Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Skrippo skrev 2010-09-10 08:42:32 följande:
    Hej på er

Välkomna nya!

Någon här som ätre citodon trots graviditet. Vad har ni fått för restriktioner i så fall?

Super nervös inför morgondagens FET. Tänk om de inte klarar uptiningen?

Kram på er
    Det kommer gå jättebra vännen!!! Vi håller alla tummarna för dig här och det kommer hjälpa så de kommer bara behöva tina en blastocyst..... och det kommer vara en sån där......zuuuuper blasto som kommer fästa och bli en söt liten bebisHjärta
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-09-10 09:08:08 följande:
    Du har en välfylld frys så risken att någon inte ska klara sig är microskopiskt liten.  Tänk på att 9 av 10 klarar upptiningen på CA . Håller tummarna inför morgondagen!!! Kramar!
    9 av 10 är ju grymt bra
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    42an skrev 2010-09-09 22:04:58 följande:
    Hej på er tappra kämpare! Nu vill jag också vara med här och snacka liteCool. Har 2 barn på 3 och 5 år, båda kom till via ivf, den första på cvl och den andra på carlanderska. Har nu lyckats få med maken på tåget mot en trea, det var inte lätt, det tog ett år, men jag är envis och ihärdigFlört!

Så idag ringde jag vår distansläkare och bad honom köra igång. Är på dag 21 idag så jag hoppas på den korta varianten så jag kommer igång snart.

Har hunnit fylla 41 och äggreserven har sinat. Jag har fått veta att jag har ungefär 10% chans att lyckas, men det är ändå mer än vad vi har själva.

Känner att jag är så nöjd med våra fina barn men jag är inte riktigt klar än, vill så gärna uppleva allt igen om man nu får be om mer i livet?
    Lyckas vi är det underbart och om det inte funkar så har vi iallafall försökt.

Lycka till alla ni andra, vi hörs!
    Är det stor skillnad på CA och CVL?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Lalie skrev 2010-09-10 21:51:05 följande:
    Hej tjejer!

Lämnade er i januari efter att vi misslyckades på Carlanderska, och har haft en lång FL-paus, men nu har vi bearbetat och återhämtat oss så pass att det snart är dags igen, trots att vi inte hade tänkt det från början. Har telefontid på tisdag med Margareta, och verkar allt ok så kör vi igång igen så småningom.

Visst måste man väl inte dit på första samtalet igen? Det borde väl räcka med telefonkontakt? Recept på sprutorna borde de väl kunna skriva ut ändå? Kan ni hjälpa mig så jag inte glömmer att fråga något? Det enda jag kommer på är hur man kan förändra behandlingen nu, då vi fick så få mogna ägg sist.
    Det räcker med telefonkontakt! Välkommen tillbaka och lycka till! Kram
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-11 15:21:15 följande:
    Nu har jag varit på CA för VUL och det såg bra ut. Jag blev lite förskräckt över hur få äggblåsor som växt till säg...typ 7 stycken bara, totalt. Men Torbjörn sa att syftet med korta metoden var att få färre ägg med högre kvalitet. Ja vi får väl se....jag vill gärna ha flera till frysen. HOPPAS att det blir bättre kvalitet på dom.

Sist fick vi ju ut 16, bara 9 befruktades och 2 kunde frysas ner.

De trodde ÄP skulle bli på fredag men det kan ju ändras i sista sekund. På tisdag ska jag in för en sista koll.
    Varken BM eller läkaren hade erfarenhet av ryggont vid IVF behandling så de kunde inte ge några konkreta råd mer än att knapra värktabletter. Skulle det bli värre så skulle jag ringa. Vad de nu skulle kunna göra åt det. Jag biter ihop istället. Snart är det över.
    När Torbjörn gjorde vul på mig hittade han 8 äggblåsor... när Göran gjorde ÄP 2 dagar senare hittade han 26 äggblåsor..... var en aning chockad då

De sa samma till mig om ryggproblem med IVF men när jag pratade med en sjukgymnast här i stan sa hon att det var jättevanligt vid IVF, vi hittade även en studie som gjorts i England om detta.....

Hoppas det blir många fina embryo nu
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-11 15:49:04 följande:
    Jääääklar!!    Måste ha känts som på julafton!!!! 

