Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Sushikatten: så ledsen för eran skull! Massa kramar!

Lito och hemflyttad: När Göran ringde och sa att ET inte blev av sa han att det  inte räknades som ett försök, men när Torbjörn ringde så sa han att det var ett halvt försök.
    Vi Hade bestämt oss för att testa IVF i naturlig cykel eftersom T har pratat om detta flera gånger, men nu trodde han inte på det längre utan ville att vi skulle testa detta medlet från Tyskland för nu hade de det hemma och då kan jag tycka att de skulle bett oss vänta med förra behandlingen, hade ju inte gjort så mycket att vänta 4 veckor till.
    Ska vi testa detta så måste vi betala 10000 kr till.
    Sen frågade sambon(jag var inte hemma när han ringde för han ringde inte tiden som var sagt) varför de inte satte tillbaka dag 2 istället och då säger han att det inte såg bra ut då heller att det var för mycket fragmentering.... men BM som ringde till oss dag 2 sa att de var 5 celliga och såg jättefina ut. Vi frågade ändå en extra gång eftersom de inte var 4 celliga men då sa hon att det beror på när de kollar på dem och inget som säger att det är sämre..... så vem av dem ljuger för oss?

Det här medlet från Tyskland har ju aldrig testats på CA ja inte i Sverige alls så jag vet inte om sånt kan påverka när de inte är vana och hantera detta på labbet om det spelar roll eller inte......... vill inte lägga pengar på att vara deras försökskanin

Skulle behöva ringa och ställa fler frågor men har ingen lust att kontakta dem

Förlåt om jag är negativ Är ju inte CAs fel att jag har dåliga ägg

Kram 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Lito skrev 2011-12-06 21:41:37 följande:
    Vädur: Nej det är ju inte CAs fel att äggen inte är topp kvalité men det de gör när de snurrar till det, säger olika saker, tycker och tänker olika är jätte jobbigt. Att inte få klara direktiv vad som gäller. Jag har inte upplevt det på CA, men på andra ställen. Känslan av att ha fler frågor när man lagt på luren är jätte jobbig. Förstår att ni inte vill vara försökskaniner, både fysiskt, psykiskt, känslomässigt och ekonomiskt. Det är ju väldigt jobbigt att gå igenom behandling efter behandling.. Vad är det medlet fr Tyskland kunde hjälpa till med? Var det kvalitén på äggen? Stor kram!
    Ja det har varit ganska jobbigt, dels är det ju jobbigt att inte komma till ET och att man hela tiden får olika information gör ju att det snurrar runt ännu mer tankar. Hade vi varit normala patienter så hade man ju kunnat ta det mesta med Dr Bosse på distanskliniken. Han är ju så lugn och aldrig stressad och tar sig tid. Men han vet ju inget om medlet från Tyskland.
    Vi hade ju mycket konstigt på RMC med. En info till oss och sen stod det annat i vår journal. 
    Ja du vet inte så mycket om detta medel men man använder kalcium och jonifor och sen använder man lite el. Har hittat lite info när jag sökt på google. Verkar komma från USA. Hittade en studie men det var bara 3 par som var med i den så säger ju inte så mycket och den info jag hittar har varit från 1999 och 2003. Förr hade de använt mer el sa Torbjörn men sen de minskat på det så har det varit väldigt framgångsrikt, det har dock inte hjälpt alla.
    Ja efter 8 IVF så känns det verkligen som man får tänka igenom sin väg noga för man orkar nog inte så mycket till...... men frågan är bara vilken väg man ska välja? hur mår du nu??? kram  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-12-10 11:52:34 följande:
    Hej Alla! 
    Nu är jag verkligen snurrig och förbannad på allmänvården i Sverige.Ja som ni vet var jag på SU och det sa att jag med största sannolikhet hade fått mf och att hon inte kunde se något. Jag påtalade ändå att jag  hade satt in två stycken. Igår när jag var på CA så träffade jag TB och hsn gjprde ett VUL och så två hinnsäckar och att ena var tom och den andre var det en liten blödning men att det finns chans att det kanske finns något där. Så lite mer hoppfull är jag nu och har hört andra som har blött fastän det har varit gravida. Så jag får hoppas på mirakel. Vågar inte tro på det för mycket men liten chans finns det.

Vädur: Jag det tar fruktansvärt att kämpa med det här speciellt efter så många gånger. Det tar både ekonomiskt och psykiskt. till slut så vet man inte vad man ska göra. Vi är inne på vårt sjätte försök och kände faktiskt nu att det  var en vägskäl denna gången. visste faktiskt inte vad vi skulle fortsätta med. Vi är inne på ÄD som kostar mycket pengar men kanske är det enda vägen för oss. Nu kommer vi att avvakta och se men annars blir det till  att spara pengar till våren.  
    Å vad jag håller tummarna för dig!!!! När ska du göra nytt vul? kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-12-15 18:17:55 följande:
    Ja det var inte så bra givetvis så känner jag att jag aldrig har turen med mig. Tyvärr så var det ingen normal graviditet och ingen pickande hjärta. Så nu blir det lugnt ett tag och vi får se vad som görs längre fram. Tack alla för all stöd. 
    Å nej vad ledsen jag blir SÅ himla tråkigt! KRAM KRAM
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa: Grattis till att blivit fru UnderbartHjärta

