• Fylgja

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2010-10-21 17:26:45 följande:
    Jag vet att jag sa att jag inte skulle hänga här så mycket längre men kunde inte hålla mig utan måste bara få berätta att FET gick bra. Första upptiningsförsöket lyckades. Jag fick Susanne (tror jag hon hette) som läkare och hon var jätteduktig verkligen. Jag blev lite förvånad först när hon kom och presenterade sig för jag trodde det bara fanns 3 läkare på CA. Men tydligen fanns det 1 till   Någon annan som träffat henne?

Kryddan, jättebra att du ska gå och prata med någon.

Släggan, stort grattis!!    Skönt att ÄP är avklarad.
    Grattis! Så skönt att det gick bra. Att du småblödde lite efteråt tycker jag inte du ska oroa dig för, man är ju som sagt lite olika känslig och kan ju få smårispor där nere. Jag har haft Susanna på några VUL och på mitt senaste FET och gillar också henne, även om det gjorde lite småont på det FET hon gjorde.  Tror det mer hade med annat att göra än med henne, att jag spända mig eller nåt, det gick ju snabbt och smidigt när instrumenten väl var på plats.
  • Fylgja

Håller tummarna för dig idag Släggan! Förmiddagstimmarna brukar vara jobbiga när man går och fasar för ett tel.samtal från kliniken!

Hur går det Skrippo, mår du lite bättre eller är det fortfarande mycket smärta och blödning?

Cotton: Hur har det gått för dig? Kommer inte ihåg riktigt mer än att du fick din mens - är det något inplanerat ännu?

Kram på er allihop - idag är jag ledig och ska försöka ta mig samman och hitta vårt hem under stöd och dammlagret.Och samla ihop trädgårdsmöblerna som blåst över hela trädgården under gårdagens starka vindar.

Gårdagens samtal var helt ok, psykologen verkar bra. Däremot kändes det rätt jobbigt att bara "lyfta på locket" lite under en ynka dryg halvtimme och sedan var det ju tack och hej. Var helt slut efteråt. Men men, det var trots allt en fin möjlighet att få.

• Fylgja

Grattis till ruvarna och GRATTIS Glittran! Så roligt, hoppas allt gick väl och att du och bebben mår bra!

Här öser regnet ner men jag har en mustig gryta på spisen och ska snart äta middag ihop med vänner som har ett litet IVF-mirakel. Skönt att kunna titta på det skruttet ibland och intala sig att det ju faktiskt funkar för många!

• Fylgja
    Lilla fröet skrev 2010-10-23 22:02:34 följande:
    jag har bara en liten fråga..har ju jobbat idag, hela dan, men jag har haft en del "ont" när jag ansträngt mig, det har nästan skurit i magen...e det pga ÄP? Dom sa att man kunde jobba på som vanligt..o hru menar dom egentligen med som vanligt?
    Mig frågade de vilken typ av arbete jag hade, om det var kroppsligt ansträngande eller ej och sa att om det hade varit så skulle man överväga att ta några dagars sjukfrånvaro just för att det kan göra rätt ont. Inte för att det skulle vara något fara eller så utan mer för smärtupplevelsens skull. Sedan var jag ju lite överstimulerad och hade rätt ont dagarna efter ÄP. Jobbade dagen efter men det var ingen bra idé, satt mest halvvikt över skrivbordet och hade inte riktigt huvudet med mig.

Hoppas du inte har lika ont idag!
  • Fylgja

Lugn och fin Kyss  Det är svårt att låta bli att testa för ruvandet är ju ett helsike, men RD 3 är alldeles för tidigt för att visa något alls så strunt i det testet nu! Om en vecka eller så ska du se att det är ett fint plus istället!

