• cotton

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2010-11-11 16:50:42 följande:
    Ja du jag vet precis hur det var förra veckan....hemskt Men som tur är vet man ju ganska snabbt resultatet med en blastocyst.
    Att vänta till januari känns bra, ska försöka gå ner några grav kg så länge
    Ja, det är så skönt att få diskutera med er här då ni verkligen FÖRSTÅR! Andra kan ju säga, "men det är ju bara en vecka..."  Men de förstår inte att den veckan innehåller cirka 10,000 minuter och typ över en halv miljon sekunder där det enda man tänker på är sin ruvning.

Vad skönt att du har ett "mål" att jobba mot i januari. Kan ju ta bort lite fokus från den tid som släpar sig så långt framåt när man är "mellan behandlingar". Hm, 7 januari, ja, det känns ju "lagom" långt bort.
  • cotton
    Vädur 78 skrev 2010-11-11 16:50:42 följande:
    Ja du jag vet precis hur det var förra veckan....hemskt Men som tur är vet man ju ganska snabbt resultatet med en blastocyst.
    Att vänta till januari känns bra, ska försöka gå ner några grav kg så länge
    Hann du någonsin testa eller fick du din mens "för snabbt"? Jag är på RD 4 och har BIM på tisdag. Tänkte testa på söndag/måndag men funderar ju på om jag kanske kan fusk-testa redan. (hade idiotförklarat någon annan som ställt denna fråga i en annan tråd för bara några dagar sedan...)
  • cotton

3an, när har du TD? Vilken RD är du på? Oroa dig inte över ditt minus, även om jag förstår at det gjorde dig låg. Jag skulle bli ledsen även av ett negativt test på själva FET dagen... det är minuset man inte vill se helt enkelt. Även om man rent logiskt förstår att det är för tidigt... men dina symtom låter väldigt hoppfulla. Så sluta inte att hoppas.

Vädur och Kryddan, jag tycker att akupunktur låter väldigt spännande faktiskt! Är bara rädd för att det ska riskera att "förstöra" något i min kropp.

• cotton

34an, tänkte på att vi faktiskt bara är en dag ifrån varandra. Du hade ju FET på onsdag med tvådagars, motsvarande att ha det på lördag med ett femdagars som mitt... Med andra ord, ditt minus är inte alls rättvist någonstans så deppa inte! Först från lördag / söndag kan du börja bli liite oroliga över om du får ett minus.

• cotton
    majsanna skrev 2010-11-12 09:32:36 följande:
    Sitter här och försöker planera vår göteborgsresa fast vi knappt vet vilken dag det blir Hur dags på dagen brukar äggplocket vara? På Rmc i Linköping som vi gått förut skulle man ju vara på plats väldigt tidigt. Funderar på om vi kan åka ner samma dag som äp eller om vi måste ha hotell natten före.

När får man vet ifall det blir tvådagarsodling eller femdagarsodling?

Ursäkta alla mina frågor...

Hoppas ni alla får en bra dag.
    Man brukar plocka äggen ganska tidigt på morgonen (jag minns att min tid var 8,45 men vissa var där lite tidigare). Sedan brukar ET vara tidig eftermiddag, precis efter lunch. Spännande!!!

Vet ni tjejer, idag testade jag. Dumt och onödigt och jag var beredd på ett fett minus. Jag testade med billiga stickor och döm därför av min förvåning när jag kunde ana ett svaaagt svaaaaaaagt streck! Jag blev chockad! Jag tog ett test till men doppade det i vatten för at se om det är så att gravidlinjen bara "lyste" igenom men där blev teststrecket jättebra men gravidstrecket syntes inte alls... så jag har börjat hoppas lite lite!

Sedan vet jag att man kan få plus och "missfall" någon dag senare i samband med mensen då 50% av alla missfall sker i samband med första mensen. Men just nu kanske jag är gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och jag vågar känna mig liiite tryggare än sist, för denna gång har jag världens bästa skyddsängel till min lilla räka. Cornelius vakar över oss... *kärlek*
  • cotton
    amorosa skrev 2010-11-12 10:16:43 följande:
    cotton: åh, vad härligt! Hoppas verkligen räkan stannar kvar! Håller tummarna! Viskar ett litet grattis!

majsanna: jag kan inte säga nåt om tid för ÄP, men jag har också funderat på det där. Därför letade jag lite hotell i närheten av CA häromdagen och hittade det här: www.hotelnice.se/. Verkar hyfsat bra och absolut bra priser. Även frukost ingår i priset. Och så ligger det bara en liten bit från CA, med promenadavstånd. Blir det så att vi övernattar innan ÄP, så blir det definitivt där.
    Jag viskar ett försiktigt tack tillbaka! Jag ska ett nytt test på söndag och så får vi se då. Jag tar inte ut något i förskott. Det var så svagt att min mobilkamera inte fångade det. Då förstår ni hur svagt...

Det BB har jag hört talas om och det är väldigt bra. Rak nerförsbacke till CA också.
  • cotton

Kan tillägga att det är RD 5 med vår blastis, motsvarnade typ RD8 med tvådagars. Så jag är galen som testar så tidigt och funderar på att lägga in mig själv på nästa psykmottagning...

• cotton
    Fylgja skrev 2010-11-12 11:03:01 följande:
    Äh, fullständigt normalt om du frågar mig Cool Och jag håller också tummarna för att lilla räkan bestämmer sig för att det är läge att stanna! Grattis!

Majsanna: ÄP brukar som sagt vara tidigt på morgonen. Vi skulle först vara där vid 7.30 men blev framflyttade eftersom det blev totalfrys (vet inte varför det spelade roll men vi var bara glada för det).

När det gäller 2 eller 5 dagars så tror jag att du får ett förhandstips när de ser dels hur många ägg de fått ut och hur spermaprovet är och sedan beroende på befruktningen gått. Vi fick veta på studs att eftersom min mans prov för ovanlighetens skull var riktigt ok och vi fått ut många ägg så skulle de försöka sig på långtidsodling om bara befruktningen gick som den skulle.
    vi fick också reda på resultatet av både antalet ägg som att spermatestet såg bra ut. Men sedan fick vi inte reda på hur många som befruktats osv förrän vid ET. Men som Kryddan skriver, får du ut många ägg och spermaprovet ser fint ut, brukar de vilja prova på långtidsodling. Men man måste vara beredd på att bli inringd för tidigare ET om det inte skulle se lika bra ut efter två eller tre dagar.
  • cotton

Nu har jag testat igen. Köpte ett clearblue plus test på lunchen och höll mig från klockan sju till kl ett. Fick ett plus!!! Ett svagt sådant men ändock ett plus. Så till dess motsatsen bevisas tänker jag faktiskt betrakta mig själv som GRAVID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19