Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-08-23 17:22:21 följande:
    Var hos distansläkaren idag, och inget kvar av MA. nu får jag vänta in nästa mens som han trodde skulle komma om 3-4 veckor och sedan blir det FET efter den. CA ordinerar om det blir ostimulerat eller stimulerat så får se vad de säger. HB fortfarande lite lågt så jag fortsätter knapra järntabletter och hoppas det blir bättre snart.

cotton. Spännande med RUL. Förstår din oro men det går säkert bra, du har ju kommit en bra bit på vägen!
    Vad skönt! Då håller vi tummarna för FET! KRAM
    Milo
  • Vädur 78
    Cånrad skrev 2010-08-25 17:25:59 följande:
    Hej allihopa, fick en son i januari på vårt första IVF försök och är överlyckliga över honom. De konstaterades att jag inte kunde bli gravid på egen hand då äggledarna är sammanväxta döm om min förvåning när jag gjorde ett positivt gravtest...... Var på VUL i förra veckan och hoppas jag är i vecka 15 redan....

Nån anna som detta har hänt om inte så vet ni nu att det kan hända!!!!

Hoppas ingen tar illa upp för att jag skriver om detta här, jag är bara så lycklig!!

Bamsekram till ala ni som kämpar!!
    Grattis! Vad härligt!!! KRAM
    Milo
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-25 17:24:16 följande:
    Kom att tänka på en sak. Jag glömde fråga läkaren om detta....så jag passar på att fråga er.

För 3 månader sedan dog en god vän och jag fick ett rökåterfall. Hade varit rökfri i typ 2 år. Men när han dog så försvann motivationen och jag började röka igen. Nu efter att jag pratade med Göran om IVF så gick jag ut och tog den sista cigaretten och kastade resten. NU är det slut på äcklandet!!

OM vi nu skulle hinna få fram pengarna till en IVF innan mensen kommer, om ca 1-1,5 vecka, tycker ni vi ska köra igång, trots att jag har rökt i 3 månader?
    Hoppas ni kan starta nu och att det löser sig med pengarna
    Milo
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-25 17:42:54 följande:
    Tror du det är säkert då?
    Jag har ju rökt i 3 månader ju Gråter
    Oj har dålig koll på det där med rökning, men ni har väl manlig inferlitet?? Eller minns jag helt felDrömmer
    Milo
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-25 18:10:34 följande:
    Japp...för få spermier
    Jag hade nog kört på....... om du har rökt innan och du rökte lite till nu så tror jag inte det spelar någon roll....... men kanske någon annan som är expert på rökning!!
    Behövde du ta något blodprov innan start???
    Milo
  • Vädur 78
    Cånrad skrev 2010-08-25 19:01:03 följande:
    Tack tjejer!!
    så kul med ett litet syskon! Hur mycket kommer det skilja på dem? Har du mått bra under graviditeten?
    Grattis än en gång! Kram
    Milo
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-25 23:07:59 följande:
    Vädur, nej eftersom jag har slutat amma och mensen är tillbaka så tyckte han inte att det behövdes något blodprov. Jag känner nog att jag vill köra på med IVF trots att jag rökte en kort period, men problemet just nu är att få fram pengarna. Vi kan låna (tills bilen är såld och det tar förhoppningsvis inte lång tid), men det vill inte maken för tillfället. Men han säger att han ska fortsäta fundera. Vi får se vad han säger. Just nu ber jag till mensguden att tant röd ska hålla sig på avstånd

Tack alla för era tankar. Det känns tungt ibland. Men så tittar man på lilltjejen och minns hur mycket han älskade henne, och då blir det alldeles varmt i hjärtat. I söndags skulle han ha fyllt 30....    Livet är skört. Ta hand om era kära!

Kram till er alla!
    Vad skönt att du slapp ta prover! Hoppas det löser sig med pengarna! Fy att det ska kosta så mycket
    Beklagar sorgen!
    KRAM
    Milo
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-28 06:50:16 följande:
    Glittran. Tack för tipsen. Nu måste jag tyvärr också använda vaggisarna. Synd   Jag hade hoppats på att få använda gelen. Jag har ju 14 doser kvar här hemma och så är det ju inte alls lika kladdigt som jag har förstått det. Men personalen på CA sa att det är vaggisarna som gäller och att jag kunde ta med mig gelen in till CA i samband med att jag gör UL, så de kan ta det och ge det till utländska patienter som inte har högkostnadsskydd. Tyckte jag lät mycket bättre än att kasta dom så jag gör nog så.
    Ja bättre de kommer till användning. De gjorde ju en studie med gelen, men har det varit bättre resultat med vaggisar då??
    Har du gjort korta metoden innan?
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-28 09:13:07 följande:
    Jag frågade varför jag inte kunde få använda gelen igen men hon sa att de inte brukar ordinera annat än dessa vaggisar. Jahaja....tyckte jag.

Jag var med i en studie ju när jag använde gelen (fast syftet var då att verifiera det program som räknar ut hur hög hormondos en kvinna ska ha vid IVF) ....så synd att man inte kunde vara med i något liknande för man fick ju reält med rabatt. 15 000 i prissänkning tackar man ju inte nej till.

Det är första gången jag gör korta metoden. Känns positivt när de säger att det funkar lika bra med korta som med långa. De antydde att det t.o.m. kunde ge bättre resultat. Har du kört båda metoder?
    Jag har kört 3 gånger med långa metoden Suprecur och Gonal f
    1 gången, 12 ägg, 2 befruktade inget ET pga för mycket fragmentering
    2 gången, 14 ägg, ICSI 11 befruktade, dålig kvalité på allt, 2 tillbaka minus
    3 gången, 22 ägg, ICSI 7 befruktade, dålig kvalité på allt, 2 tillbaka minus

Korta metoden, 22 ägg, Hälften ICSI/IVF, 7 befruktade, 4 av toppkvalité dag 3 ett tillbaka de andra odlades vidare en blastocyst till frysen. Och blev ju GRAVID

Så den korta metoden var ju mycket bättre för oss Göran sa sen att jag inte hade behövt så hög dos med Gonal f men de gick ju på samma dos som jag fått i Linköping
    Sprutade bara i 8 dagar med korta metoden sen var det klart för ÄP så smidigt
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-08-28 10:22:43 följande:
    Men gud så härligt. Nu känner jag mig ännu mer optimistiskt Då var ju den korta metoden perfekt för er.
    Jag minns knappt hur det var för oss när vi körde IVF....men jag tror vi fick ut 16 ägg, 8 eller 9 befruktade (med 50/50 ICSI och IVF), 1 tvådagarsodlad tillbaka (toppkvalitet) och två bastocyster (toppkvalitet) till frysen. Bara den sista upptiningen resulterade i bebis.

Att allt skulle vara över på 8 dagar känns ju som en dröm!!  
    Jag får redan ganska låg dos, 112. Det känns som det är bättre att hålla den lägre till en början med.
     De har ju överdoserat mig i Linköping. Första behandling där fick jag 150 ie och det blev ju 12 ägg vilket borde varit tillräckligt, men de höjde sen upp till 225 ie. Men Göran sa sen efter första behandlingen på CA att jag kunde gå ner 1 steg säkert 2 och då skulle jag väl hamna på 150 ie igen.
    Jag tog 12 sprutor men långa, korta metoden går ju fortare så då behövde jag bara 8 st.......
    Tänkte jag skulle ringa till CA i oktober, funderar på att göra FET, antingen blir det första veckan i nov eller i dec, vi har inte riktigt bestämt oss.
    Tror du man måste ha ett läkarsamtal innan FET oxå??
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19