-
Så skönt!!Skrippo skrev 2010-12-05 13:58:20 följande:Cd 20 idag och utslag på ÄL test!
-
Hörni, får man fråga en korkad sak - jag är usel på att räkna ut det här med grav.veckor.. Om det nu faktiskt är ett plus (tror fortfarande inte riktigt på det!) vad skulle jag vara i för vecka då? Det var ju en blasto vi fick tillbaka i måndags. När jag försöker tänka själv får jag det till vecka 3, kan det stämma?
-
Tack! Det här var FET nr 5, ostimulerat (eller halvstimulerat - fick pergotime)Skrippo skrev 2010-12-05 15:50:09 följande:Grattis till plusset!!!
Har du gjort ET eller FET? Stimulerad eller ostimulerad??
KramAh, då tänker jag någorlunda rätt. Och jo, jag vågar nog vara lite glad nu - var ute och gick med mina snurriga tankar i snöyran och kom fram till att oavsett vad som händer så är jag gravid just nu - och tänker våga vara lycklig över det!cotton skrev 2010-12-05 17:05:23 följande:Hej tjejer! Läst igenom helgens inlägg snabbt och ser att det är idel goda besked med utslag på gravtest och ÄLtest! Ocn ni tidigare ruvare, ge inte upp... ruvartiden är hemsk och man letar och letar symtom, men de är lite luriga. Mina gravsymtom kom mer någon vecka efter BIM datumet.
Kryddan, du får blastisen typ v 2+5, så om det är RD 6 för dig, är du i vecka 3+3-4 typ :.-) Och du, två test kan inte visa fel, så jag tycker du ska våga vara liiite glad i alla fall!!! -
Å nej! Så tråkigt! Kramar och tröst åt ditt håll - det var ju inte julklappen du önskatmajsanna skrev 2010-12-05 17:50:06 följande:Min resa som ruvare är troligtvis över. Blod, blod och åter blod. Faan, redan på dag 10...
-
Ja det är första gången. Femte gången gillt eller hur var det nu . Trodde aldrig jag skulle få se det där plusset.sydney skrev 2010-12-05 19:26:29 följande:Kryddan., klart du ska vara glad nu och tänka att du är gravid! Är det första gången ni plussat efter IVF/FET?
jag håller alla tummar jag har. -
Grattis! Håller tummar och tår och kluvna hårtoppar (de är många så det måste funka extra bra)Skrippo skrev 2010-12-06 11:33:36 följande:FET bokat till lördag 12.30!!!!
Spännande!
Kram på er -
Skönt att det såg bra ut - förutom cystan då! Men bra att de kan plocka bort den vid ÄP. Jag plockade bort en cysta på äggstocken för en del år sedan, men den hade haft tid på sig att växa till sig så det blev en större OP. Men det är fantastiskt hur kroppen funkar - för de fick skala bort det mesta av äggstocken men nu är den hel och fin igen!akita06 skrev 2010-12-06 16:10:56 följande:Nyss hemkommen från ett första vul hos Susanna och man hittade en cysta på vänster sida-inte undra på att det känns mera denna gången. Ingen fara på taket dock för den tar dem hål på vid äp. Har svarat bra på menopuren hittills, ca 10-14 äggblåsor som växte, så nu håller jag tummarna för att det ibland dem finns ett toppenägg som blir ett toppenembryo.
Idag var Susanna mkt bätrte tyckte jag, hon tog sig tid och gav mig även lite hopp, även om det skulle skita sig denna gången oxå så verkar det som att det kanske finns andra alternativ. Vad vet jag inte men ändå skönt att höra. Nu har vi iof bestämt oss för att stäla oss i adoptionskö efter nyår ifall det inte går denna gången heller, men som sagt,..ändå skönt att ha en back-up-plan!
Kram på er alla.
Skönt att ha backup-planer av olika slag! Både IVF-vägen och adoptionsvägen! Håller tummarna! -
Så tråkigt . Hoppas du får lite nya krafter över julen. Som redan skrivits motsvarar ett färskförsök två FET. För vår del var det ingen diskussion om annat än FET, men det berodde kanske delvis på min ålder och delvis på att jag reagerade såpass starkt på stimuleringen.majsanna skrev 2010-12-06 20:57:58 följande:Konstaterar med sorg i hjärtat att vårt toppembryo inte ville stanna kvar hos mig...
Det är väl "bara" att ta nya tag igen. Hur är det med trepack - Vi har ju nu gjort ett färskförsök och fick tre embryon i frysen. När vi nu fortsätter med vårt andra försök blir det ett färskförsök till eller tar man äggen från frysen? Klassas då FET som en fullständig behandling?Usch, ja det är pest att gå och vänta. Och som sagt, när man kör stimulerat så kommer ju sällan mensen förrän man slutar med medicinen.sydney skrev 2010-12-07 12:04:41 följande:jag har mest menssymtom, lite småömma bröst, mensvärk... trött och idag har jag även haft huvudvärk.
