• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

sydney skrev 2010-12-13 19:45:56 följande:
    Loppanlängtan; jag ska njuta av julen! Gillar julen och det blir roligare för varje år med dottern (4,5 år nu) men samtidigt tråkigt att inte vara gravid denna julen heller.

ni som har testat negativt efter IVF eller stumulerat FET, när har er mens dykt upp? jag tog sista progesteronet igår kväll så räknar med att mensen kommer inom någon dag.
    Min mens dök upp bara några dagar efter sista progesteronet de två gånger jag körde stimulerat, så ja du får nog mens rätt snart.

Hoppas återigen att du hittar lite julglädje Hjärta
    cotton skrev 2010-12-13 15:56:53 följande:
    Ja, känslan är overklig och lycklig på en och samma gång. Jag hade sådan ångest innan att jag faktiskt grät när vi kom in till Torbjörn. Stackarn, fick en hysterisk gravid kvinna på halsen. Och efteåt, när allt sett så bra ut, fick han en stor spontan kram och blev helt paff men glad över det... Så det var verkligen en känslomässig bergodalbana
    Jag tror som Vädur att han nog uppskattade det - måste ju kännas gott att kunna ge ett positivt besked till någon som gått igenom det du gjort! Jag förstår att det måste varit så stressande att sitta och vänta på undersökningen! Usch och fy!

Hur mår du nu? Jag går och letar tecken men förutom molvärken, som just nu är borta, känner jag  inget direkt. Lite vagt illamående kanske - men det beror nog snarare på att vi har ett avloppsrör som brutits av så latrindoften ligger tät i delar av huset Kräks
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-12-13 22:19:53 följande:
    Jag mår bra, symtomen kommer och går och därför har jag lärt mig att inte stressa upp mig FÖR mycket om tröttheten eller illamåendet eller de ömma brösten plötsligt försvinner. För någon dag senare, dyker något symtom upp...  Kan förresten säga att illamåendet är jättevagt för mig. Ibland kommer det som en våg över mig och jag mår pyton, men oftast smyger sig lite vagt illamående över mig, som går över lika vagt som det kom... Ja, jag lämnar inga svar märker jag...

När har du ditt inbokade VUL? Antar att du inte hinner före julledigheten? Visst var det underbart att berätta nyheterna för CA när de ringde?!
    Fick tid till 7/1, det var som sagt ingen idé att kolla innan julstängningen. Och ja - det kändes så gott att kunna komma med något positivt när de ringde - det var dessutom den barnmorskan som lärde mig ta sprutorna och som fick alla mina tårar i örat när försök två gick åt skogen - hon är himla gullig och det kändes extra bra att det var hon som ringde. Hördes riktigt hur hon andades ut när jag sa att det hade gått vägen. Glad

Jag vet att det inte är någon idé att jämföra symtom - svårt att låta bli iallafall Skäms
  • Fylgja
    Skrippo skrev 2010-12-14 20:16:42 följande:
    Blä blä blä! Vad det är segt att ruva...
    Och jag är bara på Rd 3 idag...
    Ja... den där idén någon presenterade här (minns inte vem Skäms) om att vara sövd under ruvningsperioden verkade rätt tilltalande tyckte jag! Så mycket tankesnurr man har de där dagarna och så försöka leva på som om inget speciellt pågick...  kram på dig!
  • Fylgja
    Lito skrev 2010-12-16 20:48:24 följande:
    Hej,

Hoppas det går bra om jag hänger med er här! Vi ska på möte på ca den 24 Jan och jag längtar ihjäl mig :)

Jag och min sambo har gjort en ivf på Rmc Linköping och är missnöjda. Dålig kommunikation och dålig behandling. Det kändes som löpande band metoden där. Ingen eller bristande information och det mesta får man ta reda på själv. Första försöket för oss blev plus men resulterade i mf och frysförsök 1 och 2 blev minus. Vi kommer inte göra fler försök där även om vi har ägg i frysen .. Blev alldeles för hårt stimulerad sist... 37 ägg!!

Hoppas på positivt och proffsigt bemötande på ca, men det kändes jätte bra idag när jag ringde och bokade tiden. Å det verkar som om ni är väldigt nöjda!? :)

Sorry att inlägget blev så långt!
    Välkommen! Det verkar vara fler här i tråden som har erfarenhet från RMC och inte varit supernöjda. Trist. Hoppas det ska gå bra för er nu! Jag är jättenöjd med CA.

37 ägg låter rätt hysteriskt - blev du dålig av det?
  • Fylgja
    sydney skrev 2010-12-17 07:51:24 följande:
    hopps att din mens kommer när du vill så att ni kan komma igång efter nyår! då är det inte så långt kvar...12 januari är ju inte så långt borta när man tänker efter! Skönt med planering inför nytt försök.

Min mens kom 2 dagar efter att jag slutade med proggisarna så jag hoppas nu att jag inte får 44 dagar denna cykel också... 30 dagar hade känts mer ok så inte väntan blir så låååång igen. gör nytt FET i jan/feb. Stimulerat igen förmodar jag. Så jag är lite på banan igen...

jag har varit förkyld i 3 veckor nu och hosta. Usch! Först blev det bättre men har sedan kommit tillbaks så det är väl en ny omgång. Funderade på att vara hemma idag men kände att det är helg så jag får vila och ta igen mig då istället, men jag är dålig på att just vila. mycket som man vill hinna med så här i juletider. Och nu är det ju mycket med snöskottning också, var helt slut igår efter att ha skottat uppfarten.
    Hoppas du får lite vila i helgen då! Här har inte varit så mycket snöskottning - mer ishantering. Vår uppfart - brant backe - var glaserad med ett tjockt lager is eftersom det först var -10 grader, sedan regn och nära nollan och sedan -10 igenRynkar på näsan   Ljuvligt! Var ute och saltade och hackade is i omgångar och idag kan man iallafall ta sig upp och ner med bilen någorlunda säkert - men våra småvägar häromkring är helt glaserade... Höll på att hamna i brevlådorna imorses trots att jag körde supersakta på 1:an. Jag har ju dubbdäck men inte ens det verkade hjälpa.
  • Fylgja
    cotton skrev 2010-12-17 09:43:28 följande:
    Jag vet, jag kan inte fatta det! Mysigt! Är ledig från jobbet från den 21 till den 28 december. Underbart!

Jag har alla julklappar klara, granen är inhandlad och ska kläs i helgen och vi har bara småsaker kvar (som att koka knäck igen och att slå in alla klappar). Myyys. Hur har ni planerat julen?

Vi har även ett UL inbokat den 30 december. Känns skönt att kolla varannan, var tredje vecka för att lugna nerverna lite grann. Just nu är oron ändå under kontroll, men jag tror det blir värre när jag närmar mig veckorna 15-19, de kritiska runtomkring Cornelius födelse och bortgång...
    Skönt med många extra kollar - kan bara ana hur stressande oron över en repris kan vara för digRynkar på näsan  Gott om du känner att du kan njuta lite av julmyset nu och låta tankarna vila.Hjärta

Själv känner jag mig fortfarande väldigt ogravid. Ingen molvärk längre. CA sa att jag skulle ta kontakt med MVC för inskrivning, men jag kan liksom inte förmå mig till att göra det förrän vi varit på VUL i januari och vet om det finns ett tickande hjärta eller ej. Hur har ni andra som varit gravida gjort?
  • Fylgja

Ok, lite olika strategier med andra ord. Jag kommer ju inte göra mitt VUL förrän jag är (förhoppningsvis) i vecka 8, pga julstängningen, och barnmorskan på CA tyckte det var i senaste laget att vänta med kontakt med MVC tills dess.

Vi får se, jag väntar några dar iallafall. Jag inser att jag har någon knäpp idé om att ju mindre jag låtsas om att jag är gravid desto större är chanserna att den inte tas ifrån mig. Snacka om magiskt tänkande! Jag hade för mig att man växte ifrån sådant när man passerat barndomen Cool

• Fylgja
    cotton skrev 2010-12-17 10:20:10 följande:
    Jag kontaktade faktiskt MVC ganska snart efter mitt plus. Det kan vara långa köer och du bör skriva in dig kring vecka 9-11. Då tar de lite blodprover och urinprov och kollar att alla dina värden är okej. På CA gör de ju bara ett VUL.

Jag förstår din oro (jag delar den) men försök att njuta av varje dag som allt liksom går "bra" och som du är gravid.

Jag har knappt haft någon molvärk alls, så molvärk är inget måste. Ömma bröst och sjuk trötthet är det tydligaste gravtecknena, plus en ganska stark hungerskänsla. Illa mår jag ibland, men det ändå hanterbart (jag har inte kräkts exempelvis... om ni nu undrade då )  Jag  tror helt klart på din bebis Kryddan!
    Jo jag försöker verkligen njuta och jag hatar att må illa så det är ju inget jag längtar efter egentligen - speciellt inte nu under julen när man ska vara lite social och umgås - men helst vill undvika att berätta vad som pågår..

Onormalt trött är jag ju, men det är jag ju alltid så det är lite svårt att veta vad som är vad. Får väl trösta mig med att brösten iallafall ömmar lite Cool

Skönt att du inte mår superilla hela tiden iallafall! Och sluppit kräkas! Jag har några skräckexempel bland mina vänner - illamående som slutade först i sjunde månaden och sådant där - verkar så förfärligt jobbigt när man är en mes som jag!
  • Fylgja
    Lilla fröet skrev 2010-12-17 21:40:04 följande:
    hej va det går här läser hela tiden men kommenterar inte så mycket!!
    Kryddan, hur långt har du kommit i graviditeten? Jag ska oxå dit på vul den 7, spännande..men jag vågar inte rto på att det ska gå bra, e helnojjig, men jag e oxå trött, illamående o molvärk av o till...
    Hoppas det går bra för oss alla i tråden, så vi får en bebis
    O mon e det min tur att jobba hela helgen..13 tim i mon..kommer va som en urvriden trasa i mon

Ha en go helg o välkomna hit ni som e  nykomna  
    Huvva - låter så lagom kul med ett 13-timmarspass i julstressen! Särskilt om du inte mår så toppen. Vi har just bärgat hem julmaten - det räckte för att ta knäcken på migCool

Jag är bara i 5+3, eller nåt sånt, du har väl hunnit lite länge va?
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-12-18 17:48:17 följande:
    Tänkte bara sticka in huvudet igen och säga kram till alla, nykomlingar som CA veteraner
    Idag är det en stor dag i mitt liv. Vår lilla IVF-bebis har tagit sina första stapplande steg på egen hand. Det måste firas med vin och räkor! Tänk att CA lyckades baka ihop något så underbart åt oss.

Hoppas alla mår bra och att ni unnar er lite julenubbe och julsnask. Lika bra att tjuvstarta
    Grattis till de första stegen! Så mysigt det är när man ser dem vingla iväg Glad  De brukar ha en så härlig min av lycka/förvåning/oro i ansiktet.  En av mina små favoritkillar lärde sig gå med hjälp av smågrus i händerna. Plockade man bort gruset (eftersom han stoppade en del i munnen också..) så satte han sig på rumpan och vägrade försöka igen Solig
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19