• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Jag tror du har minst 8 guldägg denna gång med andra ord Spännande!!!

• cotton
    Vädur 78 skrev 2011-02-11 13:40:40 följande:
    Hoppas du har rätt är livrädd för att vi inte ska komma till ET
    Jag hade 10 ägg när vi var inne på ÄP i maj och det var tydligen ett perfekt resutlat. 9 befruktades och av dem var 8 jätteefina dag två och tre. Sedan blev det tre blastisar dag fem, men vi hade tydligen fler, men CA har ju höga krav på blastisarna... 

Oroa dig inte Vädur, du har ett jättebra antal!
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2011-02-11 13:48:17 följande:
    Men vi har ju haft så dålig befruktningsprocent och tänk om inte befruktningen blir bättre nu. Vi har ju fått ut 12, 14, 22 och 22 innan och den gången vi fick ut 12 kom vi inte ens till ET
    Men tror du inte det kan bero på att du fick ut så många snabbproducerade ägg? Att kvaliteten liksom blev "sämre"?

Nu kommer du ju ha sprutat ett tag och jag tror det här är hur bra som helst
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2011-02-11 14:12:02 följande:
    De tre första behandlingarna var långa metoden i Linköping då sprutade jag 12 dagar alla gånger, allt med dålig kvalité.
    Sist var det korta metoden på CA och då sprutade jag bara 8 dagar, då blev det 2 guldägg
    Men 8 dagar är väl egentligen lite för snabbt tror jag. Nu blir det minst 10 dagar. Men de skrev ju ut så mycket Menopur till mig idag så jag undrar hur länge jag ska fortsätta......fick ju ut lika mycket till nu

Jösses... Ja, du kanske får spruta ett tag till. Vi får hoppas att det blir bra denna gång.
  • cotton

Sydney, massor med kramar på dig! Jag är så ledsen för din skull! Jag tycker verkligen att du ska få tid att prata med en läkare om det som skett och vad bästa nästa steg vore.

Vi körde igång snabbt vi med, vi kände att vi ville och orkade det. Så orkar du, tycker jag inte att du ska tveka.

• cotton
    Vädur 78 skrev 2011-02-14 10:39:13 följande:
    hemma från vul. 6 blåsor på ena sidan och den andra sidan står fortfarande still. Väntar på besked från CA
    3 st var 16 el över och de andra 3 på 14 så kan tänka mig att det kanske blir en spruta till och ÄP på torsda...... nu ringde de.... ÄP på fredag 
    Å vad spännande! Det blir en vecka som går snabbt det här!

Cupcake4, välkommen! CA är otroligt duktiga och professionella. Du kan känna dig trygg där!
  • cotton

Jag gillar också Torbjörn. Han är väldigt pedagogisk, lugn och saklig. Jag hoppas att du får ett bra samtal Sydney! Vad skönt att ni fick tid såpass snabbt ändå

• cotton

Hoppas att det går bra imorgon Vädur! Vad fort tiden gått ändå (blickandes bakåt)

• cotton

Lycka till idag Vädur! Nu jädrar ska här plockas guldägg

Sydney, vad skönt med ett så bra samtal med Torbjörn och vad härligt att ni får köra igång direkt! Väntan är nästan det jobbigaste i processen.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19