• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Vädur jag förstår din besvikelse! Fan, rent ut sagt!

Men som många andra säger, räcker det ju med ETT guldägg. Och det kan mycket väl vara det som finns kvar.

Lycka till på ET idag vännen! Håller tummar och tår!

• cotton
    Love is everything skrev 2011-02-21 11:37:56 följande:
    Hej på er!
    Jag sticker in med ett inlägg då och då... Nu är jag inne på andra veckan med p-piller inför IVF-starten. Det börjar minsann närma sig!! Drömmer
    Har en fråga: Nån annan som testat lågdosstimulering innan IVF? Vad har ni haft för dos då jämfört med IVF´en? Och vad har det blivit för resultat de båda olika behandlingarna? Hoppas ni förstår vad jag menar!

Vädur78: Jag oroar mig hela tiden för att det "bara" ska bli 1 ägg som blir befruktat. Vi betalar själva från första början, så då vill man ju inte "chansa" med för låg dos. Jag vet att det räcker med 1 ägg, men ändå vill man ha fler ifall det inte tar sig! Håller tummarna för dig att det verkligen är ett guldägg du får! Glad

Kram till er alla!
    Lycka till er er nu!

En undran bara, vad menar du med att ni betalar själva från första början..? Får ni betala per insats eller hur menar du? Har ni köpt trepack eller ett försök?
  • cotton
    Love is everything skrev 2011-02-21 13:57:02 följande:
    Vi betalar själva direkt pga en nedre åldersgräns i vårt landsting. Alltså, vi får inga 2 eller 3 försök... Vi ska börja med ett försök och kanske blir det ett 3-pack efter det, om det inte vill sig väl!
    Okej, tror iofs att de flesta av oss i tråden betalar för försöken själva. Vi köpte 3pack för 60,000 kr exempelvis (hoppade den landstingsfinansierade hjälpen på Sahlgrenska direkt).
  • cotton

Vädur, fy faaaan - faktiskt. Jag förstår din sorg, frustration och ilska. Jag hade nog pratat med Torbjörn och Göran och sagt att det här försöket vill du inte ens ha räknat som ett halvt försök... Du har ju varit skeptisk och ifrågasatt.

Sedan lär även CA sig på "oss" och varje fall är ju unikt.

När kan ni köra igen?

• cotton

Men Vädur, måste du vänta hela vägen till maj månad? Det räcker väl mensen du får i mars och så kör ni om? NI kanske vill vänta iofs, men annars tycker jag att vi i IVF-svängen väntat tillräckligt faktiskt...

• cotton
    Vädur 78 skrev 2011-02-21 15:29:18 följande:
    Det handlar mer om att när jag körde behandlingar för tätt i Linköping så fick jag sånna smärtor i ryggen det var i och för sig med långa metoden men satt i när jag gjorde första behandlingen på CA med korta.
    Nu har det gått bra med ryggen men är rädd för att det kommer om jag kör för tätt därav väntan....... och tycker inte det har varit så jobbigt att vänta min lille fis är ju inte ens 10 månader än.
    Körde igång tidigt med syskon försök för att kunna ta det lite lugnare och inte känna stress
    Men då så, i så fall ska du lyssna på din kropp. Meningen är ju inte at du ska bli helt utkörd redan nu. Och Milo som 10 månaders... antar att du har fullt upp nu
  • cotton
    amorosa skrev 2011-02-23 08:44:44 följande:
    Haha! Tack kära du! Det kan behövas! Hoppas det fanns någon som tog emot beställningen också!

dallas: Härligt att ni kommer igång med sprutorna snart! Din man skulle resa iväg med jobbet, var det så? Häftigt att de kan lösa det så här istället!
    Ja, såna historier har man ju hört... Men vi vill ju ha optimala förhållanden , så vi inväntar väl mens antar jag. Får höra vad Torbjörn säger nästa fredag.

Det är så trist bara att det kan ta typ upp till 70 dagar innan mensen kommer. Seg väntan... Har vi sån tur att mensen kommer någorlunda tidigt, så ska vi nog köpa en Triss... Det är ju miljonregn över Helsingborg, så det kan ju vara läge med en vinst till!
    Amorosa, sänder dig mängder med kramar. Livet är orättvist!

Vad bra att ni får träffa Torbjörn på fredag i nästa vecka och det är alltid en trygghet att träffa någon man känner.

Kan du inte äta mens- och därefter ägglossningsstimuli då så att du slipper vänta på mensen i 70 dagar? Det låter orimligt lång tid att eventueltl vänta två månader på en mens...

Efter att jag födde Cornelius, fick jag mens efter 5 veckor. Jag tror absolut inte att det måste ta lång tid...
  • cotton
    sydney skrev 2011-03-01 09:21:07 följande:
    Majsanna: grattis! Kul att få se den lille och hjärtat slå! Bra att de har koll på dig nu så håller vi tummarna att allt ska gå bra! Lito: nu håller jag tummarna för dina 4 befruktade ägg! Att det blir ett finfint till dig imorgon och ett par till frysen också! Amorosa: det får man tänka på till nästa återföring, att skratta efteråt!! Jag var på VUL idag, dag 13 och det såg inte sådär bra ut. Var kanske inte väntat heller. Det som läkaren inte gillade var att slemhinnan bara var 5 mm (måste vara minst 8 mm för att det ska bli FET), sedan var den största blåsan 13-14 mm... det var väl helt ok. Jag räknar ju inte med ÄL förrän dag 18 typ, om jag har 32 dagar cykel. Nytt VUL på fredag och då blir det att avbryta om inte slemhinnan växt till sig. Hade ju samma problem i höstas när jag skulle göra FET i naturlig cykel. Någon som vet hur slemhinnan växer?

Gud vad FL strular... hoppas citatet kommer med nu, ser konstigt ut ovan... men jag citerar Sydney... Jag kan heller inte slemhinnor, men i mitt fall växte min slemhinna på ganska fort när det närmade sig ÄL... Förhoppningsvis blir det samma för dig Har du fått utslag på ÄL test än?
  • cotton
    sydney skrev 2011-03-08 10:09:51 följande:
    Nu blir jag arg och förvirrad. Sköterskan ringde från distansgyn och hade fått nåt papper faxat från CA att det stod att jag skulle fortsätta med LH stickor?? Va fan,,,,,, ska det inte hinnas med FET nu eller, vad menar de med detta? Är det inte så att efter omslag så sker FET 3 dagar efter (om man har 2 dagars som jag har)? och läkaren tyckte allt såg bra ut, äggblåsa på 21-22 mm och slemhinnan var 10 mm och såg ut precis som det ska vid ÄL.
    Hon skulle försöka få tag på dem och återkomma.
    Skulle precis gratulera dig och så läser jag detta... verkar som att CA kanske faxat fel... känns osannolikt att det ska vara så. Ring CA själv om du känner sig osäker... det hade jag gjort *morr*

Håller tummarna för FET på fredag!
  • cotton

Å hurra Lito! Vad underbart! Välkommen till vår gravidtråd när det känns verkligt att du väntar bebis

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19