Blödningen i mitt fall kommer väl ändå inte förrän jag slutar med vaggisarna om det är negativt på TD.
Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tro. Har haft mensvärk hela dagen igår och idag. Jag vet ju att det kan kännas av när livmoder växer osv - men känns det verkligen precis som mensvärk? Ska bunkra nya gravtest på lunchen idag eftersom det där svaga plusset känns så overkligt. -
Jo jag kan tänka mig att jag inte kommer kunna slappna av förrän jag eventuellt har ett levande barn i famnen! Förmodligen nojjar man lite extra när det är så svårt att få till en graviditet. Och ja - jag har köpt test och plusset var starkt idag!cotton skrev 2010-12-07 13:43:50 följande:
"Mensvärk" är helt naturligt och blir en välkommen följeslagare i tidig graviditet. Sedan blir man orolig när man slutar ha molvärk.. aldrig är man nöjd Jag tror man slappnar av lite mer när man börjar känna bebisen regelbundet i magen (men då kanske man börja noja över hur ofta den buffar och sparkar... )
Sydney, jag håller tummarna så hårt att de vitnar här borta!
Kryddan, iväg och köp fler test! Det är så kul att spana in sina dubbla streck/plus/gravidmeddelanden. Efter så många minus i våra dagar, är vi verkligen värda det!
Vädur och Sydney - skönt att höra fler historier om "positiv mensvärk" -
Tack Skönt att höra ifrån dig! Undrade hur det gick för dig - förstår att det känns knepigt, sorgligt att detr är slut men skönt att slippa gå och vänta och må dåligt för det. Hoppas allt ser bra ut på måndag och att du mår lite bättre då.FruNaftra skrev 2010-12-08 11:02:32 följande:Kryddan, men herre gud vad roligt. GRATTIS!!!! Hoppas allt går vägen nu. Underbart att se att det plussas i tråden.
Kram till alla er andra, framför allt till er som möts av motgångar nu.
I måndags var vi iväg till CA och slutligen gynakuten för att få ett avslut på graviditeten. Igår tog jag medicinen och det hela kom igång. Känner mig lättad på ett sätt även om det såklart känns ledsamt. På måndag ska jag på kontroll för att se att allt har kommit ut. Sen ska jag ringa CA och diskutera hur vi ska gå vidare.Tack - nej jag har ju inte testdag förrän på måndag, så jag väntar tills dess tror jag. Håller tummarna för dig då också!cotton skrev 2010-12-08 19:40:41 följande:Hej tjejer. Vad många härliga inlägg att läsa när man varit borta hela dagen.
Kryddan, ett stort RIKTIGT grattis nu! (nu måste man inte viska fram dem längre!) Har CA ringt/du ringt dem?
Sydney, känn dig inte stressad som inte tjuvtestar. Testa när du själv vill och det känns rätt för dig. Jag tycker att dina symtom låter väldigt mycket gravsymtom... men vi får se
Fru Naftra, vad skönt att det praktiska nu är över förhoppningsvis. Jag hoppas att ni kan köra igång direkt efter årsskiftet och att det blir en liten höstbebis!
Själv räknar jag ner dagarna till vårt VUL på måndag. Det är en stor längtan som blandas med oro och ångest. Ska försöka fylla helgen med massa roligheter så att den går fort (det är ju helt iofs, och det går ju alltid snabbt )
Ha en trevlig kväll tjejer! KRAM!*kramar om* Man gör desperata saker när man går omkring med huvudet fullt av ruvarnojor. Försök att inte dra för stora växlar på det!sydney skrev 2010-12-08 19:57:14 följande:usch mår så dåligt nu för jag gjorde nåt dumt i em. Tog ett test och det blev negativt (först tyckte jag att jag såg ett spökstreck men det var nog bara en illusion), hade kissat bara en timme tidigare. Är på RD 9... så nu känns det så jobbigt att jag måste ta ett test imorgon bitti med morgonurin. Men känns som om det blir negativt då med.Min mens strulade en del efter IVF:et, blev ordentligt sen, och jag tror inte det är helt ovanligt att det blir lite uppochner i kroppen.Lilla fröet skrev 2010-12-08 21:00:14 följande:kryddan, stort grattis
majsanna..hoppas på bättre reslutat i mon
fru naftra..såklart blandade känslor, men oxå skönt att få det avklarat...
O alla andra såklart, önskar jag lycka till
jag brukar ju ligga mellan 28-30 dagar, nån gång 32, nu e jag på dag 33, brukar den krångla efter ivf? Säkert individuellt iofs..men man vill ju alltid höra andras tankar