Inlägg från: Vädur 78 |Visa alla inlägg
  • Vädur 78

Carlanderskatöserna del 19

Någon som vet hur det funkar med Prednisolon? Är det bara att sluta med det nu?

♥♥♥
  • Vädur 78
    sushikatten skrev 2011-11-16 18:40:38 följande:
    Jag har förstått att det är bra att inte helt sluta abrupt! Minska till en halv tablett under några dagar. 
    ok, tack
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sofisen skrev 2011-11-17 15:07:02 följande:
    Hej hej.

Funderar på om man kan börja hoppas lite nu...
    16 ägg fick dom ut igår... Dom har inte ringt än och sagt att de var skit denna gången...
    Nåt måste ju vara ok, eller???

Om allt går som det ska ska vi göra ET på Måndag. Nån som vet om det är bra eller dåligt att det går längre?
    Om det går så långt...

Kram till er...
    om det inte är några befruktade så brukar de ringa efter kl 10, så du har nog minst 5 st Grattis! Får man fram blastocyster så är det ju större chans med dem Kram
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-11-17 12:22:12 följande:
    Vädur- har ni hunnit tänka lite? Konstigt att ni inte fick ta frågorna direkt. Har du varit och pratat med Per,psykologen på Ca? jag var på mitt första möte förra veckan efter mycket övertalning av en av sköterskorna (dom är så gulliga och hjälpsamma). Det kändes jättebra efter och jag kommer boka in fler möten absolut! Han kan allt om ivf så det kändes också bra. Bara en tanke..
    ja det känns ju inte så mycket mening med att de ringer om de ändå inte svarar på frågorna som man har.... Nej jag har aldrig pratat med honom, vi har ju nästan 3 h resa till Göteborg så känns ju lite krångligt annars hade det varit skönt säkert....
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    mmiaa skrev 2011-11-20 17:19:08 följande:
    Det gick åt skogen igen.... 5e ruvningen. Jag är så trött på det här!! Nu tar vi en paus från barnlösheten ett halvår, måste hitta tillbaka till livet lite. Blir förmodligen både IVF-paus, familjelivspaus och bloggpaus.
    Önskar er alla lycka till Hjärta Många kramar
    Nej vännen,  att det ska vara så himla svårt Kramar om!
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-11-21 12:43:38 följande:
    Mmia- nej vad tråkigt! Skit också, säger som de andra- en paus från ALLT är behövligt ibland. Kramar till er!

Sushikatten- hur går det för dig, är du gravid??? Det lät så på inlägget eller så har jag bara missat eller missuppfattat..

Vädur- hur mår du? Hunnit fundera något på framtiden och hur ni vill göra? Har ni förbrukat ert tre-pack eller får ni fortsätta? Har tänkt på dig. Kramar!!

Själv mår jag piss just nu. Modifast en vecka var ju verkligen en utmaning när man redan mår psykiskt dåligt. Men 3kg lättare iaf, alltid nåt:)
    Nej Göran sa att det inte räknades så 1 försök är ju kvar. Men jag vill inte göra fler IVF. Så antingen om vi tar ut pengarna som är kvar eller om vi byter det mot IVF i naturlig cykel det vet jag inte. Kommer väl ställa oss i kö för ÄD nu med
    Duktig du är som kämpat ner dig 3 kg Jag börjar nytt liv idag och ska äta nyttigt och träna och försöka bli av med dessa extra kg nu........ 
    ♥♥♥
  • Vädur 78
    Sofisen skrev 2011-11-24 08:11:20 följande:
    Olivia, vi var där i måndags och jag såg en lapp om att sista öppetdatum var 23e men jag kommer inte ihåg sista för att påbörja behandling. Men om du ringer nu har dom säkert mer koll. Kram
    Fast sista dagen för labbet var den 21 dec tror jag så sista ÄP dagen borde bli 16 december, så  man måste nog komma igång med sprutor i början av december. Sprutar man 10 dagar så måste man starta 4 december men sen vill de nog ha lite marginal kanske så kanske 2 dec...... jag gissar för fullt
    ♥♥♥
  • Vädur 78

Pratade med en supergullig BM nu Vi har haft henne vid ÄP de flesta gånger. Vi fick en teletid till Torbjörn nästa vecka. Hon frågade hur vi mådde och frågade om vi ville komma och prata med deras psykolog, så vi ska fundera på det till nästa vecka!

♥♥♥
  • Vädur 78
    Sötisa skrev 2011-12-05 13:11:24 följande:
    Love is- ha en härlig resa och ladda batterierna rejält för i januari ska du bli gravid!

Hemflyttad- adoption blir det nästan med all säkerhet ja, det känna fantastiskt att vara så säker som jag är nu. Sen har vi ju ett försök kvar som vi kommer göra men efter 17 försök så är jag allt annat än hoppfull. Hoppas detta kan hjälpa mig att inte deppa ihop totalt när det går åt skogen.. Hur mår du själv?

Vädur- hur mår du? Hunnit fundera något på framtiden?

Sofisen- skit också!! Kramar till dig..

Själv har jag en dålig dag mitt i allt. Idag skulle vart vår Bf om inte det dör jästa missfallet skulle komma och sno lyckan från mig...
    Just nu är jag bara så trött på allt..... Hade telefonsamtal med T i fredags och är så trött på att de säger olika saker hela tiden och är så snurriga och stressade och ljuger om information.
    vad skönt det måste kännas för er och tagit steget mot adoption... en spännande resa har ni framför er! Kram
    ♥♥♥
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19