• sydney

Carlanderskatöserna del 19

cotton skrev 2011-03-31 08:51:54 följande:
    Grattis Vädur! Håller alla tummar för dig att det ska gå riktigt riktigt bra denna gång!

Sydney, jag hade ont av och till i början och fick helt enkelt förlika mig med tanken att det var växtvärk. Tror inte det ska vara någon fara!
    har nu läst mina anteckningar från grav med dottern och den i somras. Och då hade jag också mycket värk vid något tillfälle. Förhoppningsvis var det något liknande, jag känner mig lite lugnare i alla fall.
  • sydney

Grattis Dallas och Luikkis. Värsta plusvågen nu då.

Sötisa: jag kan inte heller vara glad och njuta av att jag har plussat. Borde vara det så klart men har så mycket oro som gnager. kanske när jag kommit förbi v.18 och rul att det kommer att släppa.

Jag känner att mina symtom kommer och går, just nu är nästan det onda i brösten borta. Jag är trött, yr, sugen på skräpmat och har lite molvärk emellanåt.

love is everything: hoppas du med plussar! Förstår dina tankar, att nån måste ju dra ner pluss statistiken. men det behöver inte alls vara så ju! kan ju vara alla andra som inte är i denna tråden som får negativt.

• sydney

34:an: nej vad tråkigt att läsa att det inte gick vägen detta försöket heller. Håller med dig att det är orättvist, att man själv ska få bestämma hur många barn man vill ha. Det är jätte jobbigt. Vet inte heller hur man skall sluta längta. Tur att du har dina 2 änglar i alla fall, men förstår din längtan efter ytterligare ett barn.

Känns som om mina grav symtom kommer och går, ena sekunden tycker jag att det känns bra, allt är ok. nästa sekund nojjar jag som bara den, känner inget alls, brösten slutar ömma osv. Det är detta man gått och längtat efter och så känns det som tortyr. Om 10 dagar är det VUL, både vill och inte vill gå dit. En pärs kommer det bli.

Vädur: hur går det för dig med sprutandet? Är det dags för första VUL snart? Håller tummarna att det är er tur nu!

• sydney
    Vädur 78 skrev 2011-04-05 11:12:55 följande:
    Varit på vul nu och känns inget vidare, känns som jag skulle startat på 225ie. Min distansgyn förstår inte varför de inte ger mig det. Han vill höja nu men kan bli så att CA tycker vi ska fortsätta med samma.....
    men nej vad tråkigt! Hoppas att distansgyn får igenom en höjning till 225ie.
    Var det många blåsor på gång, men att de var små?
  • sydney
    Vädur 78 skrev 2011-04-05 11:34:44 följande:
    nu ringde de från distans gyn och CA vill inte höja
    nej, fy att det skulle behöva bli så här. De har gett sig fanken på att du ska köra med 187,5ie och ingenting annat. Hoppas för din skull att det här slutar bra!
  • sydney

längtar mycket. grattis till ruvning! Hoppas det tar sig denna gången så du slipper fler resor till SVerige för FET. Håller tummarna! Ruvningsperioden är inte rolig, man hinner gå mellan hopp och förtvivlan många gånger men det är spännande i alla fall.

• sydney

Sötisa: usch vad jobbigt med blödningarna som inte vill sluta. Förstår att du är jätte orolig, även om det är vanligt att blöda lite grann vid graviditet.
    men ändå positivt att testen visar starka pluss. jag har ingen erfarenhet at grav test vid missfall. Det är nog olika hur länge det visar pluss eller när testen börjar bli svagare. Vilken vecka är du i nu?

• sydney

Sötisa: bra att du snart får besked, men förstår att det är super nervöst. Jag håller tummarna!

Love is: Jag har för mig att CA har TD 16 dagar efter ÄP. Det varierar väldigt mellan klinikerna, vissa har 21 dagar.
    Vädur: Lycka till med VUL imorgon. Nu hoppas vi att blåsorna vuxit till sig, och även att de mindre är på gång.

Amorosa: skönt att få till lite planering, en månad är ju inte jättelångtid, men vet att det ändå är jobbigt att vänta.

• sydney

Sötisa: alla tummar hålls för dig idag! Hoppas allt ser bra ut trots blödning. HCG var ju ok så det finns ju stora chanser att allt ska vara ok! Ovissheten är grym så det var bra att du fick ett VUL redan idag så du inte behöver gå och undra hela helgen.

Jag tycker det är jobbigt med symtom som kommer och går från en timme till en annan. Man blir helt knäpp. Att brösten kan förändras så många gånger under en dag alltså.
    Jag mår typ lite illa hela tiden, men inte så jag behöver kräkas. Är hungrig hela tiden men inte mycket mat som funkar och som jag tycker är gott. Annars har jag knappt ingen molvärk längre och det känns lite illavarslande.

Fismamman: grattis till sprutstart! Härligt att vara igång.

• sydney
    Vädur 78 skrev 2011-04-08 08:35:39 följande:
    Jobbigt med illamående, jag var tvungen att äta hela tiden för att må bättre.... men som sagt man var inte sugen på allt.... Jag hade lättare för att få i mig smörgås, yogurth och frukt och sånt istället för lagad mat.
    Jag tog lite åksjuketabletter för det, men dem blir man ju ganska trött av istället.
    Tror det är helt normalt att symptomen kommer och går! Kram 
    just nu verkar en del skräpmat passa mig bäst, inte så bra! Och clementiner (inte precis säsong för det) och knäcke med leverpastej. Yoghurt mår jag tyvärr illa av annars är det perfekt att äta lite sånt på morgonen. Dricker proviva och nyponsoppa. Jag tänkte testa dotterns åksjukeband, står att de kan funka för gravida också. Men att må illa ska väl ändå vara ett ganska bra tecken på att man är gravid så det är bara att hålla ut.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19