Love is everything: Förstår att de inte kan bjuda på försöket, men vill inte betala fullt om de inte vet att de kan hantera denna metoden till 100%. Men sen blir man lite sur när Göran först säger att vi inte skulle betala förra försöket och nu sa Torbjörn att vi skulle betala halva....
    Jag har haft epilepsi i tonåren och det gör det svårare för mig att adoptera, sen kostar det så mycket pengar och tar lång tid så är inget alternativ för oss.
    Äter du Levaxin? Om inte så är väl ett TSH på 1,55 kanon Hoppas det går smidigt att få ihop pengarna!!!
    Kolla upp med CA om Omega 3 är ok???? Sist när vi var på ÄP så hörde jag att sköterskan pratade med paret jämte oss och då sa tjejen att hon tog Omega 3 och då ville de att hon slutade med det direkt..... men kommer inte ihåg varför.

kram kram till alla  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia: Den gången jag gjorde allt på CA så gjorde jag bara ett VUL, sprutdag 9. Göran sa innan behandlingen att jag bara behövde ett vul eftersom jag använt samma dos 225ie 2 ggr innan. Lycka till!

majsanna. Den enda gång jag har gjort FET så gjorde jag vul dag 12 och hade då en äggblåsa på 15 mm, fick utslag på ägglossningsstickorna dagen efter. Håller tummarna för att de växer till sig fint nu Lycka till!

Lito: Grattis här med Kram

Hemflyttad: Grattis till lyckat RUL Underbart! Kram 

Love is everything: Lycka till  

Kram kram till er alla  
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia3mars skrev 2012-01-20 13:30:11 följande:
    Just varit på äggplock. Det var Torbjörn som genomförde det. Gjorde i det närmaste inte något ont alls. Tyvärr blev det bara 4 ägg och jag kände mig jätteledsen efteråt. Men så hade vi ett samtal med Torbjörn när jag vilat lite. Han tog sig massor av tid och var jätterar. Vid våra två tidigare CA-försök har vi fått 6 ägg och ett insatt och inget till frysen. Så då har vi tänkt att bara ett har varit bra och att vi nu riskerar att inte få nåt insatt. Men Torbjörn sa att bara för att inget hamnade i frysen betyder inte det att det bara var ett som var av insättningskvalité. För frysen behöver de högre kvalité än för insättning. Så han trodde inte att vi behövde oroa oss en massa.. Men en del oroad är vi ju så klart ändå.

Ett eller två ägg in?? Torbjörn sa också att eftersom vi nu är inne på tredje försöket så skulle man kunna tänka sig att sätta in två ägg. Iiiii! Frestande. Men också läskigt. Vi känner att tvillingar inte riktigt är det vi önskar. Samtidigt är det ju rätt häftigt med tvillingar.. Och OM något fäster så är det ju ändå troligast att det enbart blir ett. Ja, vi får grubbla vidare.. :) Har ni fått möjligheten att välja två och hur har ni tänkt då?

Kramkram
    Grattis!!!!
    4 ägg är ju bra och det är säkert guldägg
    jag har fått 2 embryo tillbaka 2 ggr i Linköping men var av sämre kvalité. Är ju lite större risker med tvillinggraviditet
    Det beror nog på hur det ser ut. Finns det något som kan frysas så hade jag nog tagit dem en och en om inte så hade jag kört på 2
    Lycka till!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Love is everything skrev 2012-01-22 16:37:23 följande:
    Jag håller med Vädur, skulle också köra på ett i taget om det går att frysa!  Satte ni in idag eller blir det imon?? Lycka till i vilket fall!!! Skrattande

Önska mig nu lycka till inför morgondagen!!! Behöver alla tummar man kan få.... Glad 

P.S. Hur är det vid ÄP nu igen? Ska man vara kissenödig innan eller är det vid ET/FET? Har inte fått nån lapp om alla förberedelser denna gång.... 
    Lycka till Du ska kissa precis innan du går in på ÄP och vid ET ska du vara kissenödig
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    vinterland skrev 2012-01-23 08:14:27 följande:
    vad mycket spännade som är på g här :)

Nu har jag varit i kontakt med Torbjörn, har ju haft en paus sen i august pga knölros.
    Nu äter jag inte kortison längre men min det känns som om det börjar spöka igen.
    Visst var det ok att äta lite kortison under behndling? Kan hålla det i schack på 10 mg prednisolon.

Nån som vet?
    Det går bra. jag åt 10 mg om dagen sist!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Olivia: Kramar om! Förstår att det inte känns så hoppfullt, men fortsätter hålla tummarna för dig! Tycker absolut du ska boka ett samtal och berätta hur du/ni känner. Vi har sagt till vad vi inte har varit nöjda med och jag tror att de ändå uppskattar att man säger ifrån, då får de ju en chans att bättra sig

Håller tummar och tår för alla ruvare!!! Kram på er!  
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19