majsanna skrev 2010-11-12 09:32:36 följande:
Sitter här och försöker planera vår göteborgsresa fast vi knappt vet vilken dag det blir
Hur dags på dagen brukar äggplocket vara? På Rmc i Linköping som vi gått förut skulle man ju vara på plats väldigt tidigt. Funderar på om vi kan åka ner samma dag som äp eller om vi måste ha hotell natten före.
När får man vet ifall det blir tvådagarsodling eller femdagarsodling?
Ursäkta alla mina frågor...
Hoppas ni alla får en bra dag.
Man brukar plocka äggen ganska tidigt på morgonen (jag minns att min tid var 8,45 men vissa var där lite tidigare). Sedan brukar ET vara tidig eftermiddag, precis efter lunch. Spännande!!!
Vet ni tjejer, idag testade jag. Dumt och onödigt och jag var beredd på ett fett minus. Jag testade med billiga stickor och döm därför av min förvåning när jag kunde ana ett svaaagt svaaaaaaagt streck! Jag blev chockad! Jag tog ett test till men doppade det i vatten för at se om det är så att gravidlinjen bara "lyste" igenom men där blev teststrecket jättebra men gravidstrecket syntes inte alls... så jag har börjat hoppas lite lite!
Sedan vet jag att man kan få plus och "missfall" någon dag senare i samband med mensen då 50% av alla missfall sker i samband med första mensen. Men just nu kanske jag är gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och jag vågar känna mig liiite tryggare än sist, för denna gång har jag världens bästa skyddsängel till min lilla räka. Cornelius vakar över oss...
*kärlek*