Jasså så det är vanligt med ryggont vid IVF?
    Skönt att höra...konstigt nog...hihi

Det finns en studie som vi tänkte vara med i och som jag fick lite information om när jag var där. Studien skulle i bästa fall förbättra chanserna och i sämsta fall inte göra någon skillnad alls. Inte mycket att tänka på...klart man tar den chansen! Det handlade om att de skulle mäta näringsvärdet i vätskan embryona ligger i. Det embryo som har bäst värde kommer återföras vid ET, resten ska frysas ner. Förhoppningen är att chansen att bli gravid vid ET ska öka då man får tillbaka det starkaste embryot direkt. Tydligen är det bara CA + en till klinik i europa + en klinik i canada som utför denna studie. Har ni hört talas om den?
    De pratade om den när vi var där på infon förra sommaren, men sen när vi startade behandlingen sa de inget om det och vi frågade inte heller sen.

Ja jag var ganska chockad, trodde ju att jag skulle få ut 10 ägg....fick ut 22Förvånad Han hade nog skrivit in 8 äggblåsor i min journal oxå, för Göran verkade oxå väldigt förvånad....

Ja jag tycker man hör mer och mer om ryggont vid IVF tyvärr och ännu mer när man blivit gravid genom IVF, tycker många får problem tidigt med ryggen
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-11 18:31:51 följande:
    Hej på er

FET gick bra idag. De behövde bara tina en blastocyst så vi har fortfarande 5 kvar, det känns ju alltid skönt om något. Men denna såg toppen ut på alla sätt och han sa vi hade 50% chans till graviditet.
    Har alltid haft ganska ont vid ET, så också idag, det är alltid lite bökigt att få in katetern.......
    Så nu har jag ont i underlivet och som rejäl mensvärk...

Kram på er alla och stor lycka till!!
    Grattis till ruvning!! Skönt att de bara behövde tina en blasto
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    danei skrev 2010-09-12 22:21:28 följande:
    Vi går också på carlanderska. Ska göra ett FET i ostimuleradcykel, har gjort det innan fast på sahlgrenska innan och det gick inte...jag hade velat ha vagiatorer men de sa att de inte ser nån skillnad på resultat...är jätte nervös för detta...
    Har hört precis samma att det inte hjälper med vaggiatorer vid ostimulerat så var glad att du slipper kladdet
    Lycka till
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sydney skrev 2010-09-13 08:34:23 följande:
    Nu har jag läst tillbaka några dagar, ni har skrivit så mycket. jag var på jobbresa ons-tors och i helgen har dottern just lärt sig ett datorspel så datorn har varit ockuperad en del...

Läser att Skrippo & Calanceus blivit ruvare, grattis och lycka till!

FruNaftra: den studien var vi med i när vi gjorde IVF i juni. Tänkte som du, det var glasklart att skriva på papperna. Det kunde ju inte gå sämre. Vi blev ju gravida, även om det sen blev MA.

Akita06: välkommen till CA. Jag har gjort ett försök, väntar på FET. Har inget att jämföra med men hittills tycker jag det är kanon på CA. jag går också på distans så har bara varit på CA för ÄP och ET.

Amorosa: jag bor också i Halmstad och har gjort ett IVF på CA. jag antar att det är Tudor kliniken du tänker på? de har ju samarbete med CA. jag tycker det är skönt att inte behöva åka till CA för kontrollerna, sparar så mycket tid och pengar på att inte åka. Men är inte jättenöjd med Tudor. han kan säkert sin sak men är otrevlig och stressad och aldrig i tid. sköterskan är också oftast rätt tjurig. har ni bestämt er om det blir CA? Vad jag förstått kan man inte köpa 3 pack om man gör på distans, men det blir lite billigare för ett försök. Ett försök kostade 25000 kr för oss (20 000 kr till CA och 5000 kr till Tudor), 30000 kr om man bara gör det på CA. FET blir ungefär samma pris, 9000 kr till CA och sedan 900 kr till Tudor för varje kontroll.

jag väntar och väntar, verkar inte som om mensen vill dyka upp.
    Ni som haft MA, när har mensen kommit igång efter missfallsblödningen?
    Hoppas din mens snart kommer tillbaka! Blir det FET sen efter det eller är du tvungen att vänta längre?? KRAM
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19