Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

Längtans Stina skrev 2010-05-11 21:42:41 följande:
    Aha, nu fattar jag. Vet du om det är vanligt att man blir överstimulerad? Jag tror att allt gick så himla smärtfritt med vår dotter att jag aldrig hörde talas om överstimulering. Var det därför de kunde plocka ut så himla många ägg från dig? Och så innebär det i ditt fall att du får vänta till efter semestrarna med att sätta tillbaka din lilla eskimo? I så fall får du ha en fin sommar med vin i bersån och långa bad i havet!
    Vin i bersån är ju en bra morot! Skall trösta mig med det, och sushi! Det är precis som du säger därför de fick så många ägg. Men så gör vi ju IVF på grund av "manlig faktor" eller vad de brukar säga...
    Jag har tyvärr ingen aning om hur vanligt det är med överstimulering. Lite är nog inte så ovanligt, men att de tar till den här andra medicinen är nog lite exotiskt. Vår (min och Mulans) distansgyn har övertalat det lokala apoteket att ta hem den i alla fall så det händer väl ibland...
    Jag jobbar med hjälpmedel så jag är väl i vårdens ytterkant och nosar, men be mig inte hjälpa någon på toa, då är jag helt hjälplös! (om det inte råkar vara en 2½-årig pojk)
  • calcaneus
    Längtans Stina skrev 2010-05-11 21:59:08 följande:
    Vi är också drabbade av manlig faktor. Du får i alla fall lycka till i höst! Själv hoppas vi hinna med rubbet innan sommaren och ett + på det.
    Håller tummarna!
    Jag har en kollega som hade det väldigt jobbigt under tiden de försökte med IVF. Jag trodde att det "alltid" blir så så jag var ganska orolig. Nu tycker jag ju att det går bra, jag grubblar väl ibland på cykler och annat men tycker inte att jag är särskilt nere. Tänker mig att det kan vara för att jag kan "skylla ifrån mig" på spermiebristen och naturligtvis trösta mig med kisen (som är ute och leker i regnet, knäppjöken{#lang_emotions_heart})
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-05-11 22:11:15 följande:
    Vi har oxå manlig faktor. Distansgyn blir sur om apoteket inte har sakerna hemma. Har hänt mig några gånger. Nu har jag som tur är varit ute i god tid på apoteket så de har hunnit få hem det tills jag behöver grejerna. Jag var lite överstimmulerad på vårt förra färskförsök. Blev rejält svullen med en mage stor som i 6 månaden ungefär. Var då inne hos gyn på VUL inför ET (långtidsodling) så han kunde kolla om det gick att göra ET. Jag hade vätska i magen men det gick att göra ET iaf
    Distansgyn hade visst ringt och försäkrat sig om att Suprefacten fanns till och med. Kan tänka mig att ett apoteks sortiment kan påverkas ganska mycket om det finns en läkare på orten med lite specialintresse.
    Oj! 6-månaders mage! Då får man säga att Suprefacten har fungerat, jag har känt mig lite tjock, men inte i närheten av gravid-tjock. Det kan väl vara värt lite väntan då...
  • calcaneus

Det regerar att bo på landet helt enkelt!

• calcaneus
    ceropegia skrev 2010-05-13 22:20:35 följande:
    calcaneus: Håller med mulan... Wow! Härligt med så många embryon! Det kommer gå vägen efter sommaren skall du se! Hoppas du mår bra efter överstimuleringen bara.
    Tack, jag mår kanon! Som sagt, bara otålig. Och så börjar jag bli mer och mer glad att vi har alla de där embryona. Och fantisera om alla syskon vi kan skaffa{#lang_emotions_tongue_out}
  • calcaneus

De skall höra av sig på lördag. Jag tror jag läste om ert ganska stora bortfall tidigare i tråden så jag är lite beredd... tror jag?

Jag tror inte vi kommer skaffa mer än ett barn till heller, men det kanske inte känns likadant när man väl är klar med bebistiden på nästa (Nä vaddå ta ut saker i förskott? {#lang_emotions_wink}) och det förhoppningsvis ligger något embryo i en frys någonstans... Den som lever får se, men jag kommer i alla fall ha fyllt 38 om vi får ett barn till så ytterligare ett... tja...
  • calcaneus

Tack för varningen, jag försöker förbereda mig. Men lite är det som om jag glider genom IVF-livet på en räkmacka så här långt så jag har lite svårt att dämpa mina förväntningar.

En risk så vitt jag förstår är att äggen skulle kunna vara dåligt mogna eftersom jag slutade med Gonal-F ett par dagar för tidigt för att inte göra överstimuleringen värre. Jag har ju ingen aning om ifall det påverkar delningen eller om det i så fall skulle visat sig redan vid befruktningen eller kanske redan vid ÄP. Jaja, den som lever får se, och till i morgon skall jag väl leva i alla fall?
  • calcaneus

Tackar som frågar! Det blev 8 balstocyster som de fryser idag, kanske att de fryser någon till i morgon.

Jag har fått en blödning idag, enligt barnmorskan på Carlanderska som ringde nyss blir det så efter suprefacten. OM jag nu har maximal tur kanske vi hinner med FET på typ sista dagen innan sommaruppehållet men det hänger på att nästa riktiga mens kommer ett par dagar tidigare än normala 28 efter denna blödning och ÄL infaller när den brukar. Lite för liten chans så jag tror jag förbereder mig för augusti/september. 
    Och någon av de åtta skall väl klara sig kan man tycka.
    Släggan Ha en go sommar! (Jag blir så full i skratt när jag läser din signatur, en granne här kallas Släggan, han är grävmaskinist och passar dåligt in på bilden jag gör mig av dig)
  • calcaneus

Märklig känsla det där att vänta in mensen. Det har man ju inte gjort på ganska många år...

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19