• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2011-01-10 22:22:42 följande:
    Tack tjejer. Är nervös som satan :S  Uppdaterar er om läget så fort jag kan
    Ska hålla alla tummar och tår för dig!
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-01-11 12:43:35 följande:
    Han sa att han trodde det var mensen jag hade fått. Det var en del kvar som han sa att jag kommer blöda ut. Cystan kan spela in lite på hur snabbt kroppen läker och återhämtar sig. Jag får försöka slå detta med FET ur huvudet den närmaste tiden. Fokusera på här och nu. Cystan kan göra att ÄL och mens strular den närmaste tiden men förhoppningsvis går den tillbaka snart och försvinner. Hoppas jag slipper mer krångel nu. Vill bara att mensen ska ut så fort som möjligt och att cystan går tillbaka.

Kram på er tjejer och tack för ert stöd!
    Skönt att du slapp skrapning - men det låter jobbigt nog med en dum cysta mitt i allt Rynkar på näsan. Hoppas det slutar blöda och att cystan går tillbaka av sig själv snabbt! Du får väl tuta i dig lite Blutsaft eller nåt så du orkar med allt blödande!

Jag hade en bamsecysta på ena äggstocken för en massa år sedan, men den hade troligtvis funnits ett bra tag när den väl upptäcktes och skulle inte komma att tillbakabildas. Den togs bort så fint med titthålsop, de förvarnade mig om att de kanske behövde öppna upp om de inte fick bort den men det gick bra - himla smidigt. Har bara fyra pytteärr som minne.
    Lilla fröet skrev 2011-01-11 11:19:12 följande:
    ja, idag ringde dom äntligen från CA, fick en tid i mon för vul..åh, fytt i rackarn va jag e nervös..orkar inte med fler dåliga besked...hon hade förklaringen att dom fått avboka min tid..dom hade så mycket att göra...taskigt tyckte jag när man betalt så mycket pengar..

ush vilket negativt inlägg.. hoppas det går bra för er alla andra som e på g
    Skönt att du äntligen fick en tid! Håller tummarna för att det ser fint ut!

Shibby: Den där önskan att bli sövd och vakna upp när allt är klart och man har ett fint plus är det nog många här som känt Cool  Skönt att det såg ok ut iallafall!

Amorosa: Apiforce är samma som bidrottningsgelé va? Åt en kur inför senaste FET, men slutade efteråt eftersom det finns osäkerhet om hur bra det är för fostret.
  • Fylgja
    amorosa skrev 2011-01-11 13:52:17 följande:
    FruNaftra: skönt att du slapp skrapning. Men förstår din frustration över att behöva skjuta på FET. Men hellre det och att det blir bra, än att göra ett FET som har oddsen emot sig från första början, eller hur? Väntar man på nåt gott.... så väntar man alltid alldeles för länge, visst?

Kryddan: ja, Apiforce är bidrottninggelé. Men du käkade alltså det inför det FET som du blev gravid på? Slutade du direkt efter FET? Min undran är om jag ska fortsätta fram till ET, eller sluta redan nu när jag börjat spruta...? Pratade du med någon på CA om det? Hur ställer de sig till det?
    Ja jag åt det senaste vändan, slutade dagen innan FET. Jag hade inte pratat med någon på CA om det men däremot läst på en del och surfat runt på olika infertilitetstrådar och läst vad andra fått för svar av sina läkare. Kontentan var ungefär att det är bäst att ta det säkra före det osäkra och inte ta det när man kan vara gravid.
    majsanna skrev 2011-01-11 21:23:09 följande:
    Är det någon av er som har erfarenhet av AHA (assisted hatching)?
    Jag har funderingar på varför inte våra embryon fäster och om AHA skulle vara något för våra små embryon.

Tänkte att jag skulle ta upp det med läkaren som genomför äggplocket på fredag och se vad han tycker. Man försöker gripa alla halmstån som finns...
    AHA var på tal inför vårt senaste försök, men jag vet ärligt talat inte om de gjorde det eller om embryot hatchade ändå, Torbjörn kommenterade bara att "titta så fint det har redan börjad dela på sig" och jag var som vanligt lite tagen av situationen och kom mig inte för att fråga om de hade gått in och tunnat ut embryoväggen.
    Ta upp det med dem - de är ju verkligen lyhörda för ens funderingar.
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-01-11 13:24:12 följande:
    Tack tjejer!
    Jag kan inte låta bli att bli orolig för det här med cystan. Vet ju att den förmodligen går tillbaka men tänk om den inte gör det då? Jag tror Göran sa något om att vi skulle få cystan borttagen om den inte gick tillbaka av sig själv. Han talade mest i termer om att den SJÄLVKLART kommer fixa till sig själv. Jag gillar hans positiva inställning eftersom jag själv gärna målar fan på väggen 

När vi tittade på UL-bilden så såg man att cystan var jättestor. Tänk er en sida med kanske 15 fina äggblåsor i en stor klase. Istället för detta var det en enda gigantisk blåsa/systa som tog upp hela skärmen. Var läskigt att se   Åh jag vill inte opereras. Har man inte tillräckligt med motgångar i livet? ...ÅåhhH....jag ska nog gå upp på ett berg och skrika ut lite frustration snart. Känner att jag behöver det.

