Inlägg från: calcaneus |Visa alla inlägg
  • calcaneus

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-09-25 18:15:30 följande:
    Jag tycker det är så konstigt att de sa 1 månad till dig från början. Varför dra ut på lidandet mer än absolut nödvändigt....
    Vem hade du som läkare som bestämde detta?
    Jag antog att de alltid väntade en hel månad efter Suprefact så jag frågad inte. Alla lät som om det var det vanliga... Det var Torbjörn som gjorde ÄP så han kanske bestämde? Kanske i samråd med distansgyn? De verkade förvånade över att jag inte hade besvär av överstimuleringen så jag trodde att det var rutin. Jag tänkte att det kanske känns värre att vara överstimulerad om man inte har varit gravid tidigare och på så sätt töjt ut vävnaden i buken? Fria fantasier, jag hade hur som helst inga problem.

Upptäckte att jag skrev fel, vi hade ju tolv i frysen. Elva kvar... Då kan man ju som sagt inte klaga.
  • calcaneus

Snabba ryck! Kul att det händer positiva saker i tråden!

Jag har varit hos distansgyn i går och kollat inför nästa FET. Allt såg bra ut, han hittade en stor cysta bland alla små och bedömde att det skulle ta tre dagar till ÄL, dvs på torsdag, exakt som månaden innan. Ikväll skall jag beställa fler ÄL-tester för säkerhets skull.
    Passade på att fråga om bantning. Jag skulle vilja gå ner 3-4 kg men han tyckte inte att jag skall banta på riktigt utan möjligen hålla igen. Skönt på flera sätt... 

• calcaneus
    FruNaftra skrev 2010-09-28 21:28:24 följande:
    Oj då, hoppas cystan inte ställer till med något.
    Alltså jag gillar verkligen inte ordet "Banta" eftersom det ordet inte säger så mycket. Vill man gå ner i vikt så kan man ju dra ner på fett och socker, äta vettiga portioner och motionera. Är det att banta för dig? Eler är det sånna där dietshakes du tänker på...eller andra extrema dietprodukter? Jag har aldrig bantat så jag vet inte riktigt vad folk syftar på när de säger så. Jag har bara ätit vettigt och rört på mig och klarat mig på det.....
    Jag menar en äggblåsa, de kallas ju också för cystor, så den är alldeles fantastiskt strålande bra! Jag har alltid haft ganska många och gyn sa redan vid första besöket att jag antagligen var lättstimulerad. Synd att ingen tänkte på det när jag började spruta...

Jag menar banta med ganska hård kontroll av vad jag äter, lyckades bra med viktklubb förra våren. Nu tänker jag undvika överdrivet ätande och leva efter "TIO-regeln". Den är bra för mig som inte är så stort godismonster. TIO betyder TA INTE OM! Räcker ganska långt... Motion blir inte av, jag pendlar bort fritiden och det är mörkt när kisen somnat och 1 km till närmaste gatlykta.
  • calcaneus

Kolla, nu känner jag mig så hemma här i tråden att jag tom skaffat mig en profilbild! Ett stort steg för FL-skeptiska mig!

• calcaneus

mom70: Jag upphör heller aldrig att förvånas över att man fortsätter hoppas. Hur är man funtad egentligen?

Akita06: Jag jobbar med rörelseapparaten och tyckte det var lite kul att ta en benbit som nick. Tyvärr var både Ulna och Tibia upptagna, annars hade jag tagit dem. Man vill ju inte kalla sig metatarsale 1 liksom...

Fru Naftra: Vad roligt att du får köra direkt! Stort lycka till!

• calcaneus

Jag glömde: jag fick LH-omslag idag och har fått tid för FET på tisdag! Hurra! Maken kan följa med om vi ändrar tiden för kisens tandläkarbesök. Känns bättre att bli gravid när maken är med.

• calcaneus
    mulan skrev 2010-09-30 18:20:03 följande:
    Träffat läkaren idag och jag är nu fortsatt sjukskriven 50% till jag går på havandeskapspenning 50% i början av november. Skönt!!
    Nästa vecka får jag nog veta om det blir KS eller inte. Hoppas att det inte blir det
    KS? För att du har opererat myom eller? (nyfiken)
  • calcaneus

Håller tummarna! Det är nog skönast efteråt om man fött på vanligt sätt.

• calcaneus

Min distansgyn tyckte inte att man skall använda andra stickor än de som finns på apoteket. Jag har sedan dess beställt CB från billigatester. Använde tidigare billiga stickor från testlagret. Jag tror att de är lika bra men vågar inte chansa nu när det står blastar på spel! Och fyra timmar är det, jag läste på i onsdags när jag lyckades kissa ner hela världen och fick göra om. (På jobbet, fyra timmar senare, med Glad som resultat)

• calcaneus
    Vädur 78 skrev 2010-10-01 09:11:47 följande:
    Vad bra, hoppas oxå på en Glad vilken dag fick du glad gubbe på?
    I onsdags, FET på tisdag!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19