• sydney

Carlanderskatöserna del 19

Vädur: jag håller tummarna för att allt går bra på ET idag och att det är ett guldägg som klarat sig.
    Förstår att det känns tungt att bara ett blivit befruktat och att du känner dig deppig pga för låg dos.

Lito: håller tummarna för dig med, att det ska se bättre ut på nästa VUL.

• sydney
    Vädur 78 skrev 2011-02-21 14:50:13 följande:

Nä vi ska i fråga sätta detta...om de bara kan ringa oss nån gång.

Ja jag tror inte vi är som alla andra utan ett lite svårare fall för för oss har det ju varit bättre att få ut fler ägg.

Vet inte när vi får köra igen.... tror man måste få mens nu och sen en mens igen...så tidigast i början på april....kanske väntar till maj

Stor kram till dig Vädur. Hoppas du får ett bra samtal med Torbjörn eller Göran idag och att de kanske kan inse att de har gjort fel och kompensera er på nåt sätt. Som du skriver så har du ju ifrågasatt flera ggr men man lyssnar ju på läkaren när han tror att det blir bättre på ett visst sätt. Men att varje par i IVF svängen är unikt borde ju läkarna ha koll på. Er son är verkligen ett mirakel! det är ju tyvärr inget annat än att ta nya tag och kämpa vidare. Snart kommer ett nytt guldägg!
  • sydney

Vädur: tur att ni fick tag på Göran till slut, men dåligt att de inte ringde upp er.
    Skönt att ni känner att ni inte har någon brådska. njut av er son och ta syskonförsöken i den takt ni orkar med.
    Bra att ni slapp betala nåt för detta försök. Jag hade nog också gått tillbaka till den dos och medicin du hade när ni fick er son. Det verkade ju funka bra för er, många ägg men ändå 1-2 guldägg. Och det räcker ju!

• sydney

Amorosa: stor kram till dig. Förstår att det känns jättetufft. Missfall är fruktansvärt, och när man har kämpat så som ni har gjort. När jag fick MA i somras fick jag invänta en mens efter missfallsblödningen innan vi kunde göra FET.

• sydney

Lito: skönt att det såg bättre ut nu, lycka till idag med! Spännande att ÄP är så nära nu.

Dallas: härligt med sprutstart snart! OM det blir  ny IVF för oss i april kan det vara så att mannen är borta under ÄP.Hur funkar det med nedfrysning av spermier, klarar de alltid upptining?

Amorosa: hoppas kroppen kommer igång som den ska efter MA. min var lite strulig i höstas, fick längre cykler än vanligt (44 dagar istället för ca 32 dagar) och fick avbryta FET och vänta en månad. Det är ju så individuellt hur kroppen reagerar. Som du skriver är det nog bättre att inte stressa fram ett försök.

• sydney

Lito: lycka till säger jag med! Hoppas det blir några fina ägg!

Ni som har gjort ostimulerat FET, när har ni börjat ÄL testa? jag vill ju inte missa nåt även om det säkert dröjer lite till. Jag har VUL CD 13 (Torbjörn tyckte jag kunde ha det senare eftersom min cykel är ca 32 dagar, men kan ju vara längre eller kortare). CD 9 är det idag.... När sker FET efter omslag på ÄL testet, är det 2 eller 3 dagar efter omslag om man har 2 dagars embyro?

• sydney
    amorosa skrev 2011-02-25 12:40:53 följande:
    Nu har jag bokat en spa-helg för mig och maken! Tyckte vi var värda det och kunde unna oss lite. Det blir 12-13 mars på hotell Skansen i Båstad! Åh, vad jag längtar redan! Vi ska bara ta hand om varandra och njuta.

Trevlig helg!
    Åh vad mysigt! Vi var på Hotell skansen för 2-3 år sen och gillade det skarpt!

Trevlig helg alla goa tjejer!
  • sydney

Lito :  vilken fin äggskörd! Hoppas du slipper överstimulering. hur är det med dig idag? Fick du reda på hur många ägg som blivit befruktade?

• sydney

Majsanna: grattis! Kul att få se den lille och hjärtat slå! Bra att de har koll på dig nu så håller vi tummarna att allt ska gå bra! Lito: nu håller jag tummarna för dina 4 befruktade ägg! Att det blir ett finfint till dig imorgon och ett par till frysen också! Amorosa: det får man tänka på till nästa återföring, att skratta efteråt!! Jag var på VUL idag, dag 13 och det såg inte sådär bra ut. Var kanske inte väntat heller. Det som läkaren inte gillade var att slemhinnan bara var 5 mm (måste vara minst 8 mm för att det ska bli FET), sedan var den största blåsan 13-14 mm... det var väl helt ok. Jag räknar ju inte med ÄL förrän dag 18 typ, om jag har 32 dagar cykel. Nytt VUL på fredag och då blir det att avbryta om inte slemhinnan växt till sig. Hade ju samma problem i höstas när jag skulle göra FET i naturlig cykel. Någon som vet hur slemhinnan växer?

• sydney

Cotton: Hoppas det blir så för mig med. Men med tanke på att det var lite så här i höstas också så blir jag lite skeptisk. nej inget utslag ännu. Räknar inte med att det är utslag förrän 4-5 dagar med tanke på att blåsan inte var så stor (och jag har cykel på ca 32 dagar). Äl testar för fullt i alla fall, tog dubbla test imorse... har ett gäng ÄL test att göra av med, både CB digital och billiga stickor. Loppan: det är ju tyvärr så, att symtom kommer och går! Det låter helt klart som grav symtom det du beskriver.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19