta igår att din farmor gått bort. Du får väl låta bli att tala om för C vilken dag som din farmor gick bort. Men hon kommer kanske fråga iofs. Svårt!

Vilken soppa det är för dig nu med alla cystor . Har haft det  oxå nån gång. J försökte klämma sönder dom (lyckades inte). Å på tal om konstiga äggblåsor har jag oxå haft. 2 små och 1 gigantisk. Det försöket avbröts och startades om (RMC Linköping på den tiden).

Hoppas verkligen att de minskar eller försvinner helt av sig själv så du får behålla dina äggledare, otäckt det där med ovissheten.

Vilken tid ska du på VUL på tisdag??? Jag ska vara där 14.30

Massa kramar!

♥ Ebba ♥
  • mulan
    lillis79 skrev 2012-05-20 12:01:07 följande:
    Vul 2 avklarat! Äggblåsorna hade växt till sig fint och slemhinnan såg lagom tjock och fin ut den oxå sa Göran så det blir ägguttag på onsdag :)
    Grattis och lycka till!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    Csillag skrev 2012-05-20 16:45:32 följande:
    Åhhh gumman, kom tårar när ja läste ditt inlägg.
    Så orättvist att du ska behöva gå igenom detta.

Jag fortsätter hålla tummarna för dej fram till jag hört du varit inne hos J på tisdag, o hoppas de går bra även om de tyvärr ser ut att ha gått snett.

Jag ska va inne hos J vid 7,40 på tisdag morgon.
    Han ville ta de så tidigt som möjligt ifall jag måste försöka operera bort dom.

De här med ET har ja gett upp nu.
    Fanns ju bara minimala enstaka äggblåsa vilket han trodde va dåliga blåsor ändå, o den stora va ju jättefel på.

Helt kontigt att de blir så, blev ju helt chockad när ja såg hur de såg ut i magen på mej.
    Tänker man efter så förstår ja va han menar med att ja borde ha svin ont men jag ahr verkligen inte de.
    Tänker ja efter har ja väl varit o kissat mer o de e ju inte konstigt då de trycker åt alla håll i magen på mej.
    Jag e ju inte superstor i storlek heller precis.

På ett sätt e de väl skönt att ja sluppit ha ont,men samtidigt så hade de ju vari bra om ja haft de för då hade dom kanske kunnat upptäcka de tidigare.

Förstår att du avbokade idag o förstår om du inte vill gå på släktkalas imorgon.
    Jag hade heller inte velat de o hade sj valt att avboka.
    Hade de vari mitt kalas ida hade ja avbokat de,men va ju C så då kändes de fel.

Berättade för henne om gammelfarmor ida o hon vet att hon gick bort på hennes födelsedag.Hon va väl jätte lessen en bra stund i bilen,mn hon säger sj att hon vet att hon va gammal o sjuk..Hon är ju så stor i både sätt o sinne så hon förstår ju naturen har sin gång,men visst tog de hårt på stackarn.

Har ni bestämt er helt för att ge upp syskonförsök nu till Ebba?
    Vet ju ni bara hade detta i frysen o vet ju ni inte va helt överens om att göra helt nytt ivf.
    Hoppas ni kan få ett syskon till Ebba.

Vet ju själv hur jobbig längtan e efter nått som aldrig händer.

På tisdag kommer väl dommen om jag ens har chansen kvar till att försöka.
    Annars får vi snällt inse att de går inte.

kram
    Tack så mycket Hjärta!!!

Nu är mitt enda hopp efter ditt tidigare inlägg att jag fått chokladcystor. Kan man hoppas det.....
    jag har nu bara ont stundtals men blöder fortfarande hela tiden. Vid mitt första MF blödde jag i nästan 4 veckor

Just nu har jag helt gett upp hoppet om syskon. Sambon orkar ju inte med fler försök. Vill inte pressa honom. Men vi hinner ju ändå inte innan sommaren så jag får väl ta upp det till hösten igen isf. Tror å andra sidan att våra chanser då är mycket mindre än nu pga att jag ska jobba heltid då. Mitt jobb+min kropp+ graviditet= minus eller MF

Ska hålla tummarna för dig oxå så att allt går bra på tisdag och du slipper OP!
    Kramar!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    mmiaa skrev 2012-05-22 06:12:23 följande:
    Godmorgon! Testdag idag och fortfarande plus, starkare plus vilket känns bra. Ofattbart underbart detta, att ett plus tillhör oss efter så lång tid, vi är fortfarande lite i chock... Ringde och bokade VUL igår, 7/6 kl 17 får vi veta om vi har 0,1 eller 2 hyresgäster i min mage.
    Grattis!!!!!! Håller tummarna!

Här är missfallet ett faktum. Idag kom resterna ut och jag störtblödde Gråter Gråter Gråter.
    Vul om 4 timmar.

Csillag: hoppas att det gick bra för dig idag! Kram!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan

Csillag: Grattis till ÄP tiden. Hoppas att det går över förväntan!! Kram!

Det var ju MF som jag redan visste

Nu lägger vi allt vad IVF heter på is och troligtvis får det stanna där. Gyns sa idag att jag är missfallsbenägen och det fanns egentligen inget mer att göra för att öka chanserna. Hans tips var adoption. Vi stod i adoptionskö när vi fick ebba men valde då att gå ur organisationerna. Å det är inte aktuellt längre.

Tack för ert stöd. Jag kommer nog hålla mig mer i bakgrunden nu.

kramar

♥ Ebba ♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19