• mulan

Carlanderskatöserna del 19

calcaneus skrev 2010-03-22 18:30:49 följande:
    Tack, jag skall inte dra på det för länge. Jobbar på ett sjukhus där jag hoppas att apoteket är välförsett om det kniper men man vill ju inte riskera något... Men jag skall vänta på nästa mens bara, sedan så! Jag har läst recepten som om de vore en ny pryl jag köpt efter att ha letat och valt, typ som när man (jag i alla fall) köpt ny mobil eller något liknande.  Känner mig lite fånig. Har haft semester och VABat sedan vi bestämde oss för detta men i morgon skall jag jobba. Jag tänker berätta för alla som gitter höra vad som är på gång. Jobbar på ett ställe med bra stämning, hoppas få förståelse för att jag kommer behöva komma sent och vara borta några gånger med kort varsel.
    Gyn ble rätt sur på apoteket när de inte hade sprutorna hemma

Funderar på vem du är, men kan inte komma på det {#lang_emotions_undecided} 
    I väntan på FET
  • mulan
    Släggan skrev 2010-03-24 12:53:09 följande:
    Suck!Äggplock igår och av de 4 äggblåsorna fick de fram 2 ägg. Åkte därifrån med en positiv känsla och hoppades på det bästa.För ca 30 minuter sedan ringde Göran och meddelade att inget av äggen såg bra ut.Just nu känns allt så meningslöst.tar nog en paus från FL ett tag.Lycka till ni tappra tjejer.
    Åhh nej . Jag beklagar . Massa varma kramar till er
    I väntan på FET
  • mulan
    amander skrev 2010-03-25 08:10:57 följande:
    Släggan: Vilket hemskt besked, det är sånt som bara inte får hända. Styrkekramar till dig. Har själv testat negativt igår så det blir att ta nya tag då vi inte fick till frysen denna gång.
    Massa styrkekramar till dig oxå. Det är inte rättvist. Ta hand om varandra och ladda om nu. Kramar!!! 
    I väntan på FET
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-03-26 21:18:35 följande:
    Hoppas du kommer i balans fort och att ni tar rätt beslut för er! (Du är den enda som kommenterat hälbenet )
    e det latin då?
    I väntan på FET
  • mulan
    amander skrev 2010-03-27 00:43:19 följande:
    Hej tjejer!Jag fick inget besked när jag får köra igång igen, vi har ju köpt ett trepack men det lät nästan som att de inte tyckte det var lönt (om jag inte inbillade mig i rent chocktillstånd) eftersom vi enligt MW både har manlig och kvinnlig faktor eftersom nästan hälften av alla mina ägg tydligen varit omogna.  Smulan8428: Härligt att allt gick bra, jag håller tummarna att allt fortsätter gå bra i processen. Kryddan71: Hoppas att det inte blir samma besked som för mig, håller alla mina tummar och tår, annars får vi stötta varandra så mycket det går.
    Åh vad jobbigt , men ge inte upp hoppet. Dessa ord har jag haft med mig på vägen:

Sluta aldrig drömma,
    Sluta aldrig be,
    Sluta aldrig hoppas,
    Under kan ju ske

Massa kramar till dig!!!!
    Mllu skrev 2010-03-27 10:59:02 följande:
    Jag har egentligen testdag på måndag, men smygtestade både igår och i morse. Trots att jag har haft småblödningar av gammalt blod ända sedan samma dag som insättningen av vår FET så visade båda testerna ett svagt streck. Vågar man hoppas tro?!? Känner inte av några graviditetssymtom. Smulan, skönt att spolningen gick bra. De har inte hittat något fel på mig heller (inte sambon heller), men det är bara att kämpa vidare. Hoppas att vi lyckas med lite hjälp på traven.Amander, vad tråkigt. Tänkre på dig. Men ring kliniken igen och fråga vad de menar nu när du har fått smälta det och chocken lagt sig lite mer. Håller tummarna!
    GRATTIS!!!! Ett plus är ett plus
    I väntan på FET
  • mulan

Min distansgyn har semester snart, vilket kolliderar med VUL inför vårt FET . Frågade honom hur vi gör då. Han hade på förslag att vi åker till sjukhuset i Värnamo och jag hade ett förslag att jag vänder mig till någon av distansläkarna i Jönköping. Han föreslog Carl-Johan Grankvist. Är det någon som haft honom??

I väntan på FET
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-03-27 11:49:06 följande:
    Tror Budde1 från RMC tråden har gått hos honom
    ok, Tack!
    I väntan på FET
  • mulan
    Finns ingen ledig signatur skrev 2010-03-27 17:15:30 följande:
    Såg att det var både bra och dåliga nyheter i tråden de senaste dagarna. Tråkigt att läsa när det inte fungerat, hoppas på er tur snart......Roligt att läsa om när det blir pluss på stickan, det ger hopp.Själv så fick jag två små tillbaka idag, så nu är det bara att vänta Lika jobbigt varje gång........
    Grattis till ruvningen!!!!!!! Håller tummarna!
    I väntan på FET
  • mulan

Ge inte upp om ni blöder. Visst sjunker hoppet, men jag har plussat trots kraftig blödning. Testa på TD ändå så håller vi tummarna.

I väntan på FET
  • mulan
    hästmamman skrev 2010-03-29 13:05:41 följande:
    Missfall igen. Nu tar vi en paus, lycka till alla.
    Åh nej . Fy vad orättvist och vad jobbigt. Ta hand om varandra. Kramar!!!!!!!!
    Fylgja skrev 2010-03-29 12:12:06 följande:
    Två dagar kvar till testdag. Tänk att tiden kan snigla fram så Har lovat mig själv att inte tjuvtesta, men det är så svårt. Analyserar hela tiden kroppen trots att jag försöker låta bli.  Det känns som att jag borde känna något mer om det nu är +,  men nää. Pytteömma bröst, lite dragningar i magen och lite mensvärksmol. Men allt det där beror väl förmdoligen på hormonbehandlingen. Tack och lov ska jag vara ledig på onsdag när det är dags.
    Håller tummarna stenhårt!!!
    I väntan på FET
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19