• mulan

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo: Hoppas verkligen inte att du har oturen med en utebliven ÄL denna månaden. Vore ju verkligen typiskt nu när ni äntligen kommit igång med syskonförsök. Håller tummarna för att du fått omslag ikväll eller får det i morgon bitti! Kram!

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-04 22:23:31 följande:
    Jo men det ser ju ut som att blastocysten har delat sig....?
    *kliar sig i huvudet*
    Väldigt olik bilden på min blastocyst så jag blev lite förvirrad
    Det är för att den hatchar just då. Kläcks ur äggskalet .

Delen till vänster är de befruktade ägget och delen till höger är äggskalet (tror jag, annars är det tvärtom)
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-04 22:30:00 följande:
    AAhh, tack, då klarnade det för mig
    Min hade ju börjat hatcha men inte alls lika mycket (som du ser tidigare i tråden).
    Häftigt verkligen Cool  Tänk att ni har bakat ihop den där sötingen!
    Ja det var så häftigt att se
    -OJ DEN HAR HATCHAT, hörde vi innne från labbet vid FET

Då kändes det verkligen som ett livskraftigt ägg eftersom den fortsatt att utvecklas efter upptiningen
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-04 22:37:00 följande:
    Gud vad coolt. Undra om man fryser ner blastocyster som väl börjat hatcha. Själva hatchingsprocessen kanske störs då (?).

På sätt och vis så tycker jag vi i denna tråden har en enorm TUR som får sitta på första parkett och bevittna hur våra barn kommer till. Inte många som har bilder på sina bebisar på hatchingstadiet
    Nä det vet jag inte om de gör?? Men jag tror de fryser ner dom innan de hinner komma så långt. Själva kläckningen tar nog en stund.

Köpte ett nytt fotoalbum idag. Ett Album som ska vara MINI:s. Första bilden blir just denna när MINI kläcks ur sittt skal
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-04 22:46:32 följande:
    Kanoners! Skål
    Man vill gärna ha ett ställe där man kan spara sitt armband och lillens fotband och andra saker...som tex den där lilla lappen som sitter i babysängen där din bebsi namn och längd och vikt står. Den knyckte jag direkt .

Införskaffade också en sån bok som jag tänkt sätta in bilder och annat tjafs i men oftast kommer något imellan. Ska bara, som alfons åberg sa. Vi har en fotoskrivare så jag tänkte skriva ut lite bilder. Men nu har jag väntat så länge så bläcket lär väl ha torkat...får skärpa mig nu känner jag och ta tag i detta.
    Detta är att vanligt album, men man kan ju lägga ner allt i fickorna och skriva text jämte.

Vi har oxå en fotoskrivare, men den slänger jag snart ut genom fönstret Skrikandes. Vi har haft  den i 4 år och den har inte fungerat ordentligt nån gång. Jag försökte kopiera några papper från försäkringskassan i veckan men gav upp när jag inte ens fick igång skiten.
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan

Nu fick jag den första "riktiga" sparken Hjärta!
    Har kännt sparkar innan men denna var mycket kraftigare . Gick inte ta miste på vad det var

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-04 23:02:22 följande:
    OOOHHHH...MYSIGT!!
    Grattis får man väl säga. Din första ninjaspark Vilken vecka är du i nu? Jag kände min första ninjaspark i v 19. Längtar efter att känna sparkar igen...det är ju så sjukt mysigt.
    Är i v 23 och har kännt sparkar i 2-3 veckor, men inget som denna innan.
    Skrippo skrev 2010-09-04 23:03:10 följande:
    Hej på er

Testade nu sist gång nu ikväll och ingen ÄL....
    Känns som om det inte blir något denna månaden nu...
    Är ledsen och trött på det mesta just nu...

Förlåt jag inte orkar kommentera er andra. Jag är en dålig människa jag vet.

Kram påer iaf
    Älskade vännen Hjärta, du är så långt ifrån en dålig männinska man kan komma. JAG VET!!!!!

Men man kan omöjligt må toppen jämt. Ingen har kraft och ork att kommentera allt hela tiden.

Hoppas verkligen att du får ÄL snart.

Säg till om jag kan göra nåt för dig.

Massa kramar
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-05 07:28:04 följande:
    Nu på morgonen fick jag omslag!!!!!!
    Så nu har jag pratat in på Cas telefonsvarare...
    ÅHHHHH GRATTIS GRATTIS GRATTIS !!!!!!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-05 08:38:20 följande:
    Men vad underbart!!!!

Och vet du vad? Jag fick min mens inatt...vaknade strax efter att jag hade lagt mig för natten av att jag hade mensvärk. DUBBEL LYCKA för oss!! 

Jag vet inte om det innebär att jag får börja spruta redan ikväll. Jag hoppas på det. Ska ringa dem och höra nu.

Underbart väder, jag har fått mens, Skrippo har fått ÄL omslag...kan det bli bättre?
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL TANTEN!!!!!

Och grattis till starten
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-05 13:39:13 följande:
    Hej hej

JO de ringde runt 10 till mig.
    De vill jag ska in på VUL tisdag eller onsdag hos min gyn ( ska ringa direkt imorgon )
    Ser allt ok ut då så ringer de upp mig.
    FET blir då på lördag

Ett steg i rätt riktning och idag är jag mycket gladare

Frunaftra: Grattis till start. Håller tummarna!

KRAM
    Gött!! Då är du snart ruvare igen . Var ett tag sedan nu
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19