• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Å Vädur, vad glad jag blir att höra att ni äntligen talar samma språk och att Torbjörn tagit sig tid att prata med er båda!

Ta nu denna tid ni har framför er och njut av varandra och er lilla grabb och så ska du se att du storplussar tidigt i höst!

• cotton

Lito, även Henry höll på att hatcha när vi skulle göra FET och voila, nu är han i magen och sparkar järnet och jag går in i v 30 om några dagar

mmia, grattis till sprutstart! Det är en bra tid att börja i maj tycker jag. Det gjorde vi på CA. Om allt går vägen nu får ni en liten februaribebis

Vädur, hur är det? När kör ni igen? Är det en gång före sommaren eller kör ni först i höst?

• cotton
    Vädur 78 skrev 2011-05-04 09:26:16 följande:
    Det är väl ganska bra. Man förstår ju att man ska vara oerhört glad att vi lyckats få ett mirakel På sätt och vis är det ganska skönt att äntligen få veta varför vi haft svårt att få barn. Jag känner mig väldigt positiv inför nästa behandling och hoppas det kommer gå fint med 225ie och akupunktur
    Vi kommer köra nästa behandling runt mitten av augusti eller slutet, beroende på när mensen kommer. Jag känner att kroppen behöver vila lite och jag behöver samla kraft. Torbjörn tyckte ju med vi skulle vänta nu. Sen ska jag ju få akupunktur ett tag innan med så hinner ju inte i alla fall Sist när vi lyckades började jag på akupunktur i juni och började sen behandling 24 aug och det blir väl något liknande denna gång.... ska bara ringa och kolla med akupunkturen så hon inte ska åka till Kina eller nåt över sommaren
    Ska även ringa CA om jag kan slippa det första vulet nu på sprutdag 6 så gjorde vi ju sist med 225ie, jag vet ju att jag svarar bra på den dosen och samtidigt kanske man kan få ner priset hos distansgyn..... tycker de kan vara lite schysta för alla pengar vi har slängt i sjön nu i vår Annars ska jag höra med CA om inte de kan göra ett vul där istället, tycker de kan kompensera oss lite för de ändrade så i behandlingen  
    Jag tycker att ni resonerar klokt och har man väl bestämt sig för att starta under augusti månad, blir väntan inte så tung och lång. Jag tycker också att ni mycket väl kan åka in på VUL på CA runt dag 6 (om ni ens måste det, vi gjorde inte det när vi sprutade utan gjorde VUL dag 9 och sedan hade vi ÄP två dagar senare). Eftersom det faktiskt varit CA som kört sitt eget race mot era egna rekommendationer, tycker jag mycket väl att ni ska ställa krav på dem denna gång och få det "lilla extra". Jag tror också att det kommer att gå bra för er denna gång. NI hinner vila er, ni kör på en dos även du tror på och med det extra hoppet och den extra dosen gonalF, känns det som att det blir en del fina ägg
  • cotton

Vädur, låter onekligen som ett VUL dag 6 är onödigt för er. Som du säger, det är väl osannolikt att de höjer dosen ändå och för de flesta brukar VUL dag 9 räcka gott.

Mom70, jag förstår att du "gett upp" i tanken och hjärtat kanske, men det är först när du får ett minus på gravtestet som du ska börja planera eventuella nästa försök. Jag förstår att det känns lockande att byta klinik av praktiska skäl och kanske också för att testa någon annan. En fördel att gå kvar är ju att CA känner er och era behov och kan skräddarsy behandlingen åt er som kanske ingen annan kan just nu. Jag vet inte, kanske att det inte alls är så...  Annars kanske ni kan prova på någon klinik i Uppsala eller Stockholm?

Vädur, jag mår jättebra. Har en aktiv liten kille i magen och har fått se honom på 3D ultraljud härom veckan. Det var magiskt. Nu väntar jag bara och räknar ner dagar och veckor och tiden hade inte kunnat gå långsammare...

• cotton

Grattis vinterland! Jag förstår din reserverade lycka, men kom ihåg, du väntar en bebis, inte missfall! Grattis!

Blir det trådens första 2012 bebis då måntro?

• cotton
    majsanna skrev 2011-05-16 08:10:22 följande:
    Snart dags att åka till förlossningen. Herregud, det skulle ju inte ske förän om tidigast 15 veckor. Allt är upp och ner här i världen.
    Det är så fruktansvärt orättvist! Mina tankar är hos dig idag och mitt hjärta blöder över det ni tvingas gå igenom.

Alla kramar!
  • cotton
    Längtans Stina skrev 2011-05-16 15:57:50 följande:

Hej!

I torsdags föddes lillasyster Hedvig! Allt gick bara bra och nu har vi två fina IVF-flickor från Calanderska här hemma.

Hoppas att ni alla här i tråden får era önskningar uppfyllda och att ni en efter en kan lägga till er på listtråden i stället under rubriken Fått bäbis:

Så här 4 dagar efter förlossningen och mitt i 2-barnskaoset känns en tredje graviditet helt osannolik men med två frysisar kvar på Calanderska så vet man aldrig...

Ha en skön sommar allihopa!

Grattis till ert lilla mirakel! Vilket vackert namn lillasyster har fått!
  • cotton
    majsanna skrev 2011-05-17 14:12:41 följande:
    Nu är vi hemma igen från förlossning. Klockan 00.20 i natt kom en liten pojke som var 19 cm lång och vägde 150 gram. Så ofantligt overkligt hela den här processen varit.

Tack för er tankar. Det betyder jättemycket för mig och min man. 
    Jag är så ledsen Majsanna för att ni inte fick behålla er son. Jag förstår de känslor av overklighet kontra orättvisa som ni upplever nu och jag förstår att det är fruktansvärt.

Alla mina tänkar är hos er. Många varma kramar.
  • cotton
    majsanna skrev 2011-05-17 14:18:54 följande:
    Tack och tack för dina kommentarer på bloggen.
    Men självklart! Tyvärr kan jag sätta mig väl in i det ni går igenom och förstår hur otroligt tungt det är.  Jag kan enkelt säga att det är det mörkaste jag tvingats igenom i hela mitt liv.

Och jag ska inte börja prata om den dag du står "på andra sidan" sorgen, för sorgen i sig bär man nog med sig hela livet på ett eller annat sätt, men det kommer att komma en dag då det känns lite ljusare. Men brådska dit i din egen takt och hämta mycket stöd från varandra, vänner och sjukvård.

Kram!
  • cotton
    Lito skrev 2011-05-20 10:00:38 följande:
    Love is everything: Lycka till på onsdag. Jag började ta progynon innan ET. En på morgonen och två tabletter på kvällen. När jag fick plus ringde jag och frågade hur länge jag skulle fortsätta med tabletterna och de sa att jag skulle fortsätta med samma dos fram till första vul, och där skulle jag få info om hur länge till jag skulle fortsätta sedan.

mmia: Lycka till på söndag!

Ego: I dag går jag in i vecka 6 Glad  Helt underbart! Försöker njuta men är ff nervös efter missfallet. Rädd att det inte ska gå vägen denna gången heller. Önska det var v 12-13 nu, även fast jag försöker njuta av nuet är det svårt. När startade era symtom? Tycker mina lyser med sin frånvaro. Lite lätt illamående på fm och lite molverk ibland som kommer och går men det är allt.

Kram!
    Lito, mina symtom kom aldrig igång riktigt. Tröttheten fanns ju där, men ömheten i brösten kom och gick och jag var lite svagt illamående några få gånger. Molvärken var inte heller återkommande eller speciellt märkbar. Jag var helt övertygad om att jag inte var gravid inför första VULet. Men nu sparkar Henry rejält upp mot mina revben och håller mig vaken om nätterna, så visst fanns det någon där
  • cotton
    Lito skrev 2011-05-20 10:40:55 följande:
    cotton: Precis så känner jag också, att symtomen inte riktigt kommer igång. Trodde jag skulle känna mer, för just nu så känner jag mig inte gravid och med mf i bagaget så blir jag lite extra nervös. Men va skönt att läsa att det inte bara jag som har kännt så här. Vilken vecka är du i nu? Hur mår du annars?
    Jag förstår verkligen din oro. När har du VUL? Blir skönt när du får bekräftat  att det är en plutt där inne i magen.

Jag är i v 31 och mår väldigt bra. Henry sparkar på rejält nu, han har blivit mycket starkare. Känns lite som att man närmar sig upploppet nu.
  • cotton
    Toppenloppan skrev 2011-05-24 15:22:20 följande:

Efter all min sjukdom (fortfarande sjukskriven på stränga order från Öronläkaren!) så var det RUL idag. Sesam är en liten FLICKA och allt såg bra ut! Hon envisades med att gömma asniktet bak händerna men liiite ser man ju
    Men å, grattis till er lilla tös!!!
  • cotton
    majsanna skrev 2011-05-25 09:33:27 följande:
    Har inte orkat hålla mig helt uppdaterad vad som hänt i tråden den sista tiden, men kramar till er alla.

Idag finns Dutts dödsannons införd i vår lokaltidining. Det blev så konkret på något sätt när man såg den där. Den finns även här: www.familjesidan.se/PDF/542279.pdf

På tisdag kommer vi ha begravning för vår skatt. Det kommer nog bli en otroligt tung dag. 
    Majsanna, jag är verkilgen otroligt ledsen för det ni går igenom. Tror ingen här har några som helst förväntningar på att du ska hålla dig uppdaterad i någon tråd heller! Tänk på er själva och er son!

Begravningen var väldigt tung, jag tror jag grät alla tårar jag hade kvar under Cornelius begravning. Vad kan man skriva som tröst... det blir bättre, solen kommer att nå er igen, men det tar tid och det är okej att det tar tid. Stressa inte fram något utan ta allt i er egen takt.

Många kramar!
  • cotton
    majsanna skrev 2011-05-27 16:18:49 följande:
    Vet någon av er inom vilken tid man måste använda sina tre försök man köpt? Vi köpte paketet i mitten av november förra året och har ju nu utnyttjat två försök. Tyvärr måste vi ju använda vårt tredje... Hade ju med glädje låter det "frysa inne".
    Tror det är 18 månader, så ni har ju tid. Har ni något i frysen?
  • cotton
    majsanna skrev 2011-05-31 15:52:40 följande:
    Nu är vi hemkomna från begravningen. Jag känner mig helt tom. Kistan var så förfärligt liten...

Kommer skriva ett blogginlägg framåt kvällen om ceremonin med bilder på kistan bland annat. 
    Majsanna, mina tankar är hos er! Många kramar.
  • cotton

Visst kan man plussa två gånger i rad!! Skönt med så många levande exempel Geattis än en gång !

Tänker på er andra kämpande! Kramar

• cotton

Vädur, loggade in och läste i tråden första gången på riktigt länge... Många tummat håller jag för er och detta ET!

Ser att det är många ruvare i tråden... Underbart, nu ska här plussas!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19