Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Strawberry3 skrev 2010-08-10 22:14:48 följande:
    Mig frågade de efter om amningen var avslutad (antar att prolaktinnivåer kan störa om det inte gått tillräckligt tid) och om mensen blivit regelbunden igen men inget visst antal ggr
    ok, tack för svaret DÅ vet jag, är ju inte aktuellt just nu, men vi tänker starta ganska snabbt med syskonförsök sen! KRAM
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    Resande skrev 2010-08-11 08:02:18 följande:
    Vädur- vad jag vet så ska man ha slutat med amning och fått igång kroppen, precis som Strawberry skrev.

Finns ingen ledig... Stort lycka till idag! Hoppas allt ser bra ut och att du slutat blöda. Kram! 
    tack! amningen fungerade ju aldrig här, pumpade ut i 6-7 veckor. Mens har jag haft en gång än så länge.
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-08-11 19:33:08 följande:
    Allt gick jättebra idag, dom kunde inte se något på UL om varför jag blöder. Men vi fick se 2 st 4 cm stora bebisar som levde båda två  

Tog blodprov för kub så nu får jag ett nytt UL om ca 2 veckor på Östra, skönt att få se dom så snart igen .....
    Härligt
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    Glittran skrev 2010-08-13 12:30:49 följande:
    Bara en kommentar om det blir aktuellt för någon här: Inför syskonförsök är det viktigt att prolaktinnivåerna gått ner efter avslutad amning (tar ca tre månader). "Få igång" kroppen är inte helt nödv, om kroppen inte normalt sett är regelbunden.  (Jag har inte haft en "riktig" menstruation sedan juli 2007, innan jag blev gravid första gången!) Fast då går ju av natuliga skäl ostim. FET bort.
    Tack för svaret Mailade CA häromdagen och de sa att man skulle lagt ner amningen, fått igång mensen och känna sig redo.
    Amningen fungerade ju inte för mig så jag pumpade ut till mitten av juni så det är snart 2 månader sen jag slutade.
    Det är så svårt när man ska starta eftersom man inte vet hur lång tid det tar..... om det överhuvud taget kommer fungera en gång till men hoppas så att det kommer göra det! 
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-14 10:58:18 följande:
    Heeeeej tjejer. Guess what....I'm back!
    Hur är det med er allihopa? Berätta berätta berätta!!! 

Hoppas ni har haft en bra sommar. Här njuts det för fullt. Lilla Ella växer och frodas. Hon är 6 månader nu på måndag. En riktig glad, social och okomplicerad tjej. Älskar att leka tittut-lekar och läsa tidningen (eller ja...riva sönder den).Full fart i gåstolen är det också. Världens bästa uppfinning om jag får säga dte själv.

Min mens har kommit tillbaka och vi längtar så enormt efter ett syskon så nu planeras det för fullt. Gäller bara att hosta upp pengar först, men det ska nog gå på något sätt. Vi vill gärna köra igång med IVF,en nu när jag är hemma med Ella, så man slipper kombinera föräldraliv med IVF och jobb på en och samma gång. Vad tror ni om det?

Säger CA att man måste vänta 3 månader efter första mensen innan man kör igång med IV? Men så länge orkar vi ju inte vänta. Jag har fått tillbaka mensen nu iallafall. Och amningen slutade jag precis helt med. Testar med ÄL-stickor för att få koll på ÄL. Borde få stegring nu i dagarna...hoppas jag.

KRAM!!
    Kul att se dig Kul med syskonförsök, är oxå sugen
    jag mailade dem häromdagen men då skrev de inget om 3 mån.....
    Har du i frysen eller blir det hel behandling??
    KRAM
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-14 16:43:38 följande:
    Kul att se er också
    Hur går det på er front? Uppdatera mig!

När räknas det som att man slutar amma? Jag slutade väl egentligen för över en månad sedan....men så har jag fått amma henne några enstaka gånger sedan dess. Vill verkligen inte köra igång för tidigt om det finns en risk med det.

Det blir full IVF denna gång. Alla eskimåer är slut...buhu....
    Vi fick en liten Milo i maj. Planen är att starta syskonförsök tidigast i november. Har en blastocyst i frysen som vi hoppas på annars blir det behandling i vår sen.
    Ring och prata med dem så får du ju riktiga svar
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-08-14 16:50:07 följande:
    FruNaftra: hejsan och välkommen tillbaka . Kul att se dig och kul att ni funderar på syskonförsök
    Jag funderar redan på syskonförsök och har inte fått första ännu . Galen jag vet
    Kramar!!!
    I denna världen är det ju så.....
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-14 18:17:40 följande:
    Jag vill minnas att jag har varit här inne och snurrat för några månader sedan och sett hur det går för er. Men som föräldraledig har man minne som en guldfisk

Milo, vilket vackert namn! Och tänk...snart är ni inne i den där utevcklingsfasen när man märker något nytt nästan varje dag Härligt. Och det är ju skönt att du redan har en blasto i frysen som väntar på er.

Vad dumt att jag inte kände till att man inte kunde försöka förrän 3 månader efter amningsslut. Då hade jag inte slarvat den sista månaden och ammat av ren lathet (jag i ett nötskal). Jag ringer CA på måndag och hör med dom om hur vi ska gå tillväga. Spännande
    Milo är fint, betyder efterlängtad kärlek och det stämmer ju så bra
    Ja det är skönt att ha en i frysen,första gången som vi fått något i frysen, men sen ska det ju klara upptiningen!

Hör av dig på måndag om vad de sa på CA

KRAM 
    Milo 20100502
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-16 11:05:15 följande:
    Sådär, nu har jag pratat med BM och bokat in tid för samtal med Göran nästa vecka på onsdag. Jag kommer förmodligen få ta ett blodprov där de ser om kroppen är redo för IVF. Vi får se vad han säger. BM vågade inte säga något om när det kunde vara dags att köra igång utan det är väl upp till Göran och resultatet på blodprovet. Spännande

Guuud vad skönt att jag vet var jag ska stoppa de där 30 000 som ligger drällandes hemma. Jag var ju så orlig för det
    Vad spännande Kollar de alltid med blodprov innan start???
    Bra att du vet vad du ska göra med pengarna
    Milo 20100502
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19