• Fylgja
    didda skrev 2010-10-24 20:20:13 följande:

Idag har jag också blivit ruvare! En helt perfekt liten blastocyst har flyttat in och jag hoppas den vill stanna i sisådär 9 månader! Alla mina 7 befruktade ägg hade blivit fina blastisar men tyvärr kan vi ju inte frysa. Men tydligen så graderas även blastisar i olika kvaliteér och Torbjörn tröstade oss med att det var den allra finaste och bästa som vi fick tillbaka. Han påstod att det nu är 50% chans till graviditet och det låter ju helt underbart! Hoppas, hoppas, hoppas! Håller tummarna för alla andra också!

Grattis! Så synd att ni inte kan frysa - håller alla tummar för att det här lilla livet vill stanna!
    Lilla fröet skrev 2010-10-24 20:00:41 följande:
    Jag jobbar ju i butik så det e ju rätt ansträngande, men samtidigt så kan jag inte v a hemma för att jag kanske ska bli gravid, jag hade ju jobbat lika hårt om det hade vart naturligt, för då hade jag inte vetat nåt..eller resonerar jag galet?

Knäppt men jag känner mig ju jättegravid redan, trött o enorma bröstspänningar, o ont i ryggen..åh vad jag hoppas att det ska bli nåt
    Nja, skillnaden är ju att du genomgått en liten operation, eller vad man ska kalla det för. Ett medicinskt ingrepp iallafall - och att du rent fysiskt kan känna av det. Blir man gravid på naturligt sätt och inte vet om det har man vän förhoppningsvis inte lika ont som efter ett äggplock. I så fall bör man nog se över sitt sexliv Cool
  • Fylgja
    FruNaftra skrev 2010-10-25 06:30:14 följande:
    Här är en till som undrar varför blastisarna inte kunde frysas!

Fler än jag som har problem med sömnen?
    Jag känner mig trött men kan verkligen inte sova.  Har snurrat hela natten. Vid 4.30 tiden gav jag upp och gick upp. Så många tankar som yr i huvudet på en och mest är det tankar som vafan gör vi om detta försök inte fungerar. Ni vet hur man kan älta saker när man sitter och stirrar ur i nattmörkret
    Japp, jag är kass på att sova och det har ju inte direkt blivit bättre av den här cirkusen om man säjer så Obestämd
    Men nu är jag ju inte ruvare för närvarande och kan ta sömntabletter - och då sover jag lite bättre. Frågade faktiskt om "farlighetsgraden" hos den mildaste tabletten jag har och enligt Göran var det faktiskt grönt att använda den även under graviditet. Framförallt om man har svåra sömnproblem för då kan det ju i sig vara lite dumt för fostret - om mamman är i för dåligt skick pga sömnbrist alltså.

Och ja, hjälp vad man kan älta mitt i natten. Finns få tillfällen hjärnan är så produktiv som då, synd att det är mest skit Cool
  • Fylgja

Oj oj, hänger återigen inte med i svängarna i tråden! Kul med så många ruvare och snart-ruvare!

Cotton:oroa dig inte för det extra VUL:et, jag fick också göra extra den enda gången jag gjorde FET helt utan någon "stimulering". Tror de helt enkelt vill ha lite extra koll ibland för att inte slösa bort ett embryo.

Skrippo: Förstår att det känns tungt! När du som du beskriver det varit med om annat jobbigt är det ju ofta så att nya motgångar känns extra jobbiga. Man blir liksom ledsen för hela livet, inte bara för den enskilda saken. Var rädd om dig!

Lilla Fröet: Om dina vänner vet om att ni försöker skaffa barn, kan du inte bara vara halvärlig och säga att du är lite nojjig och inte vill riskera något? Eller köra värktablettsargumentet - haft migränkänning etc och petat i sig piller, det brukar sällan folk ifrågasätta.

Fru Naftra: Strunt i mannen och testa på om du känner att det minskar anspänningen! Och att man grubblar på natten är väl för att det liksom blir stilla då, när man ska varva ner och inte hänga upp tankarna på annat så får tjattret i hjärnan fritt spelrum. Och så blir man stressad för att man inte sover osv osv.  Men jag kan hålla dig sällskap från 4-5 tiden ungefär för då brukar det vara kört för mig med, sömnmedel eller ejCool. Inte inatt dock hoppas jag, är så himla trött och har ett jobbigt möte imorgon Rynkar på näsan

Majsanna: Välkommen!

• Fylgja

Fru Naftra: Åh så roligt! Det verkar ju väldigt lovande - hoppas på tydligare och tydligare streck!

AnnikaMa: Beklagar verkligen! Hoppas det lyckas för er på egen hand. Har också tänkt att prova akupunktur men inte fått tummen ur ännu. Har börjat peta i mig bidrottningsgelé, det sägs kunna vara bra... Vad vet jag, känner att jag prövar nästan vad som helst just nu. Kanske drar gränsen vid malda fladdermössvingar eller nåtCool

Mom70: Om du fick tillbaka en blastis kan du nog testa dag 6, det verkar vara rätt många som fått plus redan då. Men som sagt, chanserna att det är rättvisande ökar ju med tiden - vill man inte bli onödigt ledsen över ett minus som kanske blir ett plus så är det bättre att vänta. Det är nog en smaksak.

Skrippo: Klart det måste kännas jobbigt att vara tillbaka på jobbet när förutsättningarna förändras, särskilt när man känner sig skör och kanske inte fixar andras medlidande - även om man uppskattar medkänslan..svårt det där.

Mötet gick ok men jag var helt slut efteråt och för uppvarvad för att kunna vila. Så istället för ett nyttigt träningspass blev det platt pannkaka framför gamla inspelade avsnitt av top model - fattar inte varför jag ser på det egentligen, men det är väl för den totala verklighetsflyktens skull antar jag..   

• Fylgja
    Lilla fröet skrev 2010-10-28 08:45:34 följande:
    ja, jag kanske ska testa på lördag, innan vi ska bort. Nä, hon sa att manskulle leva som vanligt, ok sa jag, o det innebär att man kan jobba som vanligt o dricka alkohol? Det avråder jag dig ifrån, det o rökning..o jag röker ju inte så det e ju inget problem .
    Men ponera att jag skulle va gravid så tar den väl egentligen ingen skada utav det såhär tidigt?
    Som Fru Naftra redan skrivit så är det i tidig grav som det är lite extra lurigt med alkohol, p.g.a. att det är så mycket viktigt som ska ske med fostret då.  Blir man oplanerat gravid är det ju som det är och oftast går det ju tack och lov bra. I vår sits har vi ju faktiskt lite försprång i och med att vi faktisk vet om att man bär på ett litet liv.

Jag tänker också att det åtminstone för min del handlar om att ta bort så många "skuld"-faktorer som möjligt. Dvs allt som man efteråt kan tänka: "Om jag bara inte hade..."

Men visst, jag har smuttat på ett glas vin under ruvartiden, men mer än så kändes jobbigt. Och till mig sa de inte enbart "lev som vanligt" utan "lev som om du vore gravid". Sedan får man ju själv ta ställning till vad det innebär. Förhoppningsvis sitter du där med ett plus på lördag Glad
    cotton skrev 2010-10-28 14:16:47 följande:
    Suck, jag vet... och det kanske kan ta ytterligare lite tid med tanke på Cornelius förlossning. Men jag är otålig och orolig att min kropp ska strula nu så här efter allt som hänt. Det känns VIKTIGT att komma igång NU.

TACK för din uppmuntran. Den ger mig perspektiv och lugn.
    Förstår att du blir otålig och orolig - men som sagt, dag 11 är tidigt och omslaget kommer säkert snart! Och om det av någon anledning inte skulle göra  det så kommer du fixa det med!

Släggan: Njut av resan! Låter kanonskönt med spa!

Fru Naftra: Jag skulle nog inte kunna hålla mig utan testa imorgon! Testet går ju att spara...
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19