Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-08-29 17:16:33 följande:
    Jag ska ha detta i åtanke och fråga om jag får komma in på fler VUL om det känns som det kan behövas. Tycker 2 känns lite för lite VUL (tror de sa sist att det är så många som göra i regel). FY vad surt att få en faktura på 30 när man kanske inte har fått ett enda befruktat ägg på grund av en miss. Då är det ju oftast inte på tal om att kasta sig in i ett nytt försök utan då får man leva på ärtsoppa och blodpudding ett bra tag så man får in nya pengar. Urs.....
    Jag fick ju bara göra ett vul på korta metoden. De gör väl sprutdag 6 och 9 i vanliga fall men Göran tyckte vi kunde hoppa över det första eftersom jag kört med Gonal f innan och eftersom vi har 22 mil till Göteborg och när jag var där på vul så var det helt klart så det gick nog fortare än vad de tänkt sig.... men det gick ju bra i alla fall
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Kulan10 skrev 2010-08-29 18:07:15 följande:

Tackar för det varma välkomnandet. Det låter som en bra idé att be om flera VUL. Får se om jag vågar...

I vårt fall var det den mänskliga faktorn som orsakde det för tidiga ägguttaget. De var rädda att jag skulle bli överstimulerad. Dock tog läkaren på sig hela ansvaret och hela kostnaden så vi ska få göra ett extra försök på klinikens bekostnad. I vanlig fall brukar man dela 50/50 på kostnaden om man inte kommer till ET (i alla fall på Carlanderska).

Vad skönt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-08-29 20:40:54 följande:
    Hej på er

Hänger ju härinne lite smätt sen tidigare.

Har en dotter på 15 månader som blev till på CA.

Har 6 blastocyster i frysen och ska nu snart göra FET.
    Brukar ha ÄL på cd 15 eller 16 ( är på cd 12 idag och har börjat med ÄL tester )
    Ska till gyn imorgon för kontroll ( skulle egentligen gått i fredags men det fanns då ingen tid...)

Har aldrig gjort FET bara ET.

Någon som vill dela med sig av sina erfrenheter om hur det gått till. VUL när och hur många? FET hur många dagar efter ÄL? Vaggisar ?

Kram på er
    Nu hålls tummarna hårt KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-08-30 19:32:49 följande:
    Hej på er

Koll hos min gyn idag. Allt såg fint ut!
    Nu är det bara att invänta ÄL och sen ringa CA.
    Är på cd 13 idag och ÄL borde komma på CD 15 eller 16.
    Är super nervös........

Kram på er
    Vad bra att det såg bra ut idag!! Nu hålls tummarna stenhårt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-08-31 09:37:38 följande:
    Vädur78: Härliogt att det såg bra ut. Håller tummarna.

En annan är ett nervrak för jag försöker hitta symptom hela tiden. jag har varit illamående tills ruv2 och från och med idag ruv 4 känner jag mig inte längre illamående. Hur var det för ER som fick positivit på stickan. Vad hade ni för symptom i början av ruvningen? Berätta gärna.
    Jag är inte igång riktigt än, du menar nog Skrippo
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-08-31 09:37:38 följande:
    Vädur78: Härliogt att det såg bra ut. Håller tummarna.

En annan är ett nervrak för jag försöker hitta symptom hela tiden. jag har varit illamående tills ruv2 och från och med idag ruv 4 känner jag mig inte längre illamående. Hur var det för ER som fick positivit på stickan. Vad hade ni för symptom i början av ruvningen? Berätta gärna.
    Den gången jag plussade kände jag nog minst symptom av de tre ggr jag ruvat. Ömma brösten försvann RD6 annars kände jag inte så mycket. Plussade RD8 och sen kom nog symtom mer knappt en vecka efter TD
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-08-31 11:16:04 följande:
    Har alltid haft dåligt med symptom. Men jag brukar ändå kunna ana vilket resultat jag får på TD eftersom jag alltid får blödning innan TD om det är minus. Håller tummarna!!!
    Jag har oxå alltid fått blödning innan TD vid minus, runt RD11
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2010-08-31 12:48:54 följande:
    Ja det var en blastis och kanske kan man testa ännu tidigare. Min kompis testade på dag 7 men det var två dagars.
    Med blasto har man ju hört många som plussat runt RD 7 och även lite tidigare
    Håller tummarna hårt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-31 13:00:57 följande:
    Jupp, jag testade positivt på RD 7 med en blastocyst!
    Jag tror Mulan gjorde det oxå
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    När började du testa föresten??
    Jag testade ju på eftermiddagen på RD8 men borde ju blivit plus någon dag tidigare oxå..... Nästa gång kommer man ju tjuva ännu tidgare
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19