Får försöka tänka positivt. Jag slapp ju skrapning!!!!
    Min läkare brukade säga att det var bra att jag bor vid havet - då kan man gå ut och skrika ikapp med måsarna Cool

Förstår att det är skitfrustrerande!
  • Fylgja
    cotton skrev 2011-01-12 09:35:25 följande:
    Var på UL idag. Fick se en fantastiskt fin liten skrutt på hela 60 mm. Har gått in i 13e veckan och längtar nu till dess jag börjar känna mig trygg i min graviditet. (lär knappast hända före RUL den 1 mars...)

Anyhow, all kämpan, all väntan, är så värd det den dag man ligger där med klet på magen och får se sin skrutt. 'Men det vet ni ju redan...

Tänker på er alla fina kämpar! Och håller tummarna vårt för en hel drös med vinter- och vårplus!!!
    Så härligt!
  • Fylgja
    Lilla fröet skrev 2011-01-12 16:14:34 följande:
    härligt att ni underhåller varandra här i tråden
    namn är verkligen svårt.. vi fick idag se en liten plutt på 21,9 mm..så härligt ;-D va så nervös att jag trodde jag skulle spy. Göran blev så fundersam om att den va så stor så han räknade o räknade o trodde nog först att det hade blivit iaf vid återinförandet men ångrade sig sen,

Cotton, va härligt, då har du ju kommit riktigt långt hur mår du?

Fru Naftra, hur går det för dig med cysta, blödningar?
    Åh så skönt att höra - grattis!!
  • Fylgja
    Skrippo skrev 2011-01-12 11:42:18 följande:
    Åh så underbart!

GRATTIS!
    Hoppas allt är bra med dig Skrippo!
  • Fylgja

Toppenloppan skrev 2011-01-13 09:36:52 följande:
    Tack för era lyckönskningar! Skönt med stöttning och peppning!

Vi vet inte vad som kommer hända nu, antingen föreslår de en längre nedregleringen pga min endometrios, eller så tycker de att 4 veckor räcker....Jag kommer fråga hur de resonnerar så jag hänger med men sen har jag lovat maken att göra som de säger
    Man har ju blivit luttrad och VÄLDIGT insatt det gågna IVF-året och läst på en MASSA i gamla studieböcker och nya oxå. Kan faktiskt mer om IVF-processen än min gamla pluggkompis som är färdig gynekolog om 6 månader!!! Har haft nytta av det inom min egen specialitet faktiskt, kunskap är alltid bra!

Såååå.....maken är rädd att jag inte ska låta CA lägga upp sin plan för oss utan lägga mig i för mycket
    Jag ska lyssna, fråga och resonnera men LYDA

Cystor har jag haft på vänster äggstock, en stor jäkel! Dock var det en endocysta och den kände jag av i samband med mens men inte annars, det räckte!!! Svimmade nästan av smärta på jobbet, blev liggande med fötterna på handfatet i omklädningsrummet eftersom blodtrcyket varså lågt och fick hämtas på bår av sjuksköterskorna på akuten....där jag skulle jobba den dagen. USCHA, få för vad pinsamt och jobbigt det var!
    Måste vara på gott och ont det där med att ha egen kunskap Cool. Men det måste ju vara himla bra att känna att du har såpass bra koll på läget!

Skumt det där med cystor förresten - den jag fick operera bort hade gett mig besvär under lång tid - apont vid mens och svimningar osv, men när jag sökte hjälp för att få bukt med "mensvärken" var det enda förslaget jag fick: p-piller. Vilket ju inte var så aktuellt eftersom vi redan då försökte få barn. Min smala lycka var att jag sökte akut för en annan gynåkomma och den gynekologen var en noggrann sort och gjorde en ordentlig undersökning med ultraljud. Och sedan gick det undan eftersom den riskerade att spricka.
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2011-01-13 14:55:27 följande:
    En följdfråga (ursäkta mina dumma frågor men jag har noll koll på det här med cystor) - vilket är det vanligaste sättet en cysta försvinner på. Att den tillbakabildas eller spricker? Och vad händer om man får jätteont. Ska man ringa CA då?
    Du har inga dumma frågor och jag är ledsen om jag skrämde upp dig - jag babblade på utan att tänka Rynkar på näsan Min cysta var ju inte "samma sorts" som den du har, och hade haft gott om tid på sig att växa sig dum och stor. Det verkar ju vara rätt vanligt med cystor under IVF-behandlingar, som går tillbaka eller får plockas bort utan större problem. Göran har ju dessutom kikat på din och är inte orolig. Men det är klart att du ska höra av dig till dem om du får ont - det är ju alltid bättre än att gå och oroa sig i onödan!
  • Fylgja
    Shibby 78 skrev 2011-01-13 13:10:37 följande:
    Hej tjejer!

Är hemma nu och nerbäddad i sängen efter äggplocket i morse. Gick tyvärr inte så smärtfritt som jag hoppats, har rätt ont nu efteråt, men jag överlever. Till min besvikelse var det en massa tomma äggblåsor, men 7 ägg fick vi ut. Hade hoppats på mer, men dom sa att 7 st var helt normalt, Är det det?
    Skönt att det är över nu iaf. Har fått tid för ET på tisdag, om dom inte ringer imorgon vill säga.

Kram på er!
    Grattis till äggplock - men tråkigt att det gjorde ont, hoppas det ger med sig snart! 7 ägg är väl en helt ok skörd - det räcker ju som sagt om ett ägg vill ta sig!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19