Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

Idag var vi på CA och gjorde FET. Tio kvar... I bilen på vägen hem lade maken upp planerna: jag skall sluta amma efter tio månader så jag får tillbaka mensen (fick inte tillbaka den förrän en månad efter amningsstopp senast). Sedan skall vi sätta in nästa blast så jag hinner få tredje barnet innan jag fyller fyrtio!

Vi får väl se, men jag håller med honom om att det känns som att det är synd att inte använda alla de där som ligger i frysen och väntar. 

• calcaneus
    Lilla fröet skrev 2010-10-05 20:57:15 följande:

tänke på en sak..det står i papprena o barnmorskan sa även det, att man undvika samliv under sista veckan för att "utesluta" flerbörd..gör ni det, undviker det allså? Min tanke va ju att hellre 2 st än ingen..eller e det helt fel?

Det är väl bara så att det är större risk med tvillinggraviditet än vanlig, och man vill väl ta den säkraste vägen liksom...
  • calcaneus

När jag skulle ta min första spruta satt jag med en näve mage i näven, sprutan (penna) i andra handen och siktade och tog sats. Rätt var det var hade jag råkat sticka mig utan att märka det! Himla smidiga är de, de där pennorna. Det var värre sedan när jag skulle ta antagonisten men det gick bra det med. Maken har inte i samma rum som en spruta att göra. Han svimmar direkt.

Cotton: Stort lycka till med er minnesstund! Den blir säkert ett fint minne att bära med er. 

• calcaneus

Till och med jag kan bli så himla provocerad om någon säger att det bara är att slappna av så tar det sig. Inte fan blir det fler spermier för att man är avslappnad? Och det är ju ändå lättare för oss som VET vad felet är och har "det bästa" felet (tror jag), jag menar, för få spermier betyder i vårat fall typ 1 miljon. För få ägg betyder ju enstaka. Nu har jag fått göra behandlingen och jag litar starkt på min fertilitet så jag kan liksom avskärma mig (än så länge) från pressen. För er som inte vet varför måste det vara jättejobbigt! Stora kramar till alla som kämpar!

Och jag skulle aldrig orka hålla på att åka till CA för varje undersökning. Jag jobbar ändå i Borås så jag har inte jättelångt därifrån och bor inte precis granne med distansgyn men är ändå jättenöjd. 

• calcaneus
    Lilla fröet skrev 2010-10-12 11:23:52 följande:
    måste bara fråga, i ena hörnet på protokollet står det som infert. orsak: tubarfaktor..o vad e det? har försökt att googla men hittar inget..
    Jag skulle gissa att det är äggledarna som är besvärliga? De är väl tuber?
  • calcaneus

mom 70: inte behöver du väl få för tidig ägglossning bara för att du är överstimulerad om du nu är det? Detta löser sig!

Jag "borde" fått mens igår eller idag och än har jag inte fått det! Tänk om det har funkat? Om jag vågar kanske jag tjuvtestar på fredag när jag är ledig. Riktiga testdagen är på tisdag. 

• calcaneus

Jag har inte läst ikapp, men jag har tjuvtestat Plus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• calcaneus

Usch, mitt deltagande Skrippo och akita06! Hu!

• calcaneus

Kryddan 71: nej, det är vårt andra FET bara! Gjorde totalfrys i våras så det har bara varit ett FET före detta eftersom sommaren kom ivägen. 

Jag har berättat för typ alla. Hoppas nu verkligen att det håller! 

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19