• cotton

Carlanderskatöserna del 19

amorosa skrev 2010-11-12 14:15:55 följande:
    Underbart!!!

Jag är helt förundrad över att det kan synas så tidigt! Det trodde jag inte! Men vad härligt! Det förtjänar ni verkligen!
    Jag är också förvånad. Helt ärligt förväntade jag mig ett minus. Har inga symtom att tala om heller.

Jag är på motsvarande BIM -4 idag och tydligen kan en del få utslag så tidigt. Jag är tydligen ingen låghormonare med andra ord.
  • cotton
    calcaneus skrev 2010-11-12 14:16:09 följande:
    Grattis cotton! 
    Tusen tack! Men som sagt, det är TIDIGT, än kan allt hända. Och med det vi var  med om med Cornelius, kommer jag att värdesätta varje dag med denna bebis i magen.
  • cotton
    Lalie skrev 2010-11-12 14:29:21 följande:
    Oj, grattis, Cotton, vad underbart!
    Hur känns det, känner du något? (lite nyfiken, är ju på RD 6).
    Förlåt för taskigt minne, men med blastis eller två-dagars?

Jag kände ett nyp i livmodern sent på söndagskvällen. Nu efterhand kan jag härleda det till att det kanske var då bebisen fäste? Sedan har jag känt lite stick och liknande i magen från RD 3 typ och framåt. Jag har inte kunnat säga om det är tarmar eller livmoder, ligament eller annat, men de fanns där och då främst kvällstid. (skumt)

Idag kände jag nog liiite tyngre bröst och det var nog det som fick mig att testa. Men det är ganska lite symtom och jag förväntade mig inte ett plus om jag ska vara ärlig. Jag var helt inställd på ett minus.

Känner du något? Och nu säger jag det jag själv inte kunde fatta så sent som igår - men man bör ju inte jämföra symtom. De ser annorlunda från kvinna till kvinna, i synnerhet med tanke på hur sent eller tidigt de kommer.

När har du TD? Håller både tummar och tår för dig!!!!
  • cotton
    Lalie skrev 2010-11-12 15:59:09 följande:
    Det var en tvådagars. Vissa stunder under dagen känner jag ingentin, och vissa känner jag svag mensvärk. Jag är bara glad för det, för förra gången (då vi misslyckades) kändes det INGENTING och jag visste väldigt tidigt att vi hade misslyckats. Den här gången finns ett visst, litet hopp. Jag har inte ens vågat kolla på lappen vilken dag jag har TD! Konstigt, jag vet, men jag blir så nojjig då. Nån gång efter nästa helg, kanske.

Vi fick brev från CA idag att ingen av våra tre övriga befruktade ägg hade frysts, så detta är verkligen vårt sista försök.

Ni som brukar ta Progesteron-vaggisar: brukar ni också bli svettiga, törstiga och galet sugna på salt mat? Jag gissar att det hör till biverklingarna, men eftersom det inte finns någon bipacksedel till dem vet man ju inte. I och för sig... kanske inte att det skulle stå "Starkt sug efter salt, flottigt kött såsom stekt bacon kan uppstå" Skrattande 
    He he he, det borde helt klart stå i någon bipacksedel om det är så... eller så är det tidiga gravidcravings du har! Lalie, jag håller tummar och tår för er! Det är ju SJÄLVKLART att ni ska ha ett plus nu, speciellt om detta är ert sista försök!
  • cotton
    42an skrev 2010-11-12 16:58:06 följande:
    Grattis cotton!!!!!!!!!!!! Jag fick + på dag 8 med båda mina barn, så visst kan du betrakta dig som gravidGravidHjärtaBaby. Fantastiska nyheter!

Skönt att det finns fler testgalningar här. Det är ju rena "testmissbruket" i stugornaFlört.

Själv känner jag just inget, lite molande ibland så vi får se. Känner mig inte särskilt hoppfull. Ger mig nog på testet imorgonbitti.
    Jag tror minsann på dig! Och det känns som att du haft fina symtom (och jag har heller inte kännt särskilt mycket, så vi nog två om symtombrist) och jag hoppas på lycka i tråden här när du får möjlighet!

Go helg alla! Nu ska jag hem och lära mig att ta en dag  i sänder. KRAM!
  • cotton

Tack alla! Tog ett tredje test när jag kom hem som också visade på plus. Så nu tror jag på det, jag är gravid! Jag är så lycklig. Men jag håller mig på jorden ändå och tar nu en dag i taget.

• cotton
    calcaneus skrev 2010-11-12 20:08:15 följande:
    Men nu får du väl ge dig! Inga fler test förrän på tesdagen nu, någon måtta får det vara
    JAVET skäms på mig. Men nu känner jag mig ganska övertygad. Tar nog ett digitalt på BIM (tisdag) och så på TD som är på söndag! Då är jag i vecka 4+5... sen TD tycker jag. Men skit samma, jag har plussat for Guds skull
  • cotton

Tack tjejer! Ja, det är nog inte konstigt att man är testgalning i början. Speciellt när det första testet igår var så SJUKT svagt. Men imorse var testet starkt nog att fångas på bild och ja, jag får helt enkelt acceptera faktum, att jag är gravid!

Och testgalningar är vi nog alla här. Konstigt vore nästan annars, när man längtat och kämpat så hårt och länge för det där extrastrecket/plusset. Jag blir lika glad och lugn i de djupaste vråna i själen när jag ser bekräftelse på att jag just nu i alla fall, i denna skrivande stund, väntar barn och att jag förhoppningsvis blir mamma igen, denna gång i juli, Carl blir pappa och Cornelius blir storebror.  Pimma och du har så rätt, efter att ha fått se en miljon minus, kanske vi förtjänar att få se några hundra plus

34an, har du testat än? Vågade du eller väntar du ytterligare en dag? Det där första testet är ju ren ångest alltså...

• cotton

34an, jag är så ledsen för det! Fy, vi hade ju bara tänkt ha plus i denna tråd från och med nu! Tycker inte denna tråd har följt CAs vanlig framgångsprocent. Men det måste ju innebära att rent statistiskt sett, borde denna tråd bli nedlusad av plus i vinter. Jag kan inte tänka mig något annat.

Vädur, mig ringde de strax före lunch. (en måndag i början av juni och då har de ofta fullt upp med tanke på den stundande sommarledigheten) Jag vill inte riva uppo något och jag har all respekt för att du känner din kropp, men du har ine tagit ett test till? Man KAN blöda i tidig graviditet och jag hade blödningar lite då och då med Cornelius.

• cotton
    majsanna skrev 2010-11-14 21:32:54 följande:
    34an: Vad tråkigt med minus.

Jag ska göra allt jag kan för att vi ska få ett plusregn...
    Ska på VUL hos hemortläkaren i morgon och hoppas att det har vuxit till många äggblåsor.

Hoppas ni alla haft en bra helg.
    Håller tummarna! Uppdatera!

Kram och god natt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19