Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-09-13 08:57:54 följande:
    Det blir bättre av att jag rör på mig. Sitter jag stilla för länge är det riktigt jobbigt. Känner mig som en gammal kärring. Räknar dagarna tills när det är dags att sluta med sprutorna.
    Skönt att det blir bättre när du rör på dig, inte många sprutor kvar nu då Visst går det snabbt med korta metoden
    sydney skrev 2010-09-13 09:18:21 följande:
    nej. vet ju inte vilken grupp jag hamnade i...
    jobbigt med ryggont...
    Skulle kanske ha ägglossningstestat så hade jag haft en aning... trodde jag hade koll på min kropp men denna månad har den gjort lite som den vill. Känns lite som att jag hade ÄL för ett par dagar sen, och då kan det ju dröja 2 veckor till...
    Vädur 78 skrev 2010-09-13 08:54:16 följande:
    Hoppas din mens snart kommer tillbaka! Blir det FET sen efter det eller är du tvungen att vänta längre?? KRAM
    Det har gått 4 v sen missfallsblödningen idag och sen blir det  FET efter att mensen kommer. . OM det blir ÄL i nästa cykel och om något ägg klarar upptining. Det är många om känns det som. Mina frysta ägg är bara 2 dagars odlade så det är väl inte lika hög upptiningschans på dem. Men hoppas det går bra.
    Hoppas mensen kommer snart så du får starta, vet inte alls hur det är med upptiningen på 2 dagars, men hoppas det går bra
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    amorosa skrev 2010-09-13 11:36:10 följande:
    sydney: tack för info! Ja, det är Tudor jag har läst om. Trist att du lite dåliga erfarenheter från dem. Det var helt nytt för mig att man inte kan köpa 3-pack om man gör distansbehandling... Konstigt. Visste inte heller att det var andra priser för distans. Jag räknade med 30.000. Men jag får väl ringa och prata med dem, helt enkelt. Ska dock på läkarsamtal på vår nuvarande klinik imorgon. Ska bli intressant!
    Det stämmer att du måste göra allt på CA för att få köpa 3 pack. Vi valde att göra allt på CA även att vi har 22 mil dit enkel resa.
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-13 15:37:50 följande:
    Rd 2 idag och redn trött på det....
    Någon som har bra tips för att inte tänka på att man ruvar, känna efter och bara må allmänt bra????
    hmmm finns det
    Tjuvtesta så fort man kan kanske.... men än är det ju lite tidigt.....men till helgen kanske
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-13 15:54:31 följande:
    Ingen bra idé att fråga mig vad jag skulle göra för jag skulle bara tjuvtesta och sen ta ut allt i förskott
    Ha ha Jag är ju oxå likadan
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-13 19:55:34 följande:
    JA det är ju just det jag kan ju inte ens tjuvtesta... Suck att tiden går så långsamt...
    När har du testdag?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-13 21:37:27 följande:
    Kul att vi blev så många i tråden Cool

GLÖM INTE att skriva in er i listtråden så vi har koll på er (titta i TS, där finns länken till den tråden).

I morgon ska jag till CA för en sista kontroll innan ÄP. Lyckades fixa barnvakt i sista sekund (phu). En kompis tar långlunch och kommer över och tar över en kortis så jag hinner åka in.

Hoppas på många fina ägg i morrn
    Då ska jag hålla tummarna för dig Hoppas det har växt på fint så det snart blir ÄP
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 08:03:17 följande:
    Tack tjejer.
    Det börjar kännas nervöst nu. Igår kväll innan vi somnade sa jag till min man att det bara är ett par dagar kvar tills vi vet hur många av äggen som blev befruktade. Han blev lite förvånad när jag nämnde det....han sa att han har kopplat bort det och inte tänk på att det är så snart. Men det är det. Skönt ändå. Då hinner man inte bli mer nervös än nödvändigt
    Det kommer gå bra vännen!! Spännande nu när det är så nära.......
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 08:50:15 följande:
    Vädur: Hoppas det

Sydney: Torbjörn sa att jag fick så många ägg med långa metoden så han hoppas på att jag ska få färre med bättre kvalitet med den korta. Jag antar att det betyder att vissa kvinnor tenderar att få bättre kvalitet på äggen om man hoppar över nedregleringen. Men allt är så luddigt inom vetenskapens värld så man kan aldrig vara 100% säker  

Hur många ägg fick du med den långa metoden?
    Jag fick mycket bättre kvalité med korta Men lika mång ägg..... ska bli spännande och se hur skillnaden blir för dig!!
    Göran sa oxå nåt om att äggen kan bli sämre av sprayen.... och så har det nog varit för oss.... om det inte var akupunkturen som hjälpte.......

Vet inte om jag ska gå på akupunktur nu vid FET...... måste ju åka 16 mil(framoch tillbaka) och är ju inte lika smidigt nu när man har en liten fis.....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-09-14 09:11:02 följande:
    jag fick inte så många, det var 7 ägg, 2 var omogna och av de mogna så blev 4 blev befruktade. Alla de 4 var av toppkvalitet så Torbjörn. Så gör jag korta så blir det kanske inte många alls... Jag sprutade ju med menopur och det sägs att det ska ge lite färre ägg men med bättre kvalitet. Det är ingen lätt vetenskap det här.
    Men det var ju kanon resultat Behöver ju inte bli bättre med fler ägg.... jag fick ju ut 22 och dag 3 var det 4 embryo kvar i leken....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-14 09:15:32 följande:
    Jag hoppas på att ha samma tur som du
    16 mil är ju en liiiiiiten bit om man säger så. Äh, spänn fast lillfisen på rakräcket på bilen så slipper du höra gnället istället
    Ha ha Jo det är ju en bit att åka och omöjligt under dagen, jag kan ju inte ligga med nålar i 20 - 30 min, han klarar ju sig inte själv, det är om jag kan sticka iväg själv när mannen kommit hem från jobbet........
    Men vet inte om det hjälper vid FET...... vid en behandling skulle jag nog inte våga chansa utan akupunktur

Men vid FET kanske man inte behöver lika många behandlingar...... Ja ja jag har ju ett tag på mig att fundera...
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19