Carlanderskatöserna del 19
Kryddan, jättebra att du ska gå och prata med någon.
Släggan, stort grattis!! Skönt att ÄP är avklarad.
Håller tummarna för dig idag Släggan! Förmiddagstimmarna brukar vara jobbiga när man går och fasar för ett tel.samtal från kliniken!
Hur går det Skrippo, mår du lite bättre eller är det fortfarande mycket smärta och blödning?
Cotton: Hur har det gått för dig? Kommer inte ihåg riktigt mer än att du fick din mens - är det något inplanerat ännu?
Kram på er allihop - idag är jag ledig och ska försöka ta mig samman och hitta vårt hem under stöd och dammlagret.Och samla ihop trädgårdsmöblerna som blåst över hela trädgården under gårdagens starka vindar.
Gårdagens samtal var helt ok, psykologen verkar bra. Däremot kändes det rätt jobbigt att bara "lyfta på locket" lite under en ynka dryg halvtimme och sedan var det ju tack och hej. Var helt slut efteråt. Men men, det var trots allt en fin möjlighet att få.
Grattis till ruvarna och GRATTIS Glittran! Så roligt, hoppas allt gick väl och att du och bebben mår bra!
Här öser regnet ner men jag har en mustig gryta på spisen och ska snart äta middag ihop med vänner som har ett litet IVF-mirakel. Skönt att kunna titta på det skruttet ibland och intala sig att det ju faktiskt funkar för många!
Lugn och fin Det är svårt att låta bli att testa för ruvandet är ju ett helsike, men RD 3 är alldeles för tidigt för att visa något alls så strunt i det testet nu! Om en vecka eller så ska du se att det är ett fint plus istället!
Idag har jag också blivit ruvare! En helt perfekt liten blastocyst har flyttat in och jag hoppas den vill stanna i sisådär 9 månader! Alla mina 7 befruktade ägg hade blivit fina blastisar men tyvärr kan vi ju inte frysa. Men tydligen så graderas även blastisar i olika kvaliteér och Torbjörn tröstade oss med att det var den allra finaste och bästa som vi fick tillbaka. Han påstod att det nu är 50% chans till graviditet och det låter ju helt underbart! Hoppas, hoppas, hoppas! Håller tummarna för alla andra också!
Oj oj, hänger återigen inte med i svängarna i tråden! Kul med så många ruvare och snart-ruvare!
Cotton:oroa dig inte för det extra VUL:et, jag fick också göra extra den enda gången jag gjorde FET helt utan någon "stimulering". Tror de helt enkelt vill ha lite extra koll ibland för att inte slösa bort ett embryo.
Skrippo: Förstår att det känns tungt! När du som du beskriver det varit med om annat jobbigt är det ju ofta så att nya motgångar känns extra jobbiga. Man blir liksom ledsen för hela livet, inte bara för den enskilda saken. Var rädd om dig!
Lilla Fröet: Om dina vänner vet om att ni försöker skaffa barn, kan du inte bara vara halvärlig och säga att du är lite nojjig och inte vill riskera något? Eller köra värktablettsargumentet - haft migränkänning etc och petat i sig piller, det brukar sällan folk ifrågasätta.
Fru Naftra: Strunt i mannen och testa på om du känner att det minskar anspänningen! Och att man grubblar på natten är väl för att det liksom blir stilla då, när man ska varva ner och inte hänga upp tankarna på annat så får tjattret i hjärnan fritt spelrum. Och så blir man stressad för att man inte sover osv osv. Men jag kan hålla dig sällskap från 4-5 tiden ungefär för då brukar det vara kört för mig med, sömnmedel eller ej. Inte inatt dock hoppas jag, är så himla trött och har ett jobbigt möte imorgon
Majsanna: Välkommen!
Fru Naftra: Åh så roligt! Det verkar ju väldigt lovande - hoppas på tydligare och tydligare streck!
AnnikaMa: Beklagar verkligen! Hoppas det lyckas för er på egen hand. Har också tänkt att prova akupunktur men inte fått tummen ur ännu. Har börjat peta i mig bidrottningsgelé, det sägs kunna vara bra... Vad vet jag, känner att jag prövar nästan vad som helst just nu. Kanske drar gränsen vid malda fladdermössvingar eller nåt
Mom70: Om du fick tillbaka en blastis kan du nog testa dag 6, det verkar vara rätt många som fått plus redan då. Men som sagt, chanserna att det är rättvisande ökar ju med tiden - vill man inte bli onödigt ledsen över ett minus som kanske blir ett plus så är det bättre att vänta. Det är nog en smaksak.
Skrippo: Klart det måste kännas jobbigt att vara tillbaka på jobbet när förutsättningarna förändras, särskilt när man känner sig skör och kanske inte fixar andras medlidande - även om man uppskattar medkänslan..svårt det där.
Mötet gick ok men jag var helt slut efteråt och för uppvarvad för att kunna vila. Så istället för ett nyttigt träningspass blev det platt pannkaka framför gamla inspelade avsnitt av top model - fattar inte varför jag ser på det egentligen, men det är väl för den totala verklighetsflyktens skull antar jag..