• mulan

Carlanderskatöserna del 19

ceropegia skrev 2010-04-21 20:51:35 följande:
    Grattis Mulan och Kryddan till ruvning!! Hoppas vi + allihopa! :)
    Tack så mycket
    .≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan
    Cånrad skrev 2010-04-21 21:02:15 följande:
    Hej alla försöker hålla lite koll på hur det går för alla men jag är väl utmobbad blir ju raderad från listan hela tiden. Räknas inte min bebis???
    Nä du ska absolut vara med!!
    .≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan

Alternativet är att starta en listtråd för då minskar risken kraftigt att nån faller bort

.≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan
    Happiness skrev 2010-04-22 12:23:44 följande:
    Eftersom jag är över 39 så kan jag dessvärre inte få 3-pack. Så det är nog 30.000 som gäller för mig. Det jag undrade egentligen var väl hur mycket måste man betala av dom 30.000 om dom inte ens kan ta ut några ägg?Är det någonannan som vet?
    Någon här i tråden borde väl kunna svara på frågan. Annars kan du ju alltid ringa eller maila CA
    .≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan

På distans FET har inte priset gått upp ännu, men skulle nog göra det 1 maj

.≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan
    ceropegia skrev 2010-04-22 16:43:17 följande:
    En fråga till er som lyckats nu på sistone... En lite "intim" sådan..*hoppas det är okej*När ni pluppat in era vagitorier... Har ni kännt någon skillnad på hur det kännts.."där inne"... Nu efter ca 1 vecka så tycker jag det känns helt igensvullet..typ svårare att få in dem... Får ju naturligtvis genast upp förhoppningarna om att det skulle kunna betyda graviditet.. Nån som kännt liknande?Sen undrar jag när man kan "tjuvtesta" med ett korrekt resultat.. Jag har naturligtvis fått ett testdatum..men är ju såå nyfiken.. Borde det inte gå iaf 1-2 dagar innan det datumet? *vill veta nuu helst..*
    Du kan testa före men bli inte för besviken om det är minus. Plusset kan komma senare. På baksidan av CB:s test kan du läsa om hur stor chansen är över ett korrekt testresultat
    .≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan
    AnnikaMa skrev 2010-04-22 22:26:10 följande:
    Hej,Ny på tråden.Happiness: Vi är på vår första ivf och de såg bara 3 ägg på båda ultraljuden under stimuleringen. Det var inte ens någon diskussion om att de inte skulle plocka ut dem. När vi väl kom till utplockningsdagen hade ett försvunnit och det var bara två kvar. De fick dock fram två fina ägg från dessa två varav ett blev befruktat och delade sig perfekt. Eftersom det var så få ägg bestämdes det direkt att det skulle bli insättning av dem två dagar senare och inte fem dagar. Det blev ju inga ägg kvar till frysen men vi fick ju ett perfekt embryo. Jag tycker att Carlanderska har en väldigt klok syn jämfört med många andra som jag hört talas om. Kvalitén är betydligt viktigare än kvantitet. Jag tror att så länge äggblåsorna är lagom stora så kommer de att plocka ut dem.Är nu på RD 6. Har haft andra komplikationer efter insättning som kan ha stört embryots delning så nu håller vi tummarna att det är en kämpe där inne.
    Välkommen till tråden och grattis till ruvningen . Håller tummarna!
    Tror inte heller att dom sätter tillbaka ägg som de själva inte tror på. Det skulle ju dessutom minska andelen graviditeter i deras statistik.

Och vår plussare här nedan ↓ ↓ ↓ är ett levande exempel på att man kan bli gravid trots få ägg
    Mirakelbarn skrev 2010-04-23 06:50:04 följande:
    GRATTIS HÄR OXÅ VÄNNEN!!!!!! Nu måste vi ha en massa gravidfikor sen när jag oxå plussar
    sydney skrev 2010-04-23 08:03:23 följande:
    Är det någon i tråden som har gått på Carlanderska med distansklinik på hemorten. Vad har ni i så fall betalat? Blir det billigare om man köper trepack också? Vi kommer antagligen bara besöka CA 2 ggr, för äggplock och återföring.
    Jag gör distansbehandling. I höstas betalade vi för ett färskförsök 17.000 till CA och 5.000 till didstansgyn.
    Vid frysförsök betalar vi 8.000 till CA och inget till distansgyn.
    Prishöjning på iaf FET kommer snart. Tror det skulle bli 9.000.
    Hur det är med färskförsök vet jag inte.
    Priset som du betalar till din distansgyn kan säkert skilja.
    .≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan

Inför FET gäller frikortet. Iaf hos min gyn

.≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan
    Mirakelbarn skrev 2010-04-24 07:21:59 följande:
    Jag är sååå lycklig och hostar ut massor av gravidbaciller till de som vill bli smittade jag håller mina tummar för att alla ska få plus snart, det är så oerhört jobbigt med all väntan o alla behandlingar! Kram till alla. Ge inte upp, jag lyckades ju nu o det tog 2 FET + 5 IVF/ICSI innan det blev något. Jag har dessutom en urkass äggreserv. 2011 blir det babyboom i tråden. Puss
    Tackar och tar emot dessa baciller . Du kan nog ändra din sidfot nu för du ÄR gravid

Kramar!!!
    .≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
  • mulan

Ska vi starta en listtråd tycker ni????? Jag tror det är bättre för då är det aldrig någon tvekan om vilken som är den senaste listan

Längtans Stina: Välkommen hit

.≈* RUVAR. TD 4/5 *≈.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19