FruNaftra skrev 2010-09-11 15:49:04 följande:
Jääääklar!!
Måste ha känts som på julafton!!!!
Jasså så det är vanligt med ryggont vid IVF?
Skönt att höra...konstigt nog...hihi
Det finns en studie som vi tänkte vara med i och som jag fick lite information om när jag var där. Studien skulle i bästa fall förbättra chanserna och i sämsta fall inte göra någon skillnad alls. Inte mycket att tänka på...klart man tar den chansen! Det handlade om att de skulle mäta näringsvärdet i vätskan embryona ligger i. Det embryo som har bäst värde kommer återföras vid ET, resten ska frysas ner. Förhoppningen är att chansen att bli gravid vid ET ska öka då man får tillbaka det starkaste embryot direkt. Tydligen är det bara CA + en till klinik i europa + en klinik i canada som utför denna studie. Har ni hört talas om den?
De pratade om den när vi var där på infon förra sommaren, men sen när vi startade behandlingen sa de inget om det och vi frågade inte heller sen.
Ja jag var ganska chockad, trodde ju att jag skulle få ut 10 ägg....fick ut 22
Han hade nog skrivit in 8 äggblåsor i min journal oxå, för Göran verkade oxå väldigt förvånad....
Ja jag tycker man hör mer och mer om ryggont vid IVF tyvärr och ännu mer när man blivit gravid genom IVF, tycker många får problem tidigt